Walvisboot artesania latina

Ondertussen nog wat verder afgewerkt en geschuurd, zijstukken gelijmd en nog een beetje bijgeverfd.

full

full

full

Een drukke week gehad maar toch nog wat gedaan, het stuk waar het touw over kan en de stukken voor de roeispanen gemonteerd.
Er stond dan dat ik het donkere hout moest vernissen maar besloten het met olie te bewerken.

full

Stootranden eraan gezet, dit heb ik gedaan met secondelijm omdat het op verf gelijmd is, een van de balkjes was niet helemaal goed gevormd en na een tijd loste de verf en dus het balkje langs een kant na wat prielwerk terug in orde gekregen.

full

De tonnen met touw in elkaar getimmerd, best een leuk werkje, en het roer moet nog wel geolied worden

full

full

Nu moet ik stilaan besluiten of ik het zeil open of gebonden ga plaatsen....

Ik ben 'voorlopig' klaar, blijken er enkele oogboutjes en het anker niet in de doos te zitten, het anker is niet erg maar omdat er geen oogboutjes bijzitten kan ik de zeilen niet echt opspannen.
Ondertussen heb ik artesania latina gemaild in verband met de ontbrekende stukken, ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen, zelf maken of ergens anders halen kan ook als alternatief.

full

Met touwen werken is ook wel een vak apart, ervaring vereist ....

full

Het voordeel van een kleiner bootje is dat je er van leert , sneller klaar is en niet zo'n grote zonde als er enkele dingen niet juist zijn.

full

De kleine details maken het wel leuker.

full

Inderdaad een leuk bootje geworden Dave. En oogboutjes en een eventueel ankertje zijn overal te koop hoor, in iedere modelbouwwinkel, voor een paar euro,s heb je ze zo in huis!

Het wordt iets heel anders, een soort kerstdiorama van hout en steen met als basis een wijnkist, het mag dan een beetje cliche zijn ik kan het bouwen vanaf nul en dus creatief zijn . Ik heb hier totaal geen ervaring mee dus is het wel een uitdaging en het helpt om later andere dingen te maken.

Hartstikke leuk Dave, kun je je kennis botvieren.
Laat je eens een fototje zien als het zover is??

Back