Voorstellen

Hoi,

ik zal me even voorstellen..
De naam is Bas, 27 jaar en
woonachtig in duitsland, net over de grens bij enschede.
In mijn vrije tijd doe ik veel aan karten (heb 2 125cc karts).
Nu was er vorig weekend bij een meeting iemand met een radiogestuurde
F1 wagen...ik heb er verder geen verstand van wat het precies was allemaal,
ik weet alleen dat ik erg onder de indruk was van het ding.
2qci5xx.jpg

Nu heeft het mijn interesse gewekt om zelf ook een RC auto op nitro te kopen.
Ik ben al wel zo ver dat ik weet dat het een "Truggy" wordt, aangezien je hier het beste zowel op straat als in het zand ed kunt rijden.
Omdat ik het wil proberen trek ik er niet zo heel veel geld voor uit,
tot zo'n beetje 400 euro..Op ebay en in modelzaken staat er al wel wat voor dat geld.

Maar wat ik wil weten is, hoe zit het met het onderhoud van zo'n blokje?
Ik snap de principes van te arm is vast ed, (dat is met karten niet anders),
maar hoeveel uur draait zo'n blokkie (of hoeveel liter), hoe lang doe je ongeveer met een setje banden?
dat de rest van het spul allemaal slijt en kapot kan gaan is duidelijk.
Hoeveel geld ben je op jaar basis zo'n beetje kwijt als je hier om het weekend een beetje mee gaat rijden? geen wedstrijden natuurlijk.

alvast bedankt voor het lezen en de antwoorden:p

groetjes Bas

Hee bas leuk te horen dat je er ook aan wilt beginnen!

Voor dat geld kun je het best een HPI Savage kopen, goede auto's veel spare parts en alu upgrades en goede banden, motortjes draaien bij goed onderhoud 1 jaar bij elk weekend rijden en op jaarbasis zal zo iets 400 euro zijn, 2,5Liter nitromethanol is tog al gouw een eurotje of 20 dus telt lekker op

gr. Melvin

ik wil idd een truggy.
de + bij 250 euro per jaar is natuurlijk erg breed,
maar ik verwacht dat dit wel te doen is (helemaal in vergelijking tot het karten wat me echt duizenden euro's per jaar kost).
Als je blokje er mee ophoud, is het dan gewoon oud ijzer om zo te zeggen,