Vooraankondiging Sectievergaderingen NOMAC

• Topicstarter Topicstarter glimpie
  • Startdatum Startdatum
glimpie zei:
Nogmaals TIJD is TIJD zeker op wedstrijden!!! Tevens voor iedereen moeten de zelfde regels gelden!!! Hoe is het mogelijk dat 1 SUPER BLADHARKER zich kan inschrijven op de zaterdag???? Deze bladharker is altijd te laat op elke wedstrijd!!! vlogende keer kan de heer Dokman gewoon weer lekker terug naar huis rijden als hij weer te laat is!!! Wat een @$#%^&$#@.!!!!
IDD.

twas weer een lekkere chaos... zo'n 8 minuten opwarm tijd!!! was dat nou? zo kunnen er geen 90 man op een dag door heen "gejaagd" worden!
gewoon 3 minuten opwarmtijd, 5 minuten kwalificeren en meteen omroepen als je je tijd heb uitgereden en dan als de donder naar binnen voor de volgende groep!

tijdens de Nitrotour in rumst was er zon superstrak tijdschema...twas ff wennen maar wel goed.
gewoon om vijf uur de prijzenuitreiking!

De wedstrijdleiding heeft een wedstrijdevoluatie formulier...
das mss ook wat voor de rijders.
dan kunnen de rijders het ook laten weten wat zij van de wedstrijd (-leiding) vonden.

Geef demensen van de AMCA ook even wat tijd om aan te passen, 't is een tijd geleden dat ze NK's hebben gehouden... oke, dan hadden ze 't niet meoten doen, maar ze moeten het toch op een manier leren...

wat me opviel: 17:30 -> finale afgelopen... liep de verguning niet tot 17.00uur? ;)

Over die regenauto: als de race/kwalificatie 'nat' verklaard wordt, mag een andere auto ingezet worden (niets met verouderd model noemen!)

_cyclops_ zei:
Geef demensen van de AMCA ook even wat tijd om aan te passen, 't is een tijd geleden dat ze NK's hebben gehouden... oke, dan hadden ze 't niet meoten doen, maar ze moeten het toch op een manier leren...
hoe zijn die 2 andere NK dan verlopen?? :?

Anders, maar volgens mij zat d'r toen ook iemand anders in het 'hokje' :)

doet er verder niet zo toe denk ik... we moeten hier niet 't NK op de AMCA gaan bespreken...

Duidelijk is wel dat er zeker meer mensen op 1 dag kunnen....

glimpie zei:
Nogmaals TIJD is TIJD zeker op wedstrijden!!! Tevens voor iedereen moeten de zelfde regels gelden!!! Hoe is het mogelijk dat 1 SUPER BLADHARKER zich kan inschrijven op de zaterdag???? Deze bladharker is altijd te laat op elke wedstrijd!!! vlogende keer kan de heer Dokman gewoon weer lekker terug naar huis rijden als hij weer te laat is!!! Wat een @$#%^&$#@.!!!!

Mag ik even opmerken dat inschrijven dit jaar niet nodig is, iedere 1:8 rijder is automatisch ingeschreven maar dient zich nog wel uiterlijk op de zondag voor 9:00 aan te melden. Vreemd vond ik dat mensen op de zaterdag niet de kans kregen om aan te melden en velen op de zondag na 9:00 aan kwamen zoals de Schoutens en ook Dokman....

Als er iemand technische problemen heeft van een niet werkende transponder, tijdens de KWALIFICATIES, dan vind ik het ook onzin dat er een erg lange opwarming is (van 2 tankjes leegrijden)
Jammer dan, volgende kwalificatie beter.....
Moet hij het spul maar op Zaterdag testen......
Maar, het was weer even wennen voor de AMCA en inderdaad laten we ze nu niet gaan zitten afvallen hier.......

_cyclops_ zei:
Over die regenauto: als de race/kwalificatie 'nat' verklaard wordt, mag een andere auto ingezet worden (niets met verouderd model noemen!)

De regel is er ooit ingekomen wegens kosten besparing, omdat de "toppers" dus 2 nieuwe auto's in kunnen zetten.....
Doe je dus een "verouderd" model toelaat, zijn de kansen in de regen iets gelijker, ook denk ik dat je betere races zal krijgen in de regen, omdat je dus een auto zo kunt bouwen dat ie voor de regen gemaakt is, denk aan:
Minder toe-in op achterwielen,
"starre" as voor, zonder vrijloop, dus remmen met 4 wielen,
en er is vast nog wel iets te verzinnen.......

