Wappen von Hamburg I 1667 (Corel 1:45)

• Topicstarter Topicstarter Germt
  • Startdatum Startdatum
Moest vandaag even alle moed verzamelen om door te pakken, ik wilde het kampanjedek graag af hebben, alle onderdelen waren tenslotte al gemaakt.
In navolging tot Piet en Erik heb ik wél de broekingen, maar niet de takels aan de stukken zitten.
Voor dat laatste is simpelweg te weinig ruimte, en het zou ontaarden in rommeltje met die blokken die té dicht op elkaar zetten.
De kanonnier gaat weer naar zijn hangmat, die heb ik er zo maar even bij gezet.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Et tu, Brute? ;) Zo te zien gaan we met z'n allen voor de broekingen. Ik heb gisteren en vandaag toevallig hetzelfde gedaan. De laatste is net geplaatst. Bij jou liggen ze wel mooier. Ik zal nog eens met de natte kwast aan de slag moeten gaan. En de wiggen voor de kanonnen ben ik ook vergeten.

Ik ben nog niet goed wakker denk ik:morning:

Ik bedoelde in navolging van Piet en ERI...K;)
Ik had het namelijk bij jou ook al gezien.
Voor wat betreft de touwtjes; ik leg een klein druppeltje houtlijm op het dek waar ik het touw wil hebben liggen, en leg dan het touw er in.
De houtlijm droogt kleurloos op en het touwtje ligt mooi over het dek.

Ahhh ok. Ik dacht dat ik het in een ander verslag weer had gemist. Maar goed, daar is het zondag voor. Lekker op het gemakje. Ik denk dat ik een bakje met je mee doe. Trapgat balustrade is ook goed gelukt. Bij mij staat ie niet op tekening, maar ik ben het wel aan het overwegen. Alleen zijn de gedraaide balustrades net te dik om er mooi op te passen.

Oeioeioeioei...... Gaat je óók een hoop koffie kosten Diederik;)
Ben ineens weer goed wakker hé?

Karpfanger komt op het halfdek Diederik, maar ik ben op zoek naar stevig doorzichtig plastic waar ik plaatjes van kan maken om die figuren met hun voeten op te lijmen, zodat ze beter blijven staan.

Volgens mij stond er Piet en Rob als m'n geheugen me niet in de steek laat. Dus had ik geen reden tot klagen. Germt staat nog steeds op 2 streepjes. En ook al doet hij het expres, Diederik heeft nu ook een tweede streepje achter zijn naam. :D

Wat betreft stevig doorzichtig plastic, ik gebruik het deksel dat in de Leida kit zat. In mijn geval gebruik ik het als glas. Maar het is stevig en de lijm pakt er goed op.

In elk geval wil ik hierbij Eric, Pied, Rop en Chermd allen een kop koffie aanbieden, ongeacht of ze broekingen met of zonder takels gebruiken.
Grt
Tieteric

Op dit moment werk ik hard door ;)
Nu aangebracht;
- De "heren" op de wand van het halfdek, net voor de kuil, dezelfde als tegen de wand op het haldek onder het kampanjedek, maar dan kleiner.
- De gele balk aan SB kant en aan beide zijden de leeuwen koppen waar straks een touw door loopt. (zie foto) deze gele balk loopt straks verder door tot tegen de bovenste regeling
- Kogelbakken op het halfdek.
- Alle relingen op de achterste helft van het schip vastgezet en voorzien van korvijnagels.
Nog te doen;
- Achterkant van het hakkebord, zoals de ramen en de cherubijnen.
-Accu's van mijn camera opladen voor het nodige spionagewerk op zaterdag a.s.;)
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi schilderwerk Germt! t Schip wordt steeds meer aangekleed, ben benieuwd! Je zou de pupillen van de 'Heren' nog kunnen aantippen met een haarfijn penseeltje of punt van een sateprikker met een piepklein stipje zwarte verf. Niet veel werk, wel veel effect denk ik.

Grt
Diederik

Je zou de pupillen van de 'Heren' nog kunnen aantippen met een haarfijn penseeltje of punt van een sateprikker met een piepklein stipje zwarte verf.

Ga dat nog proberen, maar of het lukt:confused:
Anders staan ze gewoon te slapen;)

Ik wil ook zo'n grote leeuwenkop. Die van mij zijn 3mm of zo en daar moet ik zelf het gaatje in de bek nog in zien te boren.

Back