Wappen von Hamburg I 1667 (Corel 1:45)

• Topicstarter Topicstarter Germt
  • Startdatum Startdatum
Ik werk zoals te zien is nu van achter naar voren alle dekken af, en kom dan onvermijdelijk weer bij mijn grootste nachtmerrie uit; de regelingen, daar is geen ontkomen aan;)

Zo natuur getrouw als jij probeert te werken is voor mij een brug te ver
Ik kan het niet en wil het ook niet ,heb het wel gedaan maar word er gek van:confused: :confused: dus bouw ik een schip naar mijn vermogen . Maar ik blijf genieten
van de bouwers die dat wel in hun vingers hebben.
Ton

Ik werk zoals te zien is nu van achter naar voren alle dekken af, en kom dan onvermijdelijk weer bij mijn grootste nachtmerrie uit; de regelingen, daar is geen ontkomen aan;)

Ik twijfel er geen moment aan, het komt gewoon goed want je bouwt netjes en secuur. Dus verander die nachtmerrie in een zoete droom en je de rest komt vanzelf!

Zo natuur getrouw als jij probeert te werken is voor mij een brug te ver
Ik kan het niet en wil het ook niet ,heb het wel gedaan maar word er gek van:confused: :confused: dus bouw ik een schip naar mijn vermogen . Maar ik blijf genieten
van de bouwers die dat wel in hun vingers hebben.
Ton

Je moet gewoon bouwen zoals jij het goed vindt en kunt Ton, daar zal niemand overstruikelen.
Persoonlijk vindt ik het wel leuk om zoveel mogelijk details aan te brengen;)

Je moet gewoon bouwen zoals jij het goed vindt en kunt Ton, daar zal niemand overstruikelen.
Persoonlijk vindt ik het wel leuk om zoveel mogelijk details aan te brengen;)

Inderdaad,en ieder ziet ook weer in z'n eigen schip details die een ander misschien nooit zullen opvallen...
Wel echt mooi resultaat Germt :thumbsup:

Ik loop ook regelmatig door winkels als blokker, xenos, en veel kringloopwinkels, gewoon om verschillende materialen, 'weefsels' e.d. te verzamelen. Theezeefjes, filtertjes, uiennetjes...Ik heb m'n vrouw inmiddels ook al gedrild om mogelijk nuttig afvalmateriaal voor m'n werfje opzij te leggen :D

Eerlijk gezegd is dat net ook weer ordinair gejat:D
Ik zag het op een schip tijdens de ontmoetingsdag, zo zie je maar, je blijft dingen zien die je zelf ook kunt toepassen;)

Erg rustig op de werf van de Wappen von Hamburg :sleeping: ?
De laatste SITRAP is al bijna 14 dagen oud dat ben ik van Germt niet gewend.

:pim:
Andy

Niks aan de hand hoor!
Ze zijn hier de volledige buitenboel aan de apartementen aan het schilderen, en er spelen nog een paar andere zaken doorheen waar ik het erg druk mee heb.
Zo gauw de rust is wedergekeerd, trek ik weer naar de werf.

Gelukkig we begonnen al ongerust te worden.
Dat het snel voorbij is zodat je weer aan de werf kunt beginnen.

Groetjes,
Houtworm der 3e klasse

De rust is weer terug, géén gezeur meer aan mijn hoofd:banana: dus we pakken de draad weer fijn op.
Eerlijk gezegd kreeg ik er ook een beetje een bouwdip van, maar de zin is er weer.

Vandaag begonnen met een aantal resterende beslagdelen in de rondverf te zetten zodat ze de nodige kleuren kunnen krijgen.

full

Ik had ergens beloofd een foto te maken van mijn werkplek, dus bij deze:)
Mijn woonsituatie laat geen hobby kamer toe, dus wordt alles gebouwd aan mijn eettafel.
Voordeel is dat je géén rommel kunt maken, anders vindt ik mijn aardappeltje niet meer terug tussen al het hout.
Alles gebeurd eigenlijk op een gewone snijmat, met het schip er vóór.
In mijn vorige woonsituatie had ik wél een hobbykamer, maar hier gaat dat niet

full

Al het hout, gereedschap en een grote verzameling aan lege pijptabak doosjes met van alles en nog wat zitten in een verrijdbare gereedschapskist met diverse laden en opbergvakken waarvan het deksel ook nog kan dienen als bouwplaat
Aan de kist zit een grote stekkerdoos geschroefd met een lange kabel zodat ik er zelfs buiten mee kan werken:cool:

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Das knap! Ikzelf werk aan de eettafel in de living. Die is ruim, maar ik moet toch altijd netjes zorgen dat het niet te veel rommel gaat worden. Alle gereedschap mag wel blijven liggen maar iedere week moet ik toch eens alles netjes opruimen... (tijdverlies dus )
Maar goed, de kerk moet in het midden blijven, het mag van de vrouw, maar beetje netjes houden is de boodschap. Voordeel ervan is dat ik nooit alleen hoef te gaan zitten. Lekker bouwen terwijl ik wat TV kijk, beetje praten, het kan allemaal samen :)

Lekker knus Germt.

Ik wilde ook ooit in de kamer bouwen ,maar werd resolut naar boven gestuurd.:(
Door vrouw lief.

Groetjes,
Houtworm der 3e klasse

Lekker knus Germt.

Ik wilde ook ooit in de kamer bouwen ,maar werd resolut naar boven gestuurd.:(
Door vrouw lief.

Groetjes,
Houtworm der 3e klasse

Da's weer het voordeel/nadeel van mijn situatie; ik heb geen vrouwlief, maar wél een Duitse herder die mij regelmatig komt storen met zijn zijn rubberen bal;)

Wel Germt wij zijn dan wel in bezit van veel ruimte, maar dat hout in dat zij beneden zit en ik boven :confused: hoezo gezellig.;) Groet Ton

Mooie kist en praktisch! 'k Vrees dat ik teveel gifpotjes en mesjes in m'n kist zou bewaren om in de woonkamer te zetten naast de speelgoedkist, maar ik zou wel liever vaker gezellig beneden in de woonkamer klussen (als ik er al zit grijp ik om de 10 minuten een gereedschapje mis en moet dan steeds de trap op en neer rennen).

de verhalen zijn blijkbaar overal hetzelfde :)
Op mijn zolder heb ik een miniatuurbouw van treinen ( rocco ) staan. Momenteel ligt er zo'n 60 meter spoor. Doe dat héél graag maar omwille van het feit dat ik daar altijd alleen zit komt het er niet van...

Back