Vasa (Wasa) Corel 1:75

afwerking buitenzijde

IMG_20160805_162818.jpg

IMG_20160806_143323.jpg

en nu start binnenzijde en proberen de zelfde volgorde en afmeting te volgen van de buitenzijde, voor zover mogelijk.

IMG_20160806_143328.jpg

Wat een priegelwerk Jan maar mooi gelukt.

het ergste moet nog komen, het aanbrengen van de spanten en boeg balk, daar kan ik vrijwel niet mee "smokkelen"
deze latjes zijn voor de kenner zeker niet volgens de regels van het beplanken aangebracht en niet gelijk aan binnen en buitenzijde.
maar ben zelf tot nog toe zeker tevreden.

het ergste moet nog komen, het aanbrengen van de spanten en boeg balk, daar kan ik vrijwel niet mee "smokkelen"
deze latjes zijn voor de kenner zeker niet volgens de regels van het beplanken aangebracht en niet gelijk aan binnen en buitenzijde.
maar ben zelf tot nog toe zeker tevreden.

Als je er zelf maar tevreden mee bent Jan daar gaat hem om.

weer een stukje verder

IMG_20160904_173937.jpg

IMG_20160904_173946.jpg

helaas is de achtersteven te rond uitgevallen en zal er een los roer aangezet worden (aangepaste roeispaan o.i.d.)

De bouw van de Vasa komt nu zo goed als stil te liggen, ik zal alleen af en toe nog wat op de clubavonden wat knutselen aan onderdelen voor de tuigage en zal af en toe nog wat foto's plaatsen.

afgelopen week ons huis verkocht na 2,5 jaar en een nieuw huis gekocht, in het voorjaar gaan we verhuizen.
na de verhuis en alle opknapwerkzaamheden heb ik een prachtige hobbykamer en kan dan weer vol aan de slag

Oké Jan!!!!
Succes met de verhuis, en kunnen we vanaf het voorjaar de vorderingen weer volgen.
Ik had even wat vraagjes over de sloep, maar die stel ik in de lente wel.
Succes!!!;)

Nou Jan, eindelijk verkocht! Dat heeft even geduurd....

Succes met verhuizen.

de laatste weken nog wat aan de sloep gedaan, op de wekelijkse clubavond van onze modelbouwvereniging

zoals elders opgemerkt zaten de banken te dicht bij elkaar en heb deze gecorrigeerd
verder een mast gemaakt

IMG_20161120_171316.jpg

nu nog wat goed materiaal zoeken voor de roeispanen
na het lakken kan er nog wat tuigage op en een stukje zeildoek.

verder de komende tijd met wat voorbereidend werk voor de tuigage verder, zoals blokken voorbereiden met oogjes etc.

Back