Vleugel struts dynam piper supercub

Hallo,

Allereerst iedereen fijne dagen toegewenst.

Nu mijn bouwprobleem. Na een paar succesvolle vluchtjes -met veel wind voor een licht schuimpje- ging het fout. De wind nam die middag toe. En af en toe begon het wat harder te waaien en dan weer wat zachter. Vlak na de take-off ongeveer 30 cm van de grond. Begon het wat harder te waaien en aangezien er een beetje crosswind was en ik juist de linkervleugel laag had moeten houden (de vleugel richting de wind laag houden) wat ik toen dus niet deed. Raakte de rechterkant van de vleugel het gras en het resulteerde in zoals we dat bij zweefvliegen noemen een grondzwaai. Schade viel mee; bevestiging van stuurvlak van het hoogteroer. Normaal zit daar meestal een scharniertje. Bij dit model zit er wat dunner schuim. Zodat het kan bewegen. dat schuim was dus gescheurd. Hier heb ik een scharniertje tussen gemaakt en dat is weer gemaakt. Maar nou zit ik met het volgende. De vleugel is van de romp afgetrokken tijdens de zwaai, die is gewoon losgegaan. Maar nu zitten er nog struts tussen de vleugel en de romp. En die zijn echt niet meer te maken en te lijmen.

Graag wil ik wat tips over hoe ik het kan maken.

Zijn de struts bij dit model voor de sier?
Anders kan ik ze er opzich ook helemaal afhalen.

Ik dacht zelf ook aan de opties:

Carbonnen staafjes en draadjes spannen.

Foto's post ik zo even.

foto1ku.jpg

ImageShack® - Online Photo and Video Hosting

foto2sz.jpg

foto3yu.jpg

foto4pc.jpg

foto5ue.jpg

Hi, ik heb exact hetzelfde modelletje en hij kan wel zonder vliegen maar is dan wel wat wiebeliger qua vleugels. Met vliegen echter heb je daar geen last van.

Ik wil de mijne eigenlijk weg doen, ik heb m met diverse extra onderdelen zoals vleugel, stuurstangen, staart en ook struts. Pb me maar als je interesse hebt.

Back