Vraag , alternatief futaba servo's 3114/3115

Bart83

verslagschrijvers
Hallo ,

voor de electriffly-g-44-widgeon-nu-met-filmpje zit ik aan andere ( beter betaalbare) servo's te denken.
Great planes schrijft deze voor de Futaba Servo S3115 Micro - 10-11 mm Digital-servo's - Conrad Electronic
en de Robbe/Futaba servo S3114 Nano - 10-11 mm Digital-servo's - Conrad Electronic

Als alternatief had ik de volgende in gedachten Electric Accessoires - servo's and controls - Hetrc DS-002 MG - RBCkits Online Shop
en de Electric Accessoires - servo's and controls - Hetrc DS-001 MG - RBCkits Online Shop

Graag jullie mening hierover , is dit een juiste keuze of is het beter om op belangrijke onderdelen zoals servo's niet te bezuinigen.
Als er iemand is die ervaring heeft met de servo's van het-rc zijn jullie bevindingen zeer welkom.

Mvg ,

Bart

Laatst bewerkt door een moderator:
Bij servo city koop je die futaba's voor 7€ minder per stuk.

Maar zon 3114 levert 1.5 tot 1.7kg.

Ik zou er lekker de welbekende HXT 900 in zetten.
Je moet al hard 3D raggen om die stuk te krijgen en bij jou is het schaalkistje...
Ze zijn betrouwbaar, precies, sterk en mega goedkoop.
HobbyKing R/C Hobby Store : HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro Servo

Wil je toch een merk servo erin?
Dan 1x futaba op je hoogte( is toch de belangrijkste.)
En zet je op 2x aileron+ richting de hxt 900,s.

Maar ik zou er gewoon 4x hxt op zetten.

Laatst bewerkt:
bedankt voor de reactie,

in de handleiding staat dat je voor het hoogte en richtingsroer servo's met een kracht van minimaal 2.8kg-cm moet gebruiken dus daar valt de hxt al voor af ,voor de ailerons zouden ze voldoen.

degene van het rc zijn ook niet duur en hebben metalen tandwielen met kogellagers.
maar ja , metalen tandwielen en kogellagers i.c.m watervliegen mischien wel niet ideaal

Maar heeft er iemand ervaring met de servo's van HET-rc

Laatst bewerkt:
Maakt niks uit watervliegen.

Het is geen gewoon ijzer dat roest he die methal gear.

En met kogelgelagerde rijden sommige rc auto dag in dag uit mee de
blubber in.

Servo,s gaan ook nog de vleugel in dus evt kun je nog wat lagervet
bij de kop smeren maar hoeft ipc niet.
Je gaat er ook weer niet mee onderwater....

Op ailerons lekker deze zetten:
HobbyKing R/C Hobby Store : Corona 939MG Digital Metal Gear Servo 2.7kg/ 12.5g/ 0.13sec

Heb er 2 gehad, goed middelpunt, werkten goed.
Kun je evt ook 4x nemen.

Laatst bewerkt:
Leuk dat je deze servo's gebruikt maar deze hebben een stelkracht van 1.6 kg en hebben ongeveer de zelfde prijs als de Futaba 3114.
Het gaat om een alternatief met een lagere prijs zoals in de 1e post is aangegeven.

Mvg ,

Bart

Moet wel zeggen dat ik het best apart vind dat ze op de ailerons 2.8kg voorschrijven terwijl hoogte 1x 1.5 tot 1.7kg genoeg is.

In de praktijk heb je met je ailerons 2 stuks waardoor er maar weinig uitslag nodig is om te rollen.
Dan heb je dus al 2 servo,s en de uitslagen hoeven maar klein.
Want hij draaidt er snel zat op.

Maar op je hoogteroer, die sneller zwaarder belast wordt omdat een harde looping wel kan met zon kistje is 1.6kg weer genoeg...

is 2.8kg niet alleen als je 1 servo gebruikt.
In elk geval zou ik er gewoon 4x hxt 900 inzetten.

Vlieg er zelfs mee in 3D 4 cell kistje.

Back