Wederom bedankt voor de reacties
@ Helimax
Ik heb een spantang met morseconus en snelspaninrichting (aantrekstang). De spantang wordt op deze inrichting geschroefd, niet direct op de spindelneus. Los in de neus komt de morseconus. Het is exact hetzelfde systeem als dat op de AI Hembrug die ik op school gebruik, alleen op iets kleinere schaal (doorlaat 18 ipv 40)
Ik denk dat vooral de doorlaat van mijn bank een bottleneck zal zijn in mijn zoektocht, want hoewel het model spantang vrij standaard is en volop aangeboden wordt heb ik er nog geen kunnen vinden die de juiste diameter heeft. Ik zal donderdag, wanneer ik wat meer tijd op handen heb eens wat foto's posten!
@ Trilliwilli:
Daarom sprak ik ook over de mobil DTE light. De handleiding spreekt namelijk nadrukkelijk over de smering van de hoofdspindellagers (er zijn daar ook 'smeermarkeringen' en nippels te zien, ik zal donderdag foto's plaatsen, dan heb ik wat meer tijd op handen)
Zoals te lezen is in de tweede post van
dit topic komt de in de handleiding beschreven olie voor deze smering het nauwst overeen met de mobil DTE light olie (met het oog op wat er heden ten dage verkrijgbaar is)
Ik heb al contact proberen te zoeken met de persoon uit het desbetreffende topic in de hoop iets van zijn ervaringen te kunnen leren, maar tot op heden helaas zonder succes

.