Vintage Tamiya Bruiser Resto project

hoi

ik ben al een tijdje op zoek naar een 3 speed toyota en ik vond er eindelijk er een tussen allemaal rommel het chassie is er niet best aan toe mis behoorlijk wat onderdelen weten jullie wat er mis ik weet wel dat de kap, 3speed bak mis

foto's

full

full

van mijn verbazing zijn de banden na al die tijd nog gewoon goed
heeft er iemand ook nog gebruikt spull er voor liggen

Groetjes patrick

Laatst bewerkt door een moderator:
volgens mij mis je punten , komma's en dergelijke.

voor bumper lijkt mij niet origineel.
radiobox kan ik niet zien.

maar het meeste zul je op e-bay wel kunnen vinden

Door punten, komma's ed. te gebruiken leest het prettiger voor je medeforumleden. 't Maakt de kans ook groter dat je reactie's krijgt op je oproep voor onderdelen.

Maar ga deze volgen!! Misschien in bouwverslagen plaatsen?;)

ik heb me waarschijnlijk vergist met de voorbumper.
de hoeken van de bumper gaan wel om de body heen.
alleen de kleur is officieel wit.
en zoals gezegd, het gebruik van leestekens maakt het topic een stuk beter leesbaar

Oke maar heeft iemand een site voor gebruikte onderdelen of kent iemand met onderdelen ? alleen een nieuwe kap kost al 100 euro in duitsland

face it, modellen die niet meer gemaakt worden, evenals de onderdelen,
zorgen ervoor dat mensen ervoor kunnen vragen wat ze willen.
Het 'vinden' zoals je zelf noemt is 1, maar meestal zul je ze niet compleet vinden
en dan is het zoeken naar onderdelen een 2e punt.

Is deze 3speed trouwens ook niet gere-released? Dit zou het op zich makkelijker moeten maken, als de nieuwe onderdelen natuurlijk ook niet massaal besteld/opgeslagen werden. Harde body's kosten nu eenmaal meer dan een laxan exemplaar.
Waar wil je eigenlijk naartoe; een gerestaureerd exemplaar, of een runner? In het eerste geval moet je natuurlijk een 3speed in je 3speed hebben, anders zijn er online wel wat 'ombouwverslagen' te vinden met een single speed gearbox van bv een rwd buggy, of de centergearbox van axials e.d....

Hoe gaat het trouwens met de Wild Willy?

Laatst bewerkt:
de bruiser is onlangs ge re released (?) dus onderdelen zou geen probleem moeten zijn.
de prijs vindt ik persoonlijk heel hoog.
ongeveer de oude nieuwprijs maar dan nu in euro's

de bruiser is onlangs ge re released (?) dus onderdelen zou geen probleem moeten zijn.
de prijs vindt ik persoonlijk heel hoog.
ongeveer de oude nieuwprijs maar dan nu in euro's

klopt ik wil een rijdend exemplaar van maken. Het chassie ik zelf in redelijke staat maar de 3 speed bak zijn die nog gebruikt te vinden ??
past de vrachtwagen 3 speed bak er niet in?
Gebruikt spul zoals de kap is moeilijk te vinden

Voor het restaureren van een originele Bruiser heb je maar weinig aan de nieuwe rere. Heel veel is helemaal anders en past dus niet! De kap is wel vergelijkbaar net als de banden. De velgen van de rere zijn anders, de assen, versnellingsbak, dempers, enz zijn allemaal anders.

Voor onderdelen ben je aangewezen op E-bay of sites zoals MBF waar je een "gevraagd" advertentie kan zetten.

De mensen achter deze site Tamiya Bruiser parts and restoration services at Bruiserbuilder.com hebben veel verstand van zaken en ook onderdelen, staan niet op de site maar hebben ze wel.

Als je onderdelen zoekt dan kan ik je misschien ook helepen, nee helaas niet aan de versnellingsbak maar ik heb nog wel wat onderdelen extra voor originele 3-speeds.

Voor het restaureren van een originele Bruiser heb je maar weinig aan de nieuwe rere. Heel veel is helemaal anders en past dus niet! De kap is wel vergelijkbaar net als de banden. De velgen van de rere zijn anders, de assen, versnellingsbak, dempers, enz zijn allemaal anders.

Voor onderdelen ben je aangewezen op E-bay of sites zoals MBF waar je een "gevraagd" advertentie kan zetten.

De mensen achter deze site Tamiya Bruiser parts and restoration services at Bruiserbuilder.com hebben veel verstand van zaken en ook onderdelen, staan niet op de site maar hebben ze wel.

Als je onderdelen zoekt dan kan ik je misschien ook helepen, nee helaas niet aan de versnellingsbak maar ik heb nog wel wat onderdelen extra voor originele 3-speeds.

wat voor onderdelen heb je liggen mischien en foto ?

alles wat mist is welkom

Patrick,

Behalve een body en versnellingsbak heb ik bijna alle onderdelen. Deze heb ik tegen E-bay prijzen gekocht op E-bay en voor dezelfde prijzen mogen ze weg.

Foto's heb ik niet en op basis van jouw foto's kan ik niet zien wat je mist. Via de eerder genoemde site kan je een bouwbeschrijving vinden. Als je de onderdeelnummers doorgeeft (via PB) dan kan ik kijken wat ik heb en wat het gekost heeft.

Groeten
Jasper

face it, modellen die niet meer gemaakt worden, evenals de onderdelen,
zorgen ervoor dat mensen ervoor kunnen vragen wat ze willen.
Het 'vinden' zoals je zelf noemt is 1, maar meestal zul je ze niet compleet vinden
en dan is het zoeken naar onderdelen een 2e punt.

Is deze 3speed trouwens ook niet gere-released? Dit zou het op zich makkelijker moeten maken, als de nieuwe onderdelen natuurlijk ook niet massaal besteld/opgeslagen werden. Harde body's kosten nu eenmaal meer dan een laxan exemplaar.
Waar wil je eigenlijk naartoe; een gerestaureerd exemplaar, of een runner? In het eerste geval moet je natuurlijk een 3speed in je 3speed hebben, anders zijn er online wel wat 'ombouwverslagen' te vinden met een single speed gearbox van bv een rwd buggy, of de centergearbox van axials e.d....

Hoe gaat het trouwens met de Wild Willy?

sorry voor late bericht (lees ik nu pas)

willy staat tijdelijk toch stil moet nog steeds die regelaarhouder gemaakt worden moet alles nog even uit meten of ik gooi er als nog de esc er in

ik heb nog even een vraagje wat voor zender is goed voor een 3 speed auto ik heb wel een zender een (vintage) maar ik heb geen idee hoe en of hij werkt

uittesten is de boodschap dan...
heb je zowel zender als ontvanger liggen? hoeveel kanalen heeft het setje? wil je kunnen schakelen op afstand, ... ?
Denk dat een beetje basiskennis wel nodig zal zijn als je een 3speed wil rijden.

Back