Wappen von Hamburg I 1667 (Corel 1:45)

• Topicstarter Topicstarter Germt
  • Startdatum Startdatum
Door wat vervelende privé omstandigheden is de bouw in een veel lagere versnelling doorgegaan.
Alle onderdelen van de gallerijen zijn nu klaar en passend.
Verschillende onderdelen heb is zelfs 3 x opnieuw moeten maken.
Er deugde geen z.. (:onweer::bad-words::onweer:)van de tekening en de bouwbeschrijving.
(Zal mijn onkunde wel zijn, maar ik kreeg het iig niet voor elkaar)
Morgen alle delen, williswaar ongeschilderd, samenstellen en dan plaats ik foto's van het geheel.
Ook de eerder genoemde en gemaakte drapperiën ga ik opnieuw maken, want deze kunnen wat verder naar beneden doorlopen, om zo een beter geheel te krijgen.
A.s weekend krijg ik bouwmeester Andy van de PW op bezoek (inspectie:confused:)
dus moet het er een beetje netjes uitzien;)

Germt

Leuk dat je er weer bent :D

Als jij al zo veel moeite hebt met de galerijen, dan hou ik mijn hart vast....
gelukkig heb ik nog even voor ik daar ben ;)

Geen nood Rob, op de ontmoetingsdag komt de WvH ook mee, ik kan daar desgewenst wel uitleggen hoe ik het gedaan heb, en neem een paar stukjes rondhout in de juiste maat voor je mee, kan je een hoop ellende besparen;)

Germt

Laatst bewerkt door een moderator:
Inspectie

.....
A.s weekend krijg ik bouwmeester Andy van de PW op bezoek (inspectie:confused:)
.....
Germt

Inderdaad inspectie:pim:, dat wordt afstoffen en opruimen want ik neem witte handschoenen mee!
Maar inspectie is geen inquisitie, als ik je model zie kan ik hooguit verzuchten dat hebt bouwen op jouw schaal wel erg makkelijk moet zijn ;)

Andy

Oké, ik geef me gewonnen:mad:
Dit schip is eigenlijk een makkie;)

Oh ja, de bakker is gesloten zondag, dus géén appelflappen denk ik.;)

Germt

Het is nu wel oppassen dat ik mijn berichten in mijn eigen verslag zet natuurlijk met al die WvH's hier op het forum:D

Ik heb de hele gallereien ombouw er op zitten en gelijmd m.u.v. van het trapsgewijze dak, daar hoef ik niks aan te verbouwen omdat dat deel perfect past, en dat was simpelweg het enige:mad:

Het grootste probleem waren de twee grote hoek ornamenten.
Die passen nu zó goed dat de linker vanzelf al blijft zitten zonder gelijmd te zijn, de rechter moet ik nog een beetje ondersteunen (zie foto)
Tegelijk de lijsten op de zijkanten van het hakkebord nat op hun plaats gezet om een beetje gebogen te laten drogen.
Verder gekeken of mijn drapperieën passen boven het wapenschild (alles in dry fit)
Op de gallereiën aan de zij-en achterkant zitten nog lichtgekleurde verdiepingen; daar komen de ramen in.
Ik had die met dubbelzijdig tape op hun plaats gezet en daar netjes met noten fineer omheen geplankt en daarna de ramen weer verwijderd om ze later netjes te kunnen schilderen
Nu alles in kleur zetten. (houtwerk en messing beslagdelen)
Het lichtere hout van de gallereiën is makkelijk in dezelfde kleur te krijgen door deze een extra laagje te geven:cool:

full

Germt

Heb net je laatste foto bekeken het ziet er weer geweldig uit.
Word er zelfs bang van om mijn eigen WvH mee te nemen :confused:
Zo mooi gemaakt, daar moet ik op de bijeen komst dag maar eens goed naar kijken. Je maakt me nog jaloers met zoveel vakmanschap. Ik geniet er
met vollen teugen van, veel bouw plezier gewenst ;)
Ton

Kleine update voor de WvH bouwers;)
Vanmorgen heb ik alles nog eens gecontroleerd voordat ik de potjes verf en penselen te hand ga nemen.
Alles past, behalve...........
De twee liggende leeuwen op de bovenzijde van hakkebord.
De ronding die in het hakkebord zit is bijlange niet rond genoeg:onweer:
Ik heb die ronding er eerst een beetje uitgehaald, wat vlakker gemaakt, om de afdekplank die bovenop het hakkebord komt en dient als basis voor de eerder genoemde leeuwen makkelijker te kunnen aanbrengen.
Deze moet enige oversteek hebben aan de zijkanten om straks weer op de reling aan te kunnen sluiten.
Daarna een nieuwe losse ronding gemaakt die de leeuwen volledig ondersteunen. Deze diende dus véél ronder te zijn.
Ter controle om te zien of dan ook álles in het midden staat ook even de knie van de vlaggemast gemaakt en gepast (stompje tussen de twee leeuwen.
Alles is even met dubbelzijdig tape op zijn plaats gezet.

Verder zijn de twee delen waarover in de bouwbeschrijving en op de tekening niet gesproken wordt ook perfect passen, de drapperieën en daarboven opgesloten door twee dwarsbalken een sier ornament wat ik ooit bij de kombuis heb meegenomen.
Beide onderdelen zaten wel op het originele schip:cool:

Oké, kunnen we morgen gaan schilderen ..............denk ik;)

full

Germt

Back