Vleugel bevestiging sleper 2,4 meter

Ik zit met een probleem.
Ik weet niet welke vleugel bevestiging ik het beste kan gebruiken.
Zou iemand mij daar advies over kunnen geven??

ok, mijn antwoord was ironisch bedoeld dus.
ik neem aan dat het een tweedelige vleugel is
-klassiek: 2 plastieke bouten achteraan en 2 stevige pennen vooraan. Met bv een alu plaatje met de 2 gaten voor de bouten zodat vleugel niet openschuift.
-Bij 2 delige vleugel tegen de romp zoals Bertus al aangaf (met een spanner of waarom niet...elastieken)

het zou al wat gemakkelijker antwoorden zijn met een foto of een beschrijving.

Hoi Nick,

Ik ben zelf bezig met het opbouwen van de Snoopy II
Dit is een hoogdekker met een span van 2mtr70.
Zie:http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=3144&highlight=

Orgineel bestaat de vleugel uit 2 delen maar deze wordt dan op de romp vastgezet met 2 bouten en 2 pennen.

Ik ben nu zelf de konstructie aan het aanpassen waarbij de vleugels TEGEN de romp aankomen en in de romp met bijvoorbeeld elastieken of een spanner wordt vastgezet.

Ik heb zelf geen tekeningen of foto`s hiervan (zal ik binnenkort even maken) maar het wordt hetzelfde als je bij de Big Lift tegenkomt.

Ik heb wel in mijn hoofd zitten hoe het moet worden maar de uitvoering op het model is nog niet geheel klaar.

Ik heb net ff ge-Googgled en daar kwam ik de volgende tekening tegen:
afb4778.jpg

Hier zie je een Primaire Alu. pijp achter en een secundaire platte staaf voor.

Mijn Snoopy II vleugels worden (eigenlijk zijn want dat heb ik al wel gedaan) uitgevoerd met 2 Alu. pijpen van 13 uitwendig en 10 inwendig van +/- 50cm in de vleugel.

In de romp komt een stuk alu pijp van 10 uitwendig die in de vleugelpijpen kunnen schuiven.
Met behulp van een spanner of elastieken worden de velugels dan tegen de romp getrokken.

Daarnaast plaats ik ook nog vleugelsteunen maar dit is meer voor het uiterlijk dan voor de stevigheid.

Ik hoop dat je met de tekening iets verder komt.

Groeten,
Berto.

Hier 2 foto`s van hoe het in mijn Snoopy II vleugelbevestiging gaat worden:

afb4955.jpg

afb4956.jpg

Wat mist er nog?
aan elke binnenste vleugelrib een oog/haak om de elastieken of spanner tussen te zetten waarmee de vleugels tegen de romp getrokken kunnen worden.

Groeten,
Berto.

waarom vraag je het niet gewoon op je vliegclub bv aan rose, jan,eric of theo. of kijk op of vraag naar de bouwtekening van je vliegtuig. :oops:

Ha die ERLI,

Je hebt gelijk er is meer kennis in je eigen vliegclub dan je denkt alleen moet je er wel naar vraagen!!!!!!!!!!!
:proost:

Hier een foto van mijn Snoopy vleugel.

afb5357.jpg

HIer zie je duidelijk de vleugel pennen en het oog waar straks de spanner aan wordt bevestigd om de vluegels tegen de romp te trekken.

Groeten,
Berto.

Back