Vleugels

Hey Hallo ,

Ik zal me meteen even voorstellen , Ik ben Jan 47 jaar uit Lisse en heb 28 jaar internationaal snijbloemen gereden door heel Europa
Inmiddels ben ik opa geworden en gestopt met int rijden , voordat ik door Europa ging toeren heb ik een poos vliegtuigen gebouwd en (gepoogd)gevlogen
Aangezien ik nu weer zeeen van tijd heb ben ik voorzichtig weer begonnen met het bouwen van een vliegtuig
Aangezien ik weer vanaf 0 moet beginnen met bouwen en met vliegen kan ik wel wat hulp gebruiken :help:
Ik wil mijn vliegtuig gaan Airbrushen en niet bespannen met folie maar kan ik de vleugels dichtbouwen met balsa ?
Ook wil ik Lid worden van een club aangezien ik opnieuw moet leren vliegen en ik ook van gezelligheid hou , dus als jullie suggestie's hebben ?

Groeten Jan

Hallo Jan.

Welkom terug in de hobby en op dit forum.
Er is de afgelopen jaren heel veel veranderd, ook de bouwtechnieken.
Het eerste advies is, ga naar een club.
In Abbenes zit er 1, de HLC, Welkom bij
Ze hebben net een nieuw veld, dat staat nog niet op de site.
Dan je model.
Maak er niet te veel werk van.
Ik begrijp dat je (opnieuw) moet leren vliegen.
De kans op een crash is aanwezig, bij een club zal het wel meevallen maar het is mogelijk.
Airbrushen is veel werk, maakt het model onnodig zwaar.
Als de vleugel ontworpen is voor folie is het lastig om hem te beplanken met balsa.
Dat balsa moet je dan toch ook weer bewerken om het te kunnen spuiten, reken dat er op een normaal model (150cm span) al gauw 500 gram bijkomt.
Niet doen dus.

Eerst naar de club, eventueel je spullen meenemen.
Dan het model gewoon lekker simpel afbouwen.
Leren vliegen en gaan dromen over een mooi ge-airbrushed model.
Als basis moet je dan een voll gfk model nemen, heeft weinig bewerking nodig.

Succes met de hobby!!

Gert-Jan

Back