velgen en banden

hoi hoi
op de raco ging het er nogal heftig aan toe voor mijn bandjes.
zoals sommige nog wel weten had ik mijn velgjes mooi gepimpt.
full

maar ik denk dat de lijm oud was , want bij de raco lieten ze hellemaal los
het zat me toch niet lekker die nood reparaties met lijm
en dit gebeurt mij natuurlijk geen 2e keer meer

dus ik heb me velgen los gekookt van de banden , maar alle verf kwam ook mee
full

en daarna heb ik ze nog een halve dag in de pan op een laag vuurtje laten staan om echt alle lijmresten te verwijderen

toen heb ik maar wat textielverf gekocht
en de velgen in de pan gegooit
full

full

ik heb wat zout erbij gegooit , dat schijnt beter te zijn om te kleuren
en ik heb ook een paar druppels dubro afwas middel erbij gegooit , dat breekt mooi de opervlakte spanning van het water , misschien helpt dat ook wel beter.
2 uurtjes draaien en zacht koken

zo even afspoelen met water
full

en hier het resultaat
ik zit nog te denken om weer decals te plakken , misschien doe ik dat nog wel

full

ik hoop niet dat ik jullie weer verveelt heb vandaag hehe
groetjes scott

Laatst bewerkt door een moderator:
je weet me tog
hehe
tuurlijk ben ik er klaarie voor
ik heb een lekkere dikke tube met loctite :mrgreen:
ik ga strax even inlays maken voor de banden .
en moet ook nog even het motortje nakijken , en de trekstarter repareren .
ik hoef in iedergeval niet uit me neus te eten
images

okidokie , de groeten van hak

Textielverf om velgen mee te kleuren?? Da's nieuw voor mij. Zo te zien aan het eindresultaat gaat dat dus super.
Hmmm, ook maar 's een keer proberen dan.

jaja het werkt echt sam !! en ze zijn als nieuw.
zorg dat er totaal geen lijm meer nergens opzit , want op die plekken kan de verf niet in de velgen trekken.

greetz

zo , even een paar inlays gemaakt
op naar de bouwmarkt voor de inlays
kosten 3 euro
verwarmings isolatie buis is er in verschillende diktes en hardheden
full

dat spul heeft ongeveer dezelfde consistentie (hardheid) als orginele inlays.
en het is behoorlijk stevig

full

we zien wel of het sterk genoeg is , ik denk het haast wel

nu even lijmen en klaar is kees
full

nou dit was het dan weer :)

groetjes scott

Laatst bewerkt door een moderator:
Haha
Als dat spul lang wordt samen geperst en gedrukt is het zijn vorm kwijt.
Ook heeft het de vorm van de velg niet (lees binnen kant).
Je zal dus binnnen no time met velgen met banden met rommel er in rijden.
Je kan het wiel niet opnieuw uitvinden (hahah);)
Ps het kleuren met textiel verf is ook niet nieuw.

de tijd zal het leren ik kan in iedergeval een paar keer rijden :)
en voor nu is het beter want die inlays die erin zaten was hellemaal niks meer van over en ik heb even genoeg poen uitgegeven de laatste tijd ;)
ene ik weet dat dat niet nieuw is banden verven met textiel verf , op het forum staan wel topics erover , maar geen bewijs , omdat er geen fototjes meer bijstaan ;)

... inlays zijn van een ander materiaal als waar jij het nu van gemaakt hebt... ben bang dat dit spul niet lang zal houden...

Heb ergens nog een aantal sets van die inlays liggen, nieuw in verpakking (voor weinig)...

Op kunstgras hebben banden het altijd zwaar te verduren, komt door de hoeveelheid grip die je er op hebt... goed lijmen is het advies, met hele dunne lijm (ik gebruik bij voorkeur ZAPP)....

Hallo, het kookpunt is toch 100°c, kan de pvc dan niet smelten? Op hoeveel graden moet het anders?

Hey!

PVC heeft geen smeltpunt maar een smelt traject.
Check dit anders maar even: http://content.wavin.com/WAXNL.NSF/...Verwerking_transport_opslag_PVC_leidingen.pdf

en dan met name de Fysische gegevens van PVC

Banden loskoken in een pan met water gaat prima. Krijg je echt geen kromme velgen van.
Stop je ze in een oven en ga je met een nog hogere temp werken dan loop je uiteraard wel het risico dat je velgen slap worden en vervormen.

heet scott weet jij een topic/site waar het verven van velgen met textielverf word tuitgelegd? ik wil m'n velgen namelijk een andere kleur.

groeten,

robert

Juist textielverf gaan kopen, heb ik zo een doosje gekocht, is het de verkeerde :o Het moet zeker zo een klein blikje zijn? geen doosje? morgen dan een klein blikje halen, en hoe krijg je je velgjes zo blinkend? want ik zie dat sco zijn velgen precies eerst meer glinsterden dan eerst, en klopt het eigelijk dat je je banden er gewoon mag laten opzitten tijdens het verven.

Laatst bewerkt:
ik heb mijn banden er gisteravond af gekookt gebeurde al na 2 half uur. want ik ga alleen de achtervelgen verven. want bij 1 zat al het schuim op 1 plek. en bij die andere is het schuim door het loopvlak eruit gekomen daar moet ik nog wat op verzinnen.

gr.

Robert

Ik heb het zojuist geprobeerd, maar de mijne worden bruin? is dit normaal want ze liggen er tog al een 50 min in? ik heb het zelfde doosje, Black8 dat sco ook heeft, is er een reden waarom ze bruin worden inplaats van zwart?

Back