verschillende systemen

ik kon het nergens vinden, dus hopelijk kunnen jullie mij hier meer uitleg overgeven.
Welk systeen is nou het beste met zijn prestaties? en wat zijn de verschillen met andere systemen. en dan natuurlijk het prijskaartje.

De systemen die ik ken, van horen zeggen.

v-bar (erg duur verder geen idee )

Beastx (hoor ik rare dingen over )

E-bar (schijnt beter te zijn dan align )

3GX ( als ik alan szabo er mee bezig zie moet het wel goed zijn )

Zyx (lekker goedkoop )

Meer weet ik er niet

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen.
Misschien kunnen we zo een mooi lijstje maken van alle flybarles systemen. met hun voor en nadelen

Groetjes Matthijs Brandenburg

Om een complete lijst te maken ben je erg lang bezig, en kan erg onoverzichtelijk worden, dus taak voor jou als ts om het overzichtelij kte houden :mrgreen:

Wat ik weet uit ervaring en leeservaring
Ff tussendoor, instellingen ga ik niet op in, iedere estab moet per heli ingesteld worden, meestal aan de laptop.
Wil je dit absoluut niet, moet je de flybar in ere houden...

3g is een systeem van align. Goed spul, zeker voor de doorsnee vlieger. Alleen de staartgyro kan tricky zijn, aangezien dit de 780 van align is ( ingebakken in de 3g unit), en die kan wel eens even lastig doen.
Maar dit hoeft geen enkel probleem te zijn.

3gx is de opvolger. Werkt goed, hoor je weinig gekke dingen over

V stab is een high end estab. Vele mogelijkheden qua instellingen, letterlijk alles is te tweaken.

Microbeast, is ook goed spul. Qua kwaliteit te vergelijken met de 3g en 3gx, voordeel van de mb is dat deze wat meer plug and play is. 3g moet vaak iets meer getweakt worden per heli (maar dat moet eigenlijk bij iedere estab)

Met de rest heb ik totaal geen ervaring, dat laat ik aan anderen over :mrgreen:

kds ebar

full
full

ik heb nu sinds anderhalve week de kds ebar met ppc en dit vliegt zeer strak en zeer eenvoudig in te stellen in het veld door de meegeleverde ppc .

ik vind het een aanrader .
groet leo

Laatst bewerkt door een moderator:
Spartan RC, bekend van hun super goede gyro's komt binnenkort ook met een fbl systeem, persoonlijk verwacht ik dat dit het beste systeem wordt, 1 door het merk en 2 omdat ze zo vreselijk laat op die markt komen van fbl, dat het wel goed MOET zijn.

Spartan RC, bekend van hun super goede gyro's komt binnenkort ook met een fbl systeem, persoonlijk verwacht ik dat dit het beste systeem wordt, 1 door het merk en 2 omdat ze zo vreselijk laat op die markt komen van fbl, dat het wel goed MOET zijn.

Eerst zien dan geloven. Is er al bekend wanneer hij beschikbaar komt?

En zijn er nog meer mensen die hun ervaringen willen delen???
Hopelijk kunnen we een mooie lijst maken met de voor en nadelen.

Microbeast, is ook goed spul. Qua kwaliteit te vergelijken met de 3g en 3gx, voordeel van de mb is dat deze wat meer plug and play is. 3g moet vaak iets meer getweakt worden per heli (maar dat moet eigenlijk bij iedere estab)

Precies wat jij aangeeft, dus is de MB totaal niet te vergelijken met de Align Units. Das mijn mening.

Ik heb al een hele vloot heli's met de Beast in gesteld en altijd in een keer goed. Er zijn wat kleine puntjes, zoals de mounting tape die er standaard bij zit. Is niet aan te raden. Kijk voor erg dunne glas tape of 3M 4010 tape.

Op standaard settings vliegt de heli meteen goed en kun je met het fine tunen beginnen.

kijk daarvoor hier; BeastX V3 Tuning Guide Updated - HeliFreak

Uiteraard geld voor de Microbeast het zelfde als voor alle andere systemen dat de heli uiteraard mechanisch in orde moet zijn.

Ik vind de MB voor een beginner ook makkelijker als bijv een V-bar. De V-Bar is een top systeem maar door de vele instel mogelijkheden voor een beginner misschien te ingewikkeld.

Kijk ook eens naar de Units van Skookum ook een erg goed systeem en leverbaar hier in Nederland door Rigidheli.

