vleugelbevestiging van the bug hlg

hey,

ik heb een vraag ivm met de vleugelbevestiging van de bug.

Normaal gezien gebeurt deze dmv een m4 breekbout
Het probleem is nu dat ik geen tap-set in mijn bezit heb. :oops:

Weet iemand mss een oplossing hiervoor?
Zelf had ik gedacht een bevestiging dmv elastieken maar ik weet niet of dat stevig genoeg is. :roll:

dus als iemand iets weet...

met vriendelijke groeten
Loran

Een echte tap heb je niet nodig ..... twee oplossingen: of je gebruikt een inslagmoer, of je tapt draad met een stalen boutje (eventueel een puntje aan vijlen) en dan versterken met een druppeltje CA lijm

aha,

een inslagmoer, hoe werkt dat precies?

een stalen boutje gaat ook wel maar dan moet dat wel hetzelfde zijn als je breekbout niet?

[edit] heb even gegoogled voor inslagmoer,
deze moet je blijkbaar gewoon in het hout slaan met een hamer.

Bij mijn BUG heb ik ook een inslagmoertje gebruikt. Heb met de dremel een groot deel van het platte vlak verwijderd zodat hij wat smaller werd. Dit is ook gewoon met een nijptang te doen eventueel. Daarnaast bespaar je zo ook weer wat gewicht. :)

bug_07.jpg

Of inderdaad gewoon 3mm boren en er een m4 boutje (zelfde maat als je nylon breekbout dus) indraaien en daarna met CA verharden zodat het schroefdraad intact blijft.

oke heel erg bedankt.

ik ben net naar de albatros geweest en heb al het benodigde opgehaald.

dit wordt ook mijn eerste keer bespannen.
heb net een op een framepje geoefend maar ik blijf kreukels over houden in de hoeken .

Bij kreukels de bout goed heet stoken en de bespanning goed aantrekken. Als het goed is verdwijnen de kreukels dan.

Hier is tevens een goede handleiding te vinden.

oke bedankt

nog een vraagje :oops:.

Ik heb hier ergens eens een link gezien van een site in amerika waar je custom batt packs kunt bestellen, kent iemand deze mss

Op www.cheapbatterypacks.com kun je zelf je pack samenstellen.
Als je nog goedkoper wilt kun je ook een 9v accu slopen en daar de celletjes uit gebruiken. Lichter (bv. een Lipo) is bij een Bug niet nodig.

Succes, Leon

(Maak je de Bug met een V-staart of met een kruis-staart?)

met v-staart

bedankt die link was het inderdaad. zouden die kan160aaa goed zijn?
Maar zo'n 9v batterij waar kan ik dat halen en je moet dan toch die cellen nog aan elkaar solderen.
op zich is dit niet zo erg maar dan heb ik toch ooke weer soldeerlipjes etc. nodig niet?
ondertussen moeten enkel de vleugels nog gefolied en de rc ingebouwd, de staartvlakken folien ging zeer goed.

tomcat be zei:
Waarom? Met een kruisstaart kun je hem DLG-en en komt ie veel hoger!

tomcat be zei:
bedankt die link was het inderdaad. zouden die kan160aaa goed zijn?
Die [sup:37cd6cfb6f]1[/sup:37cd6cfb6f]/[sub:37cd6cfb6f]3[/sub:37cd6cfb6f] AAA zijn inderdaad goed. Ik heb ze zelf ook in mijn Bug gehad.

tomcat be zei:
Maar zo'n 9v batterij waar kan ik dat halen en je moet dan toch die cellen nog aan elkaar solderen.
op zich is dit niet zo erg maar dan heb ik toch ooke weer soldeerlipjes etc. nodig niet?
Lees dit draadje eens: 9 v NiMh

Leon

eigenlijk een vstaart gebruikt omdat ik niet te veel wou afwijken van de tekening, deze komt er als de v staart kapot is zeker ook op.

Sry had dat draadje nog niet gelezen

ps: bug is af enkel nog 1 servo inbouwen

hallo,

mijn bug is momenteel af. 8)

ik heb de accu pas na 2 weken ontvangen ofzo
maar hij is nu binnen. :)

de bug is 133 gram compleet :oops: met 5 franc en 10 cent in de neus, ik weet dat dit eigenlijk iets te zwaar is maar een ramp is het hoop ik ook niet .

Ik heb wel nog een vraagje:
de antenne, het lijkt me niet slim deze door de carbon staart te steken waar ook de stuurstangen inzitten (ja het is push-pull geworden) :roll:.
Momenteel heb ik hem langs de neuslijst van de vleugel geplakt maar dan hou ik nog een stuk over dat ongeveer 1.5x de lengte van de bug is :lol: .

Het is nu dus wachten tot dat de wind gaat liggen :roll: .

Als iemand nog een tip heeft voor de antenne hoor ik het graag.

groeten loran

Back