Wappen von Hamburg I (Corel) 1:50

Mag ik mij aansluiten bij de vorige spreker??

Inderdaad een bijzonder mooi schip, met hele mooie foto's

Bedankt heren :)

Ik vond dit weekend een oude witte paraplu van mijn vrouw. Door daarin te flitsen krijg ik een mooie egale verlichting. Het is wel leuk als je twee hobby's kan combineren ;)

Ondertussen zijn de zijschotten rood geverfd en is de omlijsting voor de roosters klaar.

_DSC7045.jpg

Het schot is voor geplaatst. Hier komen nog beelden tegen aan.

_DSC7047.jpg

ook ben ik ook bezig geweest met de mastvissings.

zu Mondfeld:
Mastvissing:

Teneinde de masten goed in het dek te kunnen vastzetten werd in de tussen·
ruimte een serie keggen geslagen, die werden afgedekt met zeildoek.

Op de meeste modellen in musea is het gewoon een houten plaat.
Zo ziet het eruit op de batavia:

DSC06954.jpg

en op de (roze :D;)) victory

DSC07796.jpg

Het zeildoek in die tijd was grover dan wat er op de foto’s te zien is. Een probeersel:

_DSC7049.jpg

_DSC7051.jpg

Aangezien de achterkant iets minder mooi is, moet ik het sowieso opnieuw maken. Denk dat ik misschien de vorm nog iets ga verander, ben er nog niet uit. Ook komt er uiteindelijk nog een zwarte band boven.

Wanneer je het doek met een donker roodbruine verf verft gaat het ook zeer echt op zeildoek lijken.

Zal nog even met de kleuren experimenteren. Waarom rood bruin? Is dat vanwege de batavia, of verweerd zeilstof altijd naar die kleur?

Wat voor vorm wil je hem dan gaan geven Rob??
Ik vindt dit er ook mooi uitzien

Weet ik nog niet. Misschien maak ik het iets ronder, of juist wat hoekiger zodat het meer lijkt alsof er keggen onder zitten. Misschien laat ik het juist wel zo.

Rob, het gaat ook niet om de kleur, maar het verven "verdoezeld" de stofstructuur waardoor het meer zeildoek lijkt. Bruin of roodbruin (zoals zichtbaar op de foto's hierboven) maakt niet uit. Wat je zelf het mooist vindt.:)

Rob, het gaat ook niet om de kleur, maar het verven "verdoezeld" de stofstructuur waardoor het meer zeildoek lijkt. Bruin of roodbruin (zoals zichtbaar op de foto's hierboven) maakt niet uit. Wat je zelf het mooist vindt.:)

Bedankt voor de tip Hans, ben er erg blij mee :thumbsup:
Ik heb het geprobeerd en ben erg tevreden met het resultaat. Heb het bruin geverfd en de naden nog iet geaccentueerd met een wash:

_DSC7061.jpg

Ik eb inmiddels een nieuwe gemaakt. Deze iets iets ronder, wat beter op het schip staat. Uiteindelijk komt er een snelle band boven op.

Hier de foto's:

_DSC7063.jpg

_DSC7068.jpg

_DSC7075.jpg

_DSC7078.jpg

_DSC7080.jpg

_DSC7081.jpg

_DSC7090.jpg

De mastkeggen die ik gezien heb, zijn inderdaad meer in deze vorm als ze geplaatst zijn. Mooi hoor.
Waar heb je die ring van gemaakt Rob??

Je hebt meerdere merken, heb ook een pakje van sculpey wat precies het zelfde is. Je kan dit soort klei makkelijk in hobby winkeltjes krijgen. Voor dit soort klusjes is dit ideaal. Voor het boetseren van beeldjes vind ik groenstuff (of vergelijkbare klei) het makkelijkste

Back