voorstel struts

ben bezig met een auster aop 9 spanw. 1900 mm
nu zoek ik een mooie / nette manier om de struts aan de vleugel en romp te bevestiging (wel min. een kant demontabel).
verder voordat ik het wiel opnieuw probeer uitvinden wat is de netste manier om de servo in de vleugel in te bouwen zonder deze te zien , en er toch nog bij te kunnen komen (uit hout ,zonder een kant-en-klare oplossing van kunststof)
alvast bedankt voor de voorstellen
lex

Dit kan door de struts scharnierend aan de vleugel te bevestigen en tijdens montage op het veld de aansluiting aan de romp te doen via een quicklink (M2 of M3), geschroefd op een overeenkomstig draadeind dat geepoxied wordt in de strut, Aan de romp moet dan uiteraard links en rechts , eveneens met epoxy, een lip met bijpassend gat worden aangebracht. Na invliegen/afstellen kan de quicklink eventueel met epoxy worden gefixeerd op het draadeind.

Nylon quiklink of kunststof lip aan de romp toepassen (of beide). Als je het gat zuiver passend maakt (ruimen?), zal je geen last van trillingen hebben. Ik heb het meermalen toegepast, met succes, o.a. op een SIG Piper J-3 Cub.

Als je de lip van b.v. een epoxy plaat maakt (lees printplaat oid) an is er geen metaal-metaal contact en dan is er wat storing betreft geen gevaar.

Het voorstel van Paul komt ook heel veel terug bij de goede oude Piper Cub. Dit is echt een beproeft concept. Mocht je toch geen kwiklink willen dan kun je aan de romp ook een steun met schroefdraad make. Hier kun je dan met een nylon M3 of M4 je strut aanvast schroeven. Kwiklink vind ik peroonlijk netter (lees minder lomp) staan.

Succes

Mark

Bij mij husky zit een soort kogel gewricht aan de vleugel.
en aan de rompkant zit een soort grote kwiklink met 6 mm draad.
Waarvan je de pen met een klip vast zet.
Het werk nu al 3 jaar en nog nooit problemen gehad.
Je schuift bij mij de vleugel op een alu. buis en klipt de struts vast en de midden bevestiging en klaar.

Back