Roelof zei:
Mag ik even opmerken dat inschrijven dit jaar niet nodig is, iedere 1:8 rijder is automatisch ingeschreven maar dient zich nog wel uiterlijk op de zondag voor 9:00 aan te melden. Vreemd vond ik dat mensen op de zaterdag niet de kans kregen om aan te melden en velen op de zondag na 9:00 aan kwamen zoals de Schoutens en ook Dokman....
Inderdaad, die kwamen aan om 09:30......
Hans had hier dus best eens goed over kunnen klagen, want de 1e race bij de MACH was hij er ook om deze tijd en mocht toen niet meedoen.......

Inderdaad, die kwamen aan om 09:30......
Hans had hier dus best eens goed over kunnen klagen, want de 1e race bij de MACH was hij er ook om deze tijd en mocht toen niet meedoen.

De heer Bladharker DOKMAN komt altijd te laat!!!!!!! Hij maakt gewoon zijn eigen regels. Hij had gewoon NIET mogen rijden !!!!!! Ik kom ook vroeg me nest uit om op tijd op de baan te komen!!! En dit is een goed punt op de NOMAC vergadering! TE LAAT IS TE LAAT!!!! 9.00 uur is einde inschrijving!!!! REGELS zijn REGELS!!!

Jeetje Richard, wat zit je te schreeuwen, normaal ben je zo rustig... :wink:.....

Maar ik heb het er eens met Jan Smit over gehad en hij had ook wel een aardig idee.

Aanmelden afschaffen, want start je niet in je heat, dat mag, maar daarna MOET je baaninzetten...
Ben je er niet, doe je niet meer mee.
Dit geld voor IEDEREEN die niet of weigert baan in te zetten... (Jamini)......

M7H zei:
Jeetje Richard, wat zit je te schreeuwen, normaal ben je zo rustig... :wink:.....

Maar ik heb het er eens met Jan Smit over gehad en hij had ook wel een aardig idee.

Aanmelden afschaffen, want start je niet in je heat, dat mag, maar daarna MOET je baaninzetten...
Ben je er niet, doe je niet meer mee.
Dit geld voor IEDEREEN die niet of weigert baan in te zetten... (Jamini)......
Martin ik heb ook een keer 10 strafpunten gekregen voor niet baaninzetten. Dat was mijn eigen fout, ik had niet doorgegeven aan de wedstrijdleiding dat er iemand anders zat voor mij. dit was mijn eigen fout! Maar deze man maakt zijn eigen regels, en daar hou ik niet van :evil:

Huuuu,"weigeren" baan inzetten ,dat kost je in ieder geval strafpunten...toch???

Maar baan inzetten kan je toch niet weigeren of ben ik nou gek?

Regenauto? iedereen probeert de kosten te drukken en dan ga je rijders verplichten om een extra auto aan te schaffen om in de regen te rijden. Want iedereen wil niet graag met zijn "droogweer" auto in de regen rijden? Ikzelf heb maar 1 auto! scheelt ook weer aan onderhoud aan 2 auto's! dus: REGENAUTO daar ben ik tegen

wat betreft het aanmeld gebeuren: Je betaald inschrijfgeld voor het hele jaar, dus je bent voor het hele jaar ingescheven/aangemeld? dat aanmelden voor en tijdens een wedstrijd vind ik persoonlijk onzin. We hebben een maximum aantal rijders als de wedstrijd op dit aantal word aangepast/ingedeeld heb je geen een wedstrijd problemen met het tijdschema. Komen er rijders te laat bji hun eerste heat? dan zijn ze er niet en rijden ze niet mee. Dan kan de 2de serie alsnog aangepast worden om een erlijke verdeling in de heats te creerene bv ipv 10 in de ene heat en 2 in de andere 6/6... dan hoeft niemand meer aan te melden VOOR en TIJDENS de wedstrijd.

Nee john, je bent niet verplicht een regenauto te hebben, mag best met je "droge" auto....
Mijn voorstel is ook om de regenauto een "oud" model te laten zijn, dus in jouw geval een MRX3, of een oudere Serpent (als je die nog hebt).....

Nogmaals, het hoeft niet, maar het mag......

Ik denk dat er zat rijders zijn die met het uitkomen van een nieuw model deze aanschaffen en dan hun oudere model kunnen gaan gebruiken voor regenauto......
Volgens mij is dat goedkoper dan de opzet die er nu is, want ik ga mijn regenauto echt niet perfect onderhouden........
Plop er een oude motor in, en rijden maar.....

M7H zei:
Volgens mij is dat goedkoper dan de opzet die er nu is, want ik ga mijn regenauto echt niet perfect onderhouden........
Plop er een oude motor in, en rijden maar.....
dat dacht je... als je je regenauto niet perfect onderhoud.... roest alles lekker vast nadat je in de regen hebt geklooid.

