Update 3
We zijn weer wat verder. De beplanking zit erop.
De laatste gang was wat anders want die overlapt niet maar ligt tegen de vorige aan. En beide gangen zijn maar 0,6 mm dik. En kieren zijn niet toegestaan.
Het lukte me niet om geheel kiervrij te zijn, maar het scheelde niet veel. Kiertjes zijn met houtpasta gevuld.
Foto: Laatste gang tegen de vorige aan.
Ook aan de binnenkant wat dichtgestopt.
Foto: Kiertjes aan de binnenkant ook dicht gestopt.
Foto: Van boven gezien.
Foto: Spanten van binnen gezien.
Hier komt het dek op te liggen dat wordt beplankt. Maar de zijkanten blijven zo. Ook die triplex koppen van de spanten. Flink verven is dan wel een vereiste. Ook de zijkanten blijven zo zichtbaar.
Ik heb er voor gekozen om de zijkanten en de spantkoppen te beplanken met mahonie latjes.
Vind ik mooier dan triplex en het heeft het voordeel dat de wand wat dikker wordt als er gaten voor de roeiriemen in moeten worden geboord.
Foto: De wand en spanten zien er nu zo uit. Dek ligt er nog los in.
Het gat in het dek is omdat ik er een luik in wil maken om de binnenkant nog iets zichtbaar te laten zijn. En tenslotte zal hier wel wat vracht of zo in gezeten hebben.
De zijwand bestaat nu aan de binnenkant uit drie laten en aan de buitenkant uit één plank. Dat zal wel niet historisch correct zijn. Jammer dan.
Verder nog een probleempje aan de stevens opgelost. Na het vastzetten van de gangen kwamen ze bij de stevens niet goed uit. Met een scherp mesje is dit opgelost. De buitenste rand van de stevens was origineel voorzien van houtsnijwerk. Helaas voorziet Amati daar niet in en mijn handvaardigheid voorziet daar ook niet in. Wel ga ik die stevens ook voorzien van mahonie latjes. Ik wil geen triplex meer zien.
Foto: Rechts: Eind van de gangen na het vastzetten en links na het hanteren van een scherp mes.
Wordt vervolgd.