Verflaag beschermen tegen methanol

• Topicstarter Topicstarter Danny4you
  • Startdatum Startdatum
D

Danny4you

Guest
Hoi mensen

Ik ben op zoek naar een produkt dat je op uw romp kunt aan brengen na dat deze geverfd is. Want door de uitlaatgassen en wa smossen van wat brandstof lost de verf wat op. Kent er iemand een produkt ofzo waar ge het mee kan instrijken??

Groetjes

Ik verf de motorspant/steun altijd met RUWA jachtlak van de gamma. Ik weet niet of dit over het hele model gesmeerd kan worden. het is in ieder geval wel doorzichtig en betand tegen methanol. maar het is wel zwaar als je het over het hele vliegtuig wil smeren.

In het verleden heb ik hiervoor blanke jachtlak van de Hema gebruikt. Dit was er prima voor, er stond duidelijk op het blik dat het alcohol bestendig was. Nu dat bleek dus helemaal te kloppen, de brandstof had geen enkele invloed op de laklaag en alles wat eronder zat was prima beschermd.

Ik heb wel al eens gehoord dat ze G4 gebruiken maar wat is da juist ook een soort lak of vernis

G4 is een alleseter en kun je voor veel verschillende doeleinden toepassen. Echter deze is meer bedoeld als ondergrond dan als laklaag. Wit wordt dan ook zeker geel.

De mooiste en naar mijn mening de beste optie is om met 2K te spuiten. Dan blijft wit echt wit. Jarenlang. Het kost allemaal wel wat meer maar het resultaat is daar ook naar.

Succes.

Yuri

G4 is een beetje gelig, niet geschikt voor een lichte/witte ondergrond. Word erg hard, zou barstjes kunnen vertonen als de ondergrond niet stijf is. Ik heb het alleen zien gebruiken in combinatie met glasweefsel, en niet als bescherming.

2 Komponenten lak is het mooist.

Elke polyurethan lak is brandstof/benzine bestendig, is verkrijgbaar van verschillende leveranciers in mat, zijdeglas en glas!

Remko :idea:

Back