Waarom geen crawler sectie op modelbouwforum ?

Discussie in 'Electro auto's' gestart door Pygmy, 25 aug 2013.

1. Pygmy

Pygmy

Lid geworden:
    1 okt 2012
    Ik heb gezocht of deze vraag eerder gesteld is, en ik kwam niet verder dan aparte-topics-electro-road-en-off-road

Dit was de thread die er in het verleden voor gezorgd heeft dat er een aparte on- en off-road sectie kwam voor electro. In deze thread werd ook geopperd een onderscheid te maken tussen offroad racing, en offroad crawling.
    De reactie was dat er op dat ogenblik niet veel users posten over crawling, dus dat zo'n topic overbodig zou zijn.

Ik begin pas net met crawlen, en ik moet al m'n informatie halen van rccrawler.com. Een aantal users die daar heel informatieve dingen posten zijn nederlands en zitten ook hier op modelbouwforum - alleen gebeurt hier weinig omdat het enkele crawler topic te generiek is en ondergesneeuwd raakt door de offroad racing posts.

Is het mogelijk om toch een aparte crawler sectie te maken ? (Ik ken deze forumsoftware niet, maar normaal gesproken is een nieuwe sectie maken toch geen levenswerk ?)
    Want volgens mij wordt het argument "er wordt niet zo veel gepost over crawlers" voornamelijk veroorzaakt doordat er geen aparte sectie voor is, en doordat elke post op dat vlak dus direct verloren raakt tussen de rest van de offroad racing posts...
    Op de internationale fora zijn toch genoeg nederlandse crawlers te vinden om zoiets te rechtvaardigen volgens mij - en afgezien van de animo zou 1 extra sectie niemand kwaad doen. Wat is het ergste dat kan gebeuren - dat er slechts 20 mensen relevante informatie posten ? :)

(Mocht ik een relevantere discussie mbt dit onderwerp hier gemist hebben dan bij voorbaat excuses :))

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  2. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Wat je eigenlijk wilt is het verzamelen van crawlertopics in 1 forumdeel zodat jij niet hoeft te zoeken. Nog steeds is crawling een offroad iets en ken zeker geen grote aanhang als buggy, truggy, monstertrucks en Short course. Er zijn dus zeker 4 klasses die voorrang zouden moeten krijgen voor een eigen deel.

3. Indoorvlieger

Indoorvlieger Forum veteraan

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Misschien anders eerst eens starten met een apart "Crawlers algemeen" draadje, en dan eens kijken hoe actief dat topic zal blijken?

4. Dudderie

Dudderie Guest

je geeft zelf het antwoord al, te weinig crawlende mensen voor een apart forum. Ben bang dat je het toch met de zoekfunctie moet gaan doen ;)

5. Indoorvlieger

Indoorvlieger Forum veteraan

Lid geworden:
    3 mei 2010
    Tot nu toe 3 reacties, waaronder volgens mij niemand die met een crawler rijdt. Ik denk dat dit topic toch wel iets levendiger zal moeten zijn om een kans te maken op een subforum. ;-)

6. Jan de Boeff

Jan de Boeff

Lid geworden:
    6 sep 2012
    er zijn genoeg mensen die met een Crawler rijden, bij Modelbouw vereniging Bergschoek worden er ook clubwedstrijden mee gereden, heel erg leuk om te zien.
    ook in het blad M-Auto staat er regelmatig iets over Crawlers of trail westrijden/routes.
    maar ik denk dat die mensen hun eigen forum hebben en dan hier ook niet nog eens wat gaan doen op het forum

Josessers vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina