Vooraankondiging Sectievergaderingen NOMAC

• Topicstarter Topicstarter glimpie
  • Startdatum Startdatum
Misschien de Nomac Cup in twee divisies indelen?
Of de NK in twee divisies: de gesponsorde rijders en de particulieren...
En dan elke groep met maximaal 54 rijders....
Dus een soort 'tussengroep' creeeren zoals WVK al meldde..

Dit is voor het eerst dat ik in een dergelijk topic reageer. Ik houd me meestal verre van alle 'politiek', maar ik zie hier toch wel een aantal interessante suggesties langskomen.
Ik zelf ben op dit moment een redelijk gemiddelde rijder; door de toppers wordt ik compleet zoekgereden, maar ik rijd er zelf ook genoeg zoek. Zo'n tussenklasse (en dus de drempel om in te stappen in de nomac cup lager makend) lijkt mij persoonlijk helemaal geen slecht idee...

Bart_Banaan zei:
Misschien de Nomac Cup in twee divisies indelen?
Of de NK in twee divisies: de gesponsorde rijders en de particulieren...
En dan elke groep met maximaal 54 rijders....
Dus een soort 'tussengroep' creeeren zoals WVK al meldde..
maar waar zit dan het verschil tussen gesponsorde rijders en particulieren?
Eerst werdt ik volledig gesponsord door mijn vader...ben ik dan nog een particlier of niet?
zo zijn er nog een paar "twijfel gevallen"... freek hofman, M7H krijgen een spullen bv iets goedkoper maar dat is geen sponsoring zoals de Ermens kennen.
Er zit nogal een verschil of je nou een draagarmpje van 6 euro krijgt of een onbetaalbare motor.
Al zou je een draagarm krijgen, dan rij je die niet eerder stuk ofcourse.
Als je gesponsort word dan is het niet meteen 123 makkelijker om een NK/NOMAC-Cup te winnen, tuurlijk is het minder zuur als je je gratis draagarm aan puinpoeier rijdt maar je resultaat ben je sowieso kwijt, ongeacht of je er voor betaald hebt of niet.

glimpie zei:
M7H zei:
Ja, dan ben ik straks de gebeten hond... :wink:

"Nou heren we gaan het hebben over de ingestuurde voorstellen"
"Het vreemde dit jaar is dat alleen de heer Zevenhoven voorstellen heeft ingestuurd, maar gelijk ook een heleboel"

en vervolgens wordt ik tot mijn enkels afgebrandt..... :mrgreen:

Dit probeerde ik ook los te krijgen op dit FORUM. Men moet niet bang zijn om je iedeen op te sturen naar de Nomac. En dan denken daar heb je die z.... weer. Dit is ook het geval op de vergadering zelf!!!! SPREEK en laat wat van je horen, het is in ons eigen belang!!! Vaak zie je, na de vergadering gaat in eens iedereen spreken??? Doe dit in de vergadering en ga met een goed gevoel naar huis toe!!! 8O Wij de leden van de NOMAC hebben stemrecht, en natuurlijk de Clubs die zijn aangesloten bij de Nomac. Het bestuur heeft GEEN stemrecht.

Op de afgelopen nomac vergadering waren er byzonder weinig rijders, tot teleurstelling van de wel aanwezigen, inclusief het bestuur.
Doe voorstellen, ben aanwezig, en maak keuzes. :P

Het maakt niet uit of je nu gesponsord wordt, fabrieksrijder bent, of het zelf betaald.
Ikzelf heb een goeie baan, dus kan mezelf goed "sponsoren" en dus misschien wel beter meekomen dan andere rijders die minstens dezelfde rijders kwaliteiten (of kwantiteiten) hebben als dat ik dat heb.....

Een ieder wil zo hoog mogelijk eindigen als dat voor hem haalbaar is.

Het eventueel terug laten komen van een:
- F1, de topklasse
- F2 de tussenklasse
- F3, de instap klasse

is dan een goede optie, maar kun je de hoeveelheid rijders die daar dan gezamelijk rijden wel op 1 dag afwerken?......

Gecombineerde weekende, zoals ze er eerder ook al waren, dus het ene weekend rijd de F1 en F3, het andere de F2 en F3 en ook nog de F1 en F2, zal er ook voor zorgen dat de clubs meer weekende vrij moeten geven aan de NOMAC om de NK te laten rijden.......

