Vasa (Wasa) Corel 1:75

Tussen de paaseieren door verder met het want op de bovenste mastdelen.
Tijdrovend met weinig zichtwerk.

9c009f1eaefacf7b46e720f3c6d26024.jpg

bb653736f1d63cdfa72fc05a7524655c.jpg

heeft even geduurd, maar eindelijk gereed.
nu de tekeningen er weer eens bijpakken voor de stagen en alle benodigde blokken in het dek aanbrengen

alle ra's zijn al zo goed als gereed.

komende tijd ook de naaimachine weer aan de praat krijgen om de zeilen af te ronden, zijn al op maat, maar toen ik ze wou gaan stikken begaf naaimachine het (is al een oud beestje helaas)
wil de zeilen aan de ra's maken voordat ik deze aan de masten bevestig en zo mast voor mast afwerken
er komen maar beperkt aantal zeilen op te ztten, de zeilen die volgens museum gevoerd werden op de maidentrip in 1628.

Je kan ook deze mooie methode proberen. Geen naaimachine nodig.
https://www.segelschiffsmodellbau.com/t7592f815-Laminatsegel-fuer-Modelle-im-kleinen-Massstab.html
Even een account aanmaken als je die niet hebt.
Dit is wat gebruikt wordt
Filmoplast R
https://www.labshop.nl/filmoplast-r...Lo8p8FKu48-kKELB2I-TV6OdQCKX_X-RoCX18QAvD_BwE
Voor schaal 1:75 prima te doen. Door de zeilen daarna te verwarmen kan je ze de vorm geven die je wilt.
Heb me aangemeld, wacht op toelating en zal dan eens kijken

Heb me aangemeld, wacht op toelating en zal dan eens kijken
Het is ook bij Bol.com verkrijgbaar via dezelfde winkel. Als je alleen dat besteld is dat gunstiger. Ik ga een poging wagen, vind het wel mooi uitzien, vooral omdat je op schaal 1:75 eigenlijk de stiksels niet hoort te zien. En zo lijkt mij dan realistischer.

Hoe lang duurt het normaal voordat deze site segelschiffsmodelbau je toelaat tot het forum?
ben heel benieuwd om het topic te zien, maar na aanmelding zaterdagavond geen emails ontvangen dat registratie gelukt is

Het is ook bij Bol.com verkrijgbaar via dezelfde winkel. Als je alleen dat besteld is dat gunstiger. Ik ga een poging wagen, vind het wel mooi uitzien, vooral omdat je op schaal 1:75 eigenlijk de stiksels niet hoort te zien. En zo lijkt mij dan realistischer.

ben heel benieuwd om jouw resultaten te zien, techniek lijkt me zeker wel wat

Back