Hi, Even wat vraagjes over RC sims en USB controllers. Kan ik met de controller die bij easyfly 3 zit ook met evt aan te schaffen aerofly 5.X vliegen ?? Zou dat ook kunnen met een losse USB controller zoals de 6 kanaals controller van Hobby King ?? Wil best wel geld uitgeven voor een lekker uitgebreide simulator, maar wil eigenlijk eerst kijken of ik het leuk genoeg blijf vinden. Voelen de verschillende modellen van bv aerofly ook anders aan ? BV voelt een klein bovendekkertje echt anders aan dan een Constellation of een zweefvlieger ? Of vliegt hij het zelfde met alleen andere graphics ? Lukt dit allemaal wel met Windows 7 64bit ?? Ik heb nog wel 1000 vragen want het verlangen om te gaan vliegen heb ik altijd gehad, maar het is er nog nooit van gekomen Heb wel een zeilboot gebouwd en gezeild (Mistral van dik een meter lang) en een paar stockcars gehad (3,5cc). Maar het vliegen lijkt me ook super gaaf. Uiteindelijk doel is echt vliegen Alvast bedankt voor de hulp !! Misschien is dit nog een betere optie. 107 vliegtuigen met 'zender'
De controller van Easyfly 3 werkt helaas niet met Aerofly 5.x, en zeker niet met de HK controller. De modellen vliegen echt verschillend, ook kun je zelf spelen met settings zoals het zwaartepunt; wat duidelijk een ander vliegbeeld geeft. Het draaid prima op Windows 7 64bit. Heb ik ook zo draaien. Wat je ook zou kunnen overwegen is om aerofly proffesional de luxe te kopen. Deze is nu een stuk goedkoper en deze controller werkt wel met aerofly 5.x. Als het vliegen je dan bevalt kun je goedkoper de upgrade naar 5. x aanschaffen. Easyfly 4 is ook een goede keuze, maar ook deze controller werkt niet met aerofly 5. x
Hoi Misschien helpt het om een adres in je profiel te zetten, want er woont misschien wel een modelvlieger in je buurt voor tips etc. Ik heb een jaar geleden van conrad easyfly 3 starter edition gekocht met usb zender (€40). Deze draait bij mij op windows 7 (parralels op mac) 64 bit. Nu heb ik aerofly deluxe edition(?). Hierbij werkt deze zender ook.
Wat is de truuk dat bepaalde controllers niet werken ?? Heb je dat probleem ook als je een 'echte' zender gebruikt ?? Of kun je dan een willekeurige sim kopen??
Ik werk met de adapter en mijn eigen zender. En daarmee kan ik niet met mijn adapter bv Easyfly 3 bedienen. Een vriend van mij heeft Easyfly 3 (ook met adapter) en daarmee kan hij niet mijn Aerofly Prod de Luxe of Aerofly 5 bedienen. Je hebt ook versie's van deze sims met bijbehorende zender, misschien zijn deze wel uitwisselbaar. Maar daar heb ik geen ervaring mee, ik wil persé met mijn eigen zender vliegen.
Aerofly 5 weet ik niet maar met de versie van aerofly profesional deluxe die ik heb werkt hij wel. Ik kan hem dan gewoon calibreren en de functies aan de stick toewijzen (dit moet ook in easyfly 3 starter edition).
De zender bij sommige simulators werkt als een zogenaamde 'dongle'. Dat wil zeggen dat de software alleen werkt als de bijbehorende USB-zender aangesloten is. De zender is dan de kopieerbeveiliging. 'Easyfly' (ik heb zelf v4) werkt bijvoorbeeld wél met elke willekeurige USB-zender.