Als dit kan, dan moeten we het zo doen, maar dit is weer iets tussen de NOMAC en de clubs........

jrsmit zei:
Op de afgelopen nomac vergadering waren er byzonder weinig rijders, tot teleurstelling van de wel aanwezigen, inclusief het bestuur.

Jan, welkom!!!
Nogmaals gefeliciteerd met je overwinning (jammer dat ik 2e werd :wink:)en dus promovatie naar de NK......
Toch een verschil he, die 960 met je Veteq.......

Je weet nog wel de zwakke opkomst op de MACH clubmotor vergadering.......

Maar, op dit forum komen steeds meer NK/NC rijders hun zegjes doen, dus is dit misschien wel een goed medium om iedereen wakker te maken/houden en te interesseren voor de vergadering......

k zal me er ook eens mee gaan bemoeien....

Ik denk persoonlijk dat en tussen klasse misshien wel en oplossing is maar daar heb je meer deelnemers voor nodig. En dan is het verstandig om de 3 klasses te verdelen over 2 weekenden. (misschien een optie om bij genoeg deelenemers de tussen klasse bij de 1/10 te laten rijden. Zo creeer je geen extra weekend waar in het verleden sommige mensen tegen waren)

ik ben het er ook meej eens dat ALS er een keer aanbod is van NK rijders (zoals de bekende belgen, jordy etc) dan moet hiervoor ook de ruimte voor gecreerd worden. Daar word de competitie alleen maar beter op. Dat die gasten eerst een jaar in de NOMAC rijden en alle prijzen weggappen zit niemand onder de nomac rijders op te w88.

Waar je voor uit moet kijken is dat ALS en een tussenklasse komt je moet uitkijken dat de NK (topklasse) geen elite klasse word en er niemand meer in WIL rijden. dit is ook iets vanuit het verleden. Kijk maar eens naar de F1/F2en F3 van een jaar of 6 geleden. een finale rijden met 7 rijders word je ook niet blij van.

waar ikzelf een voorstander van ben is 3 of meer BeNeLux wedstrijden per jaar organiseren en gewoon iedereen bij elkaar gooien op een race van 3 dagen. maaar dat zal waarschijnlijk nooit gebeuren.

VOORSTEL NR -ben de tel kwijt-: een NK Finale van 45min. om het verschil tussen nationaal en internationaal te verkleinen.

M7H zei:
_cyclops_ zei:
Ben 'k het wel mee eens, amar denk je dat de professionele rijders niet een 'nieuw' oud-model hebben staan?

ik denk dat het verouderde model alleen maar 'lastig' kan zijn voor sommige rijders.. en je 't daarom dus weg moet laten.... dan nog iets anders.. wie bepaald wat een 'nieuw' of 'oud' model is.... in het regelement wordt nooit gesproken over 'model' dus ik denk dat dat ook moeilijk is vast te leggen.. stel 'k pak de voorkant van 'n 960 en de achterkant van 'n 950.. mag dat dan in de regen?

Ach, er is ook een up-to-date uitlatenlijst, en die is zeker weten groter dan de gangbare "oude" modellen lijst........
Oke, ik ben het deels met je eens, maar ik doe het voorstel op die manier, er kan op de vergadering over gediscuseerd worden......
De regel is ooit in het leven geroepen voor kostenbesparing, als je dus nieuwe modellen toelaat is die hele gedachte verdwenen.......

Ik begrijp het argument kostenbesparing niet, twee autos is ten allen tijde kostbaarder dan 1 auto. Laat staan de wel zeeer kostbare regenbanden, waarbij de juiste keuze een soort russisch roulette is. Verder is er niets aan, voor de rijder niet, voor de helpers niet, voor de baaninzet niet, voor het publiek niet, dus niet goed voor de promotie. Om die redenen heb ik besloten om niet te rijden als het een regen wedstrijd is. Liever zie ik 1 of 2 extra data voor uitwijk ingeval een wedstrijd verregend.
:o

jrsmit zei:

JAN JAN JAN ... !!! :thumbsup:

Het wordt hoe langer hoe leuker hier :lol: Nog even en de gehele 1:8 groep doet mee.

M7H zei:
..

Gecombineerde weekende, zoals ze er eerder ook al waren, dus het ene weekend rijd de F1 en F3, het andere de F2 en F3 en ook nog de F1 en F2, zal er ook voor zorgen dat de clubs meer weekende vrij moeten geven aan de NOMAC om de NK te laten rijden.......

Als dit kan, dan moeten we het zo doen, maar dit is weer iets tussen de NOMAC en de clubs........
of je vraagt aan de clubs of ze hun (meestal besloten) club races open maken en daar dan ook de instap klasse laat meerijden.

zo verliezen de clubs geen vrije weekenden!