M7H zei:
De regel is er ooit ingekomen wegens kosten besparing, omdat de "toppers" dus 2 nieuwe auto's in kunnen zetten.....
Doe je dus een "verouderd" model toelaat, zijn de kansen in de regen iets gelijker, ook denk ik dat je betere races zal krijgen in de regen, omdat je dus een auto zo kunt bouwen dat ie voor de regen gemaakt is, denk aan:
Minder toe-in op achterwielen,
"starre" as voor, zonder vrijloop, dus remmen met 4 wielen,
en er is vast nog wel iets te verzinnen.......

Ben 'k het wel mee eens, amar denk je dat de professionele rijders niet een 'nieuw' oud-model hebben staan?

ik denk dat het verouderde model alleen maar 'lastig' kan zijn voor sommige rijders.. en je 't daarom dus weg moet laten.... dan nog iets anders.. wie bepaald wat een 'nieuw' of 'oud' model is.... in het regelement wordt nooit gesproken over 'model' dus ik denk dat dat ook moeilijk is vast te leggen.. stel 'k pak de voorkant van 'n 960 en de achterkant van 'n 950.. mag dat dan in de regen?

@wvk

WD40 doet wonderen.......
ik zeg dus dat ik hem niet "perfect" onderhoud, dus hij zal na een race echt niet helemaal uit elkaar gaan......

Maar waar hebben we het over!!!???, daar gaat het niet om....
Door deze opzet denk ik dat er meer mensen aan de start zullen verschijnen in geval van regen......

Waarom mag je zelf eigenlijk niet bepalen met hoeveel verschillende auto's je aan de start verschijnt? Als je zou willen zou je toch elke heat met een andere auto aan de start moeten kunnen verschijnen? Je mag wel elke heat een andere motor monteren, dus waarom niet een andere auto onder je motoren monteren???

_cyclops_ zei:
Ben 'k het wel mee eens, amar denk je dat de professionele rijders niet een 'nieuw' oud-model hebben staan?

ik denk dat het verouderde model alleen maar 'lastig' kan zijn voor sommige rijders.. en je 't daarom dus weg moet laten.... dan nog iets anders.. wie bepaald wat een 'nieuw' of 'oud' model is.... in het regelement wordt nooit gesproken over 'model' dus ik denk dat dat ook moeilijk is vast te leggen.. stel 'k pak de voorkant van 'n 960 en de achterkant van 'n 950.. mag dat dan in de regen?

Ach, er is ook een up-to-date uitlatenlijst, en die is zeker weten groter dan de gangbare "oude" modellen lijst........
Oke, ik ben het deels met je eens, maar ik doe het voorstel op die manier, er kan op de vergadering over gediscuseerd worden......
De regel is ooit in het leven geroepen voor kostenbesparing, als je dus nieuwe modellen toelaat is die hele gedachte verdwenen.......

Bart_Banaan zei:
Waarom mag je zelf eigenlijk niet bepalen met hoeveel verschillende auto's je aan de start verschijnt? Als je zou willen zou je toch elke heat met een andere auto aan de start moeten kunnen verschijnen? Je mag wel elke heat een andere motor monteren, dus waarom niet een andere auto onder je motoren monteren???

Ik denk dat het niet veel zin heeft om van auto te wisselen, van motor natuurlijk wel, want de ene heeft meer vermogen onderin en de andere bovenin, en dit kan dus handig zijn op verschillende circuits.......

jeracing zei:
Regenauto? iedereen probeert de kosten te drukken en dan ga je rijders verplichten om een extra auto aan te schaffen om in de regen te rijden. Want iedereen wil niet graag met zijn "droogweer" auto in de regen rijden? Ikzelf heb maar 1 auto! scheelt ook weer aan onderhoud aan 2 auto's! dus: REGENAUTO daar ben ik tegen

He kampioen!!!!! nogmaals gefeliciteert!!! ik ben het met je eens.. geen regenauto!!! Heren dat is al 1 punt op de vergadering... REGENAUTO...
Vogende punt op de vergadering is INSCHRIJVING....
Wat is het volgende punt, het meten van de Nitro??? OKE!
Vergadering gaat verder........ volgende punt....... zeg het maar????
8O

glimpie zei:
He kampioen!!!!! nogmaals gefeliciteert!!! ik ben het met je eens.. geen regenauto!!! Heren dat is al 1 punt op de vergadering... REGENAUTO...
Vogende punt op de vergadering is INSCHRIJVING....
Wat is het volgende punt, het meten van de Nitro??? OKE!
Vergadering gaat verder........ volgende punt....... zeg het maar????
8O

Thanks man!
Het volgende punt zal worden dat er met een minibike mag worden gereden op het circuit! hahaha :D

hey maar Glimpie? Ga jij iets doen bij NOMAC/EFRA of voel je gewoon geroepen om dit op gang te krijgen? vind ik een goed initiatief van je. Word er tenminste iets NUTTIGS gedaan. TOPPIE

p.s. Wat voor merk word het volgend jaar? je startkist heb ik nog!... ;-)

Back