Virginia 1819

Ik was even bang dat de naden open zouden gaan staan als je het dek met beplanking op de spanten gaat lijmen. Maar nog even teruggekeken en zo te zien is het dek over de dwarsdoorsnede vlak dus dat zal geen probleem zijn

De belanking heb ik na het plakken van het dek erop geplakt. Dus eerst het dek gelijmd op de spanten.
Inderdaad omdat er dan teveel druk op de latjes komt te staan.

Ohhhh. Dus de spanten zitten er wel onder. Toen ik de foto zag dacht ik dat het dek vlak op tafel lag. Vandaar de verwarring.

Hallo allemaal,

Helaas door de kinderen nog niet verder kunnen komen met de virginia. Veel heen en weer gerij. Oudste nu naar school en.jongste word nu wat makkelijker. Dus hoop.binnenkort deze hobby weer op te kunnen pakken. Als de kinderen s avonds op bed liggen Heb ik geen zin meer om iets te doen..gewoon.ff lekker relaxen. Even.niks.
Dus binnenkort hoop ik de draad weer op te kunnen pakken!

Hallo Susan,

Aangenaam kennis te maken - ik ben Hans, en ik rommel ook wat aan een bootje. In mijn geval geen bouwpakket, maar alleen tekeningen en twee linker handen.

Klopt het dat ik geen foto's meer kan zien in jouw verslag?

Hoi hans, ik zie inderdaad dat alle foto s niet te zien zijn. Jammer..
Als ik tijd hebzal ik er binnenkort weer wat foto s op zetten

20140612_210242_zps81b175c9.jpg

20140612_210340_zps123756a8.jpg

20140612_210407_zpsaabcad45.jpg

Kijk! Het gaat beginnen. We pakken ons klapstoeltje erbij en schuiven gezellig aan!:D

Heb mijn stoeltje ook klaar staan. Tenminste als ik zelf niet aan het klooien met hout ben. :p

Leuk een dame aan de houtbouw. :p

Eindelijk kunnen beginnen met het beplakken van de romp, maar helaas wel de spijkertjes nodig omdat er soms rare krommingen in zitten.
maar gelukkig kan ik beginnen :banana::banana::banana:

IMG-20140818-WA0000_zps190f2330.jpg

IMG-20140818-WA0003_zps802f444a.jpeg

over de zeilen die in de kit zaten niet zo te spreken. Denk dat ik de groene rand van de zeilen ga vervangen door een andere kleur..

20140814_132214_zpse78d3aff.jpg

Haal die spijkers er later wel weer uit Susan want je krijgt er anders geheid last van met schuren, ook heb je kans dat ze later (over jaren) toch wat omhoog gaan komen.

Ok thanks dick, ik wou ze straks allemaal wat meer naar beneden tikken met zo n ijzeren potloodje lijkt het op..ben ff de naam kwijt...:hammer:
maar zoals jij zegt als ze na paar jaar toch omhoog komen kan ik net zo goed ze er straks allemaal weer uithalen als de lijm goed is uitgehard!

Oudste weer naar school he, dus weer wat meer tijd over:yes::banana:

Hoi Susan,

Ik ben je een beetje aan het volgen en er valt me iets op.....
De 2e plank van boven overlapt de eerste plank.
En dat aan beide zijde.
Misschien een vertekening van de foto, maar als het zo is, probeer om de planken elkaar te laten raken en niet te overlappen.
Die bobbel krijg je nooit weg geschuurd of opgevuld met vuller.
Nu ga ik weer stil in mijn hoekje zitten en verder mee lezen.....

Hoi sjors,

het is inderdaad vertekening van de foto haha..maar bedankt dat jullie zo goed mee kijken!
Vind dat erg fijn!

Back