M7H zei:
Maar, op dit forum komen steeds meer NK/NC rijders hun zegjes doen, dus is dit misschien wel een goed medium om iedereen wakker te maken/houden en te interesseren voor de vergadering......

Tijd dat de NOMAC zijn eigen forums opzet en dus dit soort politiek daar bedreven kan worden.

WVK Performance zei:
M7H zei:
..

of je vraagt aan de clubs of ze hun (meestal besloten) club races open maken en daar dan ook de instap klasse laat meerijden.

zo verliezen de clubs geen vrije weekenden!

Ik vind dit echt wel een goed idee, laat de club-wedstrijden de opstapklasse worden, betkent ook op club-nivo promotie dus. Naast het kunnen rijden, houdt deelname aan het nk-circus ook in dat je reis- en verblijfkosten maakt. Daarvoor moet je wat terugkrijgen naar je eigen beleving wil je dat volhouden.

jeracing zei:
misschien een optie om bij genoeg deelenemers de tussen klasse bij de 1/10 te laten rijden.

Zit wat in, maar ik denk toch dat je liever met mede 1/8 rijders een weekend deelt.
Aan de andere kant, als je de NK 1/10 en 1/8 bij elkaar doet
en ook de NC 1/10 en 1/8, dan zien de wedstrijden er voor de toeschouwers ook leuker uit.......

VOORSTEL NR -ben de tel kwijt-: een NK Finale van 45min. om het verschil tussen nationaal en internationaal te verkleinen.

?, waarom wordt dan het verschil kleiner?

jeracing zei:
k zal me er ook eens mee gaan bemoeien....

....

waar ikzelf een voorstander van ben is 3 of meer BeNeLux wedstrijden per jaar organiseren en gewoon iedereen bij elkaar gooien op een race van 3 dagen. maaar dat zal waarschijnlijk nooit gebeuren.

ik ben ook wel een voorstander om 3 of meer benelux wedstrijden te organiseren.
alleen zie ik het niet zo snel gebeuren dat die hele groningse club naar luxembourg afreist... en vica versa.

een finale van 45min. is een uitstekend idee, maar dan wel voor de NK klasse.
voor de huidige NOMAC-Cup is dat een beetje overkill denk ik, gezien de uitvallers tijdens een 30min. finale... zometeen finishd er niemand meer :P

jrsmit zei:
Ik begrijp het argument kostenbesparing niet, twee autos is ten allen tijde kostbaarder dan 1 auto. Laat staan de wel zeeer kostbare regenbanden, waarbij de juiste keuze een soort russisch roulette is. Verder is er niets aan, voor de rijder niet, voor de helpers niet, voor de baaninzet niet, voor het publiek niet, dus niet goed voor de promotie. Om die redenen heb ik besloten om niet te rijden als het een regen wedstrijd is. Liever zie ik 1 of 2 extra data voor uitwijk ingeval een wedstrijd verregend.
:o

Regenbanden daar kom je toch niet onderuit, maar ik snap je argument....
Inderdaad in de regen rijden is niet leuk, en misschien is het reserveren van (meerdere) reserve data wel een goeie......

Roelof zei:
M7H zei:

Tijd dat de NOMAC zijn eigen forums opzet en dus dit soort politiek daar bedreven kan worden.
daar ben ik niet helemaal mee eens roelof... hier bereik je ook de mogelijke verse instroom.
hier zit een veel groter publiek dan een los nomac gericht forum.

allicht kunnen we de moderators vragen om een aparte NOMAC gerichte sub forum hier in dit auto forum aan te maken.

Dan zie ik nog steeds niet waarom het verschil kleiner zal worden.....

Misschien wennen de NK rijders dan ook aan 45 m inuten rijden en staan ze wat dat betreft op dezelfde voet als de internationale rijders, als dat bedoet wordt... oke.....

M7H zei:
Dan zie ik nog steeds niet waarom het verschil kleiner zal worden.....

Misschien wennen de NK rijders dan ook aan 45 m inuten rijden en staan ze wat dat betreft op dezelfde voet als de internationale rijders, als dat bedoet wordt... oke.....

Op zich is het een goed idee, kan men vast wennen aan de internationale races. Aan de andere kant wordt het toch weer een kwestie van beschikbare tijd op de zondag ...

Als we nu gewoon een gaan starten op 09:00? Kan dat?

Back