Bij mij staat de align meuk onderaan t rijtje..daar moet zoveel aan getweaked worden dat er bijna geen beginnen aan is... heb zelf zoon zyx, en die doet het 100x beter dan de align units... Ebar geen ervaring mee, lijkt mij te duur voor wat ie doet. Zou zelf voor n vbar gaan, vooral de Express versie is doodsimpel.. plaatjes volgen en t vliegt perfect.. niks tweaken zoals bij n bx... Bx is ook prima, alleen naar mijn mening teveel opties voor dingen instellem (3x gain settings voor de kop... Huh?). Zit je op n krap budget en wil je toch goed, neem n bx, heb je liever iets wat nog iets makkelijker werkt, vbar. Best bang for buck is de zyx. 50 euro incl shipping is natuurlijk eeen grap en het proberen waard.
Ps: ik stap misschien over naar t futaba systeem. Vliegt nog iets beter dan vbar, maar wel veeeeel te veel instelmogelijkheden.

Dus voor zover. + ongeveer prijs.

1e plek V-bar redelijk duur. Simpel en betrouwbaar. v/a 280

2e plek BeastX. Betrouwbaar redelijk simpel af te stellen. v/a 150

3e plek Ebar evenduur als Beastx. Makkelijk afstellen op locatie. Nog weinig ervaringen mee v/a 150. komen geen software updates uit voor bestaande ebar.

4e plek Zyx. Erg goedkoop. Betrouwbaarheid?? v/a 50

5e plek Align 3gx Veel tweaken. Wel redelijk goedkoop. v/a 100

Dit is de voorlopige lijst. Opgelet kwa vlieg gedrag instellen etc. Volgens mij zitten plek 3,4 en 5 super dicht bij elkaar.
V-bar en Beastx lopen een stuk voor op de rest.

Laatst bewerkt:
Leuk lijstje maar absoluut niet onderbouwd. 3gx v2 is prima, al out of the box, maar sommige mensen snappen niet dat je hem in DIR mode echt goed moet afstellen, zoals je altijd moet doen.
Groet
Martin

Leuk lijstje maar absoluut niet onderbouwd. 3gx v2 is prima, al out of the box, maar sommige mensen snappen niet dat je hem in DIR mode echt goed moet afstellen, zoals je altijd moet doen.
Groet
Martin

Ik maak het lijstje aan de hand van de mensen van de club. En van de reactie's van hier. Dit was een tussenstand. Hoe meer mensen hun mening geven, des te beter de lijst word.

Anko, wat is volgens jou datgene waarin de zyx tekortschiet t.o.v. een bx en/of vbar? En dan heb ik het over de vliegeigenschappen en niet over de manier van af-/instellen.

Eigenlijk, naar mijn mening, heb je nu een lijstje wat het afstellen als leidend ziet...

De 3g of 3gx vliegen gewoon erg goed, alleen tijdens de eerste vluchten kan het zijn dat je wel eens iets bij moet stellen
Maar dit fenomeen zie ik bij de mb op het veld ook, alleen op internet zie je veel mensen die er zo mee wegvliegen

Afstellen moet altijd..
Als het niet hoeft, heb je een uitzondering te pakken

3GX als die goed afgesteld is is die gewoon super.

Voor velen denk ik dat het afstellen nog een probleem is.

Het perfect afstellen in DIR mode is een must.

De 3GX staat op mijn hele vloot van 450 tot 700

Het afstellen is gewoon doodsimpel

Grtz Ed

Ik hou het in de gaten. En kom dadelijk met een update. Het gaat trouwens niet alleen om het afstellen. Ook hoe het vliegt.

Hoi matthijs

ik heb nu meerdere heli's uitgevoerd met de beastx.En vindt dit erg goed en strak er zijn meerde club genoten die zijn overgestapt van 3gx naar beastx en spreken hier erg goed over.

Dus als ik me mening mag geven zeg ik beastx.

ook kwa prijs goed systeem

Vbar zal beter zijn maar heb je erg veel instel mogelijk heden (je moet het allemaal maar snappen)

mvg ronald

Hee Ronald. Ook jij bedankt voor je reactie.
Ik denk ook dat beastx voor de meeste heli vliegers perfect is.
Alleen de echte 3D vliegers of de mensen met veel geld zullen sneller v-bar nemen.
Prijs en kwaliteit is beastx toch leuker.

Alleen de echte 3D vliegers (..) zullen sneller v-bar nemen.
Misschien wel, maar een paar willekeurige youtube filmpjes kijkend denk ik dat echte 3D vliegers aardig overweg kunnen met een beastx.. ;)

[URL="
6HV FBL - Martin Larsen - Team Compass - YouTube[/URL]

[URL="
3D - Microbeast V2 - LOWER!!! - YouTube[/URL]

[URL="
GOBLIN 700( HELI DIGITAL ) FIRST FLIGHT GAEL LAMIRAND - YouTube[/URL]

headbang1.gif

Laatst bewerkt door een moderator:
Back