Vooraankondiging Sectievergaderingen NOMAC

• Topicstarter Topicstarter glimpie
  • Startdatum Startdatum
Schuift 't nog wat voor mijn vote? Ik kan nog wel wat Serpent onderdeeltjes gebruiken....
angeironique.gif

Serpent heeft niets in te brengen, de stemgerechtigen zijn de 1:8 licentiehouders (sorry BartB) en de clubs

Nieuw puntje:

Punt 1: REGENAUTO...
Punt 2: INSCHRIJVING...
Punt 3: NITROMETING...
Punt 4: PR
Punt 5: Uitbreiding aantal rijders NK
Punt 6: Gerelateerd aan 5, raceplanning:

Opties:
1 - Zaterdag namiddag 1e ronde kwalificaties
2 - Zondag om 09:00 starten
3 - Geen pauze

Punt 7: 45 min. NK finale
Punt 8: Verplicht een PT
Punt 9: Verbeterde registratie en voortijdige heatplanning (bv ala Gouda)

Meer dan 3 x kunnen trainen voor licentiehouders bij clubs die aangesloten zitten bij de Nomac (uiteraard behoudens betaling)

Die laatste regel wil je dus zo hebben denk ik :
Een nomac-licentiehouder mag (tegen betaling) altijd vrij rijden op het circuit voor de NK wedstrijd.

Dat gaat neem ik aan om de circuits waar je als gastrijder maar 3 keer mag rijden voor je lid moet worden?

_cyclops_ zei:
Die laatste regel wil je dus zo hebben denk ik :
Een nomac-licentiehouder mag (tegen betaling) altijd vrij rijden op het circuit voor de NK wedstrijd.

Dat gaat neem ik aan om de circuits waar je als gastrijder maar 3 keer mag rijden voor je lid moet worden?

Ja.

Hoewel je kunt klagen dat er dingen veranderd moet worden moet je natuurlijk ook met oplossingen komen.

In het geval van uitbreiding en 45 minuten finales moet je ook een dagindeling in kaart brengen.

idd, 9 uur starten is voor (ik denk) 75% van de circuits gewoon niet mogelijk!

Overigens, waarom 9 uur starten? Het is toch duidelijk dat die pauze er eerst tussenuit kan voordat we dat soort nare dingen gaan zeggen, 't is geen elektro waar ze om 8uur allemaal al 2 accu'tjes hebben gereden :D

@Nismo, 09:00 uur starten zal niet lukken, want bij de MACH (andere clubs ook wel denk) mag je pas na 10:00 uur herrie maken, en niet later dan 17:00 uur......

edit:
Cyclops was me voor.....

M7H zei:
@Nismo, 09:00 uur starten zal niet lukken, want bij de MACH (andere clubs ook wel denk) mag je pas na 10:00 uur herrie maken, en niet later dan 17:00 uur......

edit:
Cyclops was me voor.....

Allemaal lid worden van Real80 dan! :lol:

Tot het in het noorden ook vol genoeg is gebouwd, en de club ook zijn rijtijden dient aan te passen.... :wink:

Dus, opsommend:

Punt 1: REGENAUTO => toelaten of extra reserve data reserveren.
Punt 2: INSCHRIJVING => melden afschaffen, niet baaninzetten is niet meedoen/diskwalificatie, of eventueel inschrijven op Zaterdag toelaten.
Punt 3: NITROMETING => Electronische meter aanschaffen
Punt 4: PR
Punt 5: Uitbreiding aantal rijders NK/NC => NK 30, NC 36
Punt 6: Gerelateerd aan 5, raceplanning:

Opties:
1 - Zaterdag namiddag 1e ronde kwalificaties
2 - Geen pauze

Punt 7: 45 min. NK finale
Punt 8: Verplicht een PT
Punt 9: Verbeterde registratie en voortijdige heatplanning (bv ala Gouda)
Punt 10:Meer dan 3 x kunnen trainen voor licentiehouders bij clubs die aangesloten zitten bij de Nomac (uiteraard behoudens betaling)

Roelof zei:
Hoewel je kunt klagen dat er dingen veranderd moet worden moet je natuurlijk ook met oplossingen komen.

In het geval van uitbreiding en 45 minuten finales moet je ook een dagindeling in kaart brengen.

Ja, zoals het nu is
NK:
Max 24 man, de eerste 4 gaan naar finale
de 20 man die over blijven gaan in 2 halve finales van 10 man
NC:
Max 30 man, de eerst 4 gaan naar de finale
de volgende 14 man gaan in 2 halve finales
over gebleven Max 12 man gaan naar 2 kwart finales

Het huidige tijdschema laat dit toe, ergo uitbreiden van de NC naar Max 36 man (38 zelfs) geeft dus geen problemen, want die kun je kwijt in de kwart finales.
In de NC wordt ervanuit gegaan (en dat gebeurt ook) dat er mensen niet zijn, dus uitval van 1 of beide kwart finales

uitbreiden van de NK naar 30 man geeft wel "problemen" het tijdschema dient te worden aangepast.
Misschien is uitbreiding naar 28 man dan een optie, dan dient er maar 1 kwartfinale gereden te worden......
of niet 3, maar 2 man uit elke kwart laten doorstromen, dan kan het weer wel met 30 man......

er komt dus bij vergeleken met het huidige tijschema in de NK
1x 15 minuten voor een kwartfinale (duur 10 minuten)
1x 15 minuten voor de langere finale van 45 minuten.....

30 minuten moet toch wel te winnen zijn.......

Zo, nu mag iemand anders even nadenken hoe we die extra rijders in de heats stoppen... :mrgreen:

M7H zei:
er komt dus bij vergeleken met het huidige tijschema in de NK
1x 15 minuten voor een kwartfinale (duur 10 minuten)
1x 15 minuten voor de langere finale van 45 minuten.....

30 minuten moet toch wel te winnen zijn.......

Zo, nu mag iemand anders even nadenken hoe we die extra rijders in de heats stoppen... :mrgreen:

1x 15 min voor een kwartfinale NK? Duur van 10 minuten? Snap ik niet helemaal ...

leuk wel die finaleberekeningen maar meer mensen betekent ook meer heats.....

Chielos zei:
je moet ook rekening houden met 5 minuten warm-rijtijd!
Die opwarm-tijd is voor jou niet echt goed!!! in die 5 minuten rij jij vaak je auto in het hek!!! :banana:

Back