Via een coax heli via fp naar cp gemigreerd maar in de tussentijd werd ik op de simulator gegrepen door de parkzone warbirds. Ik had al een DX6i dus toch maar eens een bnf Micro P-51 Mustang gekocht (met 5 extra accus!) en man wat heb ik er een lol van. De rudder stond een beetje uit het lood (weggetrimd, gebruik rudder nauwelijks als ik aan het raggen ben) maar verder vloog ik er zo mee weg. Dat ik vroeger frevent flight simulator gebruiker was en eerst flink op de sim met de grotere parkflyers geoefend heb hielp natuurlijk wel, het is voor een beginnen een heel snel wendbaar beestje. Inmiddels tientallen accus op leeggevlogen en enige schade tot nu toe is een afgebroken roer (achterwiel bleef haken bij een landing met veel wind).
Gezien het succes met de micro ben ik aan het oriënteren op een groter model warbird. Flaps en retracts vind is dan wel een vereiste. Nou vind ik op de sim de P-47 jug geweldig vliegen, maar de spit is toch net effe wat sneller en spreekt me qua model ook meer aan. Onder andere Parkzone en Hobbyking (Durafly) maken mooie modellen. Durafly modellen hebben zelfs verlichting.
Ik kon niet zoveel vinden over andere specifieke verschillen tussen de parkzone en hobbyking modellen (afgezien van de prijs en verkrijgbaarheid van onderdelen). Omdat dat mijn eerstvolgende avontuur gaat worden en het geld niet mijn zak in komt vliegen wil ik een goede keuze maken.
Ik vind de Jug stoer, maar de Spit spreekt me toch het meeste aan. In de sim vlieg ik ze en land ik ze nog met een fair wind (de toestellen waaien dan al weg van het veld) dus met dat en die pak hem beet 30 vlieguren micro durf ik de stap wel aan
.
Dus, wat is jullie ultieme parkflyer warbird?
Deze is toch wel vet hoor..
Gezien het succes met de micro ben ik aan het oriënteren op een groter model warbird. Flaps en retracts vind is dan wel een vereiste. Nou vind ik op de sim de P-47 jug geweldig vliegen, maar de spit is toch net effe wat sneller en spreekt me qua model ook meer aan. Onder andere Parkzone en Hobbyking (Durafly) maken mooie modellen. Durafly modellen hebben zelfs verlichting.
Ik kon niet zoveel vinden over andere specifieke verschillen tussen de parkzone en hobbyking modellen (afgezien van de prijs en verkrijgbaarheid van onderdelen). Omdat dat mijn eerstvolgende avontuur gaat worden en het geld niet mijn zak in komt vliegen wil ik een goede keuze maken.
Ik vind de Jug stoer, maar de Spit spreekt me toch het meeste aan. In de sim vlieg ik ze en land ik ze nog met een fair wind (de toestellen waaien dan al weg van het veld) dus met dat en die pak hem beet 30 vlieguren micro durf ik de stap wel aan

Dus, wat is jullie ultieme parkflyer warbird?
Deze is toch wel vet hoor..
Laatst bewerkt door een moderator: