waar varen jullie met dit mooie weer?

Discussie in 'Speedboten' gestart door Verschuuren23, 5 jun 2013.

1. Verschuuren23

Verschuuren23

Lid geworden:
    7 jan 2013
    het leek me leuk om een draadje op te starten met de vraag waar jullie varen met dit mooie weer. zet er ook een foto bij van je boot en je vaarplek

gr yoeri

2. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    ik vaar nóg niet maar ik gá wel varen met m'n eerste speedbootje een Wieseltje.
    en dan wel hier:

leuk dat ik de eerste ben!

3. pieter_oudenhoven

pieter_oudenhoven

Lid geworden:
    21 mei 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  4. pompebled

pompebled Forum veteraan

Lid geworden:
    1 nov 2004
    Als het een snelle boot betreft, nóóit in hetzelfde water als er zwemmers in het water zijn!

Een zwemmer kan de snelheid van je speedboot niet inschatten, is slecht zichtbaar en vóór je het weet zwemt 'ie in de baan van je aanstormende boot.

Mocht je pech hebben en de zwemmer een oog uit varen (of erger) dan kun je voor de rest van je leven dokken...

Groeten, Jan.

5. Lexo

Lexo

Lid geworden:
    21 aug 2009
    In Elst:

Binnenkort weer met deze:
    (Als de lak goed droog is)

En nog wat andere bootjes waar ik zo gauw geen foto's van heb.

6. pieter_oudenhoven

pieter_oudenhoven

Lid geworden:
    21 mei 2010
    Hallo Jan,

Ik weet niet of je in het algemeen een opmerking maakte of refereerde aan mijn vaarplek, maar bij de Nedereindse plas is het geen probleem: deze is zwaar vervuild en verboden voor zwemmers.

Groeten,
    Pieter

7. pompebled

pompebled Forum veteraan

Lid geworden:
    1 nov 2004
    Hallo Pieter,

Natuurlijk was mijn opmerking algemeen bedoeld: 'Zwemmers in het water? Boten eruit!'

Als je het risico wilt nemen om met een snelle boot in de buurt van zwemmers te varen, dan ben je naar mijn mening niet goed wijs...

Groeten, Jan.

8. Verschuuren23

Verschuuren23

Lid geworden:
    7 jan 2013
    sorry ik kan op dit moment zelf geen foto's uploaden maar ik vaar met een super vee27 nitro zelfbouw. ik vaar met een hydro electro en ik vaar met een outrage 26cc mijn vaarplekken zijn asterdplas, galderse meren, emer put in of rondom breda

en ja idd mensen waar gezwommen word word niet gevaren levens gevaarlijk

gr yoeri

9. motorsports

motorsports Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Even :offtopic: maar de plas die laat zien is voor max 5km/h en daar is strenge controle op, ik heb zelfs al met een gemeente ambtenaar een discussie over gehad , de buurt bewoners letten ook strikt op , en terecht , als je daar woont een je hoort elke keer met tig toeren een speedbootje voorbij komen .

Sorry voor het :offtopic:

10. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    ow dat wist ik nog niet! ik heb u al eens eerder daar zien varen dus leek het mij wel geschikt! dan maar op de schaatsbaan of op Plas Laagraven daar word overigens elke zondag gevaren met speedboten!
    vaarwater genoeg in Houten!

11. Lexo

Lexo

Lid geworden:
    21 aug 2009
    Bij de plas in laaggrave is officieel een lidmaatschap nodig, maar we zullen niet moeilijk doen als je je bootje daar kom testen Sam! We hebben ook een roeibootje om eventuele uitgevallen bootjes weer op te halen.

12. Samz11

Samz11

Lid geworden:
    13 jun 2012
    zit u bij die vereniging? en verder... die plas is die van de vereniging dan? of als ik op zaterdag ga, mag het dan wel (officieel ;))

13. Lexo

Lexo

Lid geworden:
    21 aug 2009
    Ja ik ben lid. We hebben toestemming om zondags te varen. Officieel mag er verder niet worden gevaren daar.

Als je van te voren even aangeeft welke zondag je wil varen kom ik ook en ben je mijn introducee, dan is er zoiezo niks aan de hand!

14. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Lidmaatschap voor openbaar water?, of is het meer ivm geluidsoverlast ?(vergunning)

Wordt ook wel eens op zaterdag gevaren ,toevallig afgelopen zaterdag ook ,maar ik weet niet of dat via de officiële weg was ,ik was daar aan het rijden met de 1/8 vandaar .

15. Lexo

Lexo

Lid geworden:
    21 aug 2009
    Het is geen openbaar water. Wij hebben toestemming van de eigenaar/pachter van de grond.

16. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Duidelijk !

Dat klopt vorig jaar voor het laatst daar , nu is het zoiezo niet te doen met de zomer in aantocht ..

17. Lexo

Lexo

Lid geworden:
    21 aug 2009
    Ghehe, ik heb je post ook gezien voor je hem aanpaste ;)

Ik wil alleen maar aangeven hoe het is geregeld bij de plas bij Laaggraven, wij worden ook regelmatig gecontroleerd door politie en kunnen dan onze vergunning laten zien, wil dus niet flauw doen of pesten, maar je behoeden voor een bekeuring..

18. motorsports

Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Was meer bedoelt dat ik daar regematig rij met de 1/8 electro , meestal op zaterdag, laat staan dat ik daar dan politie zie , omdat ik vaak toch wel een uur of vier bezig ben.Zeker ook met vliegeren .
    Maar de bordjes die aangeven wat wel of niet mag , in de breedste zin van het woord, heb ik daar nog niet gezien , en ik denk de "wildvaarders " ook niet ,dus laat staan een bekeuring ( is geen mierenneukerij of iets ) , geef alleen aan dat daar ook op zaterdag wel eens wordt gevaren ..
    Maar ik snap de intentie van de goedkeuring van de eigennaar , en lidmaatschap ;)

Sorry voor het :offtopic:

Laatst bewerkt: 25 jun 2013
  19. pieter_oudenhoven

pieter_oudenhoven

Lid geworden:
    21 mei 2010
    Ja, ik heb er ook wel eens op zaterdag gevaren. En op zondag na 15 uur. Maar toen werd ik (overigens op heel vriendelijke wijze) weggestuurd door iemand van de club. Wellicht door Lexo? ;)

Sindsdien nooit meer daar gevaren hoor, ik wil geen problemen. De Nedereindse plas is voor mij ook dichterbij. Maar het voordeel van Laagraven is dat er meestal minder golfslag is.

Ik overweeg nog wel om lid te worden in Laagraven. Die 25 euro is het probleem niet. Maar wel een beetje jammer dat je alleen tussen 10 en 15 uur op zondag mag varen.

20. marc 2

marc 2

Lid geworden:
    15 jul 2009
    afgelopen zaterdag voor het eerst met mijn graupner shark in een bassin gevaren bij de speedrace in leopoldsburg.

Deel Deze Pagina