Waarde vario bell met heim-mechaniek

Goedemiddag allen,

Ik heb een vraag wat betreft een heli. Ik heb een aantal jaar geleden een vario bell aangeschaft via marktplaats. Puur voor de sier want zo'n grote helikopter heb ik absoluut niet genoeg ervaring voor. Het enige wat we ermee hebben gedaan is hem op een testframe gezet om te kijken of het motortje wou draaien. En dat deed hij. Helaas is tijdens het vervoeren naar boven een van de wieken beschadigd dus er zitten geen wieken bij. Nou wou ik graag weten wat de waarde van die machine is omdat hij eigenlijk een beetje in de weg staat en omdat dat ding het verdient om door een liefhebber gevlogen te worden.

Met vriendelijke groet,
Steven de Wit

26ada6d728f60dc62f61a77d8029d899.jpg
33986b3d4eebc17b5e11ede99b27b180.jpg
 
Het is een beetje moeilijk om dat zo in te schatten.
Er is te weinig info. Werken de re-tracks ? wat voor motor ? welke elektronica zoals servo`s ?

Het zal ongeveer 300 euro op kunnen leveren.
 
Zonder rotorbladen, tsja... dan koopt iemand dus een heli, die niet voorgevlogen kan worden en waarvan je maar moet gokken dat hij vliegt, en je moet ook nog eens een redelijk fors bedrag in rotorbladen investeren...

Tricky... ik durf hier absoluut niet een prijs aan te hangen.

Als de heli compleet is (rotorbladen er bij bedoel ik) en voorgevlogen kan worden, mischien ergens tussen de 300 en 500 euro, ook een beetje afhankelijk van welke OS er in zit en welke servo's....

Zonder voorvliegen maar wel compleet met bladen, zit Rene denk zelfs nog aan de hoge kant: de motor heeft al een hele tijd niet gelopen, en de kans is best aanwezig dat de krukaslagers verroest zijn.

Het is zonde, want het is een schitterende heli en in goede conditie kan het ding nog jaren vliegplezier geven.
 
Ik hoef er absoluut de hoofdprijs niet voor, ik zie namelijk veel liever een hobbyist die een mooie heli heeft om op te knappen en te vliegen. 150 euro lijkt mij dus een heel redelijk bedrag
 
Geen bladen, geen re-tracks, een opknapper, wat zit er nog meer niet bij ?
150 is nu al fors aan de prijs.
 
beetje probleem met brandstof motoren..
Daar kun je zoveel verkeerd aan doen..

En de brandstofliefhebbers weten dat.
dus zonder bewijs van werkelijk goed presteren (proefvlucht) is zo'n motor nagenoeg niets waard.
Heel veel vragen over brandstofmotoren betreffen 2e hands motoren, die nog "als nieuw" waren bij de aankoop.
Zodoende zie je dat de meeste brandstof vliegtuigen/heli's voor een stevig stuk minder worden verkocht dan de electrische versies.

Servo's is ook zo'n dingetje.
Ze werken. Maar dat zegt eigenlijk niets zonder proefvlucht.
Zijn ze sterk genoeg?
Zijn alle tandjes van de aandrijving intern nog aanwezig?
Heeft iemand niet simpelweg zijn 5 jaar oude en versleten servo's erin gezet..

zelfde kan over de opbouw van romp en mechaniek worden gezegd.

Vermoedelijk voor die 150 komt er misschien een liefhebber langs..
Maar zal misschien een tijd kunnen duren.

Misschien even bij Quartel in Pijnacker navragen? Zij hebben nog wel eens mensen die op zoek zijn naar 2e hands materiaal.
 
Back
Top