Wappen von Hamburg I (Corel) 1:50

ik vind het ook mooi gezicht.

ik heb wat led betreft ook hetzelfde probleem een mooie blauwe led kleur is moeilyk te krygen , ze zyn meer blauwwit

tegenwoordig

Doordat ik de afgelopen weken bijna niet thuis ben geweest, is er weer weinig gebeurt.
Toch maar even een kleine update.

De volgende dekken zitten erop.
Ben aan het experimenteren voor het glas in lood, en dit is het geworden. Er moet natuurlijk nog veel gebeuren aan het schot, maar ik ben niet ontevreden over de ramen:

_DSC6909.jpg

_DSC6912.jpg

Straks een ledje er achter, en ze lichten mooi op in het donker

Laatst bewerkt:
Dat is geen probleem.

Dit heb ik gemaakt door een stukje hor gaas te nemen. Volgens heb ik blanke lak gemengd met wat verf. En vervolgens hokje voor hokje het als het waren dicht geverfd. Uiteindelijk kwam ik er achter dat het makkelijkste was om de kwast door het gaatje heen te steken, en dan als het ware dicht te trekken als een raampje. Wanneer het opdrogen kan er nog een klein kiertje ontstaan, maar dan moet je gewoon een tweede keer met het lak er overheen.

Ik gebruik parket lak gemerkt met een beetje verf. dan:

_DSC6923.jpg

Voor de 2e kleur gebruik ik een iets kleiner kwastje, die ik echt erdoor heen steek en dan schuin terug trek, dat dicht het gat zonder dat het overloopt naar de al geverfde droge vakken met de 1e kleur. Vaak moet je het 2 keer kleuren.
Je kan er niet doorheen kijken, maar met het licht van een ledje kleurt het wel mooi

Bedankt heren :)

Ik heb het ook alleen met blanke lak uitgeprobeerd, helaas wordt het dan bij mij niet doorzichtig, maar wat grijs troebel. Maar dat geeft ook een mooi resultaat :cool:

Deze keer een korte update. Ben nog met alles bezig, dus echt veel te zien is er niet.
Dacht dat het ook wel eens leuk was om wat foto's te plaatsen van work in progress.

Het volgende dek zit er op, en heb de binnen schotten geplaatst inclusief de kozijnen.

_DSC6986.jpg

_DSC6978.jpg

Ik ben begonnen aan het leggen van het dek. De schotten in de kajuit Zijn al rood, ik ben ook begonnen aan het plaatsen van de planken voor het achterschot.
Het latje wat je ziet waar het rooster komt heb ik met foto lijm vastgeplakt. Hierdoor kan ik rustig het vloertje leggen. Wanneer ik klaar ben kan ik het latje gewoon los trekken en de lijm met mijn duim weg wrijven. Fotolijm gebruik ik best vaak om zaken tijdelijk vast te zetten.

_DSC6976.jpg

_DSC6980.jpg

Back