Waar koel gaten in Hot-liner romp?

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door benvlieggraag, 8 sep 2013.

1. benvlieggraag

benvlieggraag

Lid geworden:
    4 sep 2002
    Mijn regelaar viel vandaag thermisch uit, ik moet mijn regelaar dus beter koelen.
    Waar en welke vorm maak ik koel gaatjes?

2. TC01

TC01

Lid geworden:
    17 jun 2010
    welke regelaar, welke hotliner en hoeveel ampere stook je erdoor?

Met mijn Markus 85 en de 3026 powerdekker stook ik er 160 ampere doorheen zonder koeling en dat gaat goed, maar de motor is nooit langer aan dan 5 a 6 seconden.....
    Met mijn F5B wedstrijd setup zit ik op 200 ampere voor 3 seconden en ook dat gaat zonder koelgaten in de romp goed met die himodel 200 amp regelaar.

3. Gerben

Gerben Forum veteraan

Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Ik heb 4stuks 3mm gaatjes in het motorspant. En bovenop de romp (tussen motor en regelaar) een sleufgaatje van een mm of 4 breed en 15mm lang.

Groet,
    Gerben

4. benvlieggraag

benvlieggraag

Lid geworden:
    4 sep 2002
    Regelaar: Hacker F5F Model: Ultimate Competition Prop: 12.8 X 13 Ampere 140 met 3S 65C cellen Motor: Mega 22/20/1 met 5.2 vertraging.
    Die 140 A is op de grond met overtrokken en luid protesterende prop.(Wat doet hij in de lucht?)
    Ik heb ook maar een paar seconde gas open, als ik dan een paar keer op en neer vlieg dan kan hij redelijk afkoelen maar ga ik ''Badkuipen'' dan krijgt hij niet genoeg tijd om af te koelen.

5. Gerben

Gerben Forum veteraan

Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Als je gaat 'badkuipen' ben je hard onderweg alles stuk te maken, regelaar, motor en lipo...

6. benvlieggraag

benvlieggraag

Lid geworden:
    4 sep 2002
    Bedankt Gerben en TC01, dan weet ik nu wat mijn beperkingen zijn. Ik heb eigenlijk geluk gehad dat het heel gebleven is.
    Gerben, je had deze prop en lipo voorgesteld een tijdje terug, en het werkt fantastisch.
    Voor maar 1.5 KW en 3 S gaat het lekker vooruit.
    Hoeveel zou die stroom nog oplopen in de lucht? Is dat wel eens gelogd?

7. Gerben

Gerben Forum veteraan

Lid geworden:
    22 mrt 2003
    In mijn ervaring loopt de stroom alleen maar terug in de lucht..
    Ik heb nooit iets gemeten wat suggereert dat de stroom oploopt in de lucht, zelfs niet met een 8x23.5 klapprop (pylon model)

Gerben

Deel Deze Pagina