Vleugel met rolroeren

• Topicstarter Topicstarter Danny4you
  • Startdatum Startdatum
D

Danny4you

Guest
Hoi

Ik ben aan een vleugel met rolroeren begonnen voor men charter(6.5cc). deze ben ik aan het bouwen uit berken triplex en de liggers zijn uit grenen. Maar nu is men vraag hoeveel mag de vleugel maximum wegen. ik werk met twee servo's van 45 gram

Concreet zou ik het niet weten maar zoals je nu bezig bent en aan de bouw te zien zul je zeker binnen wat als aanvaardbaar wordt aanzien zitten tenzij je alsnog besluit om betonijzer te gaan verwerken in je constructie :wink:

Stevo

Ik heb nog een vraagje voor jullie het driehoekslatje dat achteraan komt voor het roer welke minimale breedte mag dat hebben?? Het is de eerste keer dat ik zo een vleugel bouw en dan is altijd wel even zoeken he mensen. :wink:

Zit geen maximumgewicht aan de vleugel, maar ik zou proberen om het totaalgewicht van je toestel, vliegklaar, rond de 2kg te houden. Anders worden de vliegeigenschappen niet echt fijn. Zo licht mogelijk bouwen, maar tegelijk ook zo sterk mogelijk natuurlijk.

Een lat van 35mm breedte lijkt mij persoonlijk zat voor een Charter.

2 kg?? Dat weegt men romp al zonder de orginele vleugel erop als die er op komt weegt hij rond de 2kg 500 en hij vliegt perfect nu. en met een vleugel met rols schat ik op een 2kg750

de orginele vleugel weegt een 505 gram en nu met rols het achterste latje komt er nog wat bij + de 2 servo's van 45 gram en de verlengkabeltjes en wat klein matriaal zal ik er nie veel naast zijn dan 700 à 750 gram voor de vleugel

2750gr voor een charter is wel veel denk ik.

de mijne woog 1700gr

enkel het vliegtuig?? 1700 gram of met motor servo's wieletjes enzo er bij??

Ik heb 2 charters 1 arf orgineel robbe erg licht met 4 cc motor, en een home build, stevig,triplex, veel lijm en versterkingen ook bijna 3 kg en 6,5 cc.

De lichte versie vliegt als een veertje, de zware moet je iets meer snelheid houden, daarintegen taxied ie als een rots over het veld, waait niet om, trotseerd ook wat zwaardere winden.

Een charter van meer dan 2,5 kg, dien je ook zwaarder te motoriseren. Maar vliegen doet ie.

Oh voordat ik het vergeet, voor de zwaardere versie, glasmatten over de vleugel, stevig maken!

ca 500 gram vleugels+2 servo's

Johan

Stevo zei:
Concreet zou ik het niet weten maar zoals je nu bezig bent en aan de bouw te zien zul je zeker binnen wat als aanvaardbaar wordt aanzien zitten tenzij je alsnog besluit om betonijzer te gaan verwerken in je constructie :wink:

S :| tevo

Back