Vasa (Wasa) Corel 1:75

ik zal bij de volgende foto's wel een foto maken van een zo goed als geslaagde sponning.
ik gebruik hiervoor een klein dun scalpelmesje en dan heel voorzichtig snijden, onderzijde van onder naar boven en de bovenzijde van boven naar onder, zodat je vrijwel niet kunt uitschieten.

eindelijk weer eens een update.
verder gegaan met het aanbrengen van de 2e laag beplanking.

al kijkend naar de BB gaat men op een gegeven moment over op mahoniefineer ipv notenfineer.
ik zit nu te twijfelen of ik dat ook ga doen. het is nogal een contrast straks.
of is dat omdat het mahonie beter te buigen is?

ScreenShot009.jpg

item 64 is mahonie

Mahonie of noten

eindelijk weer eens een update.
verder gegaan met het aanbrengen van de 2e laag beplanking.

al kijkend naar de BB gaat men op een gegeven moment over op mahoniefineer ipv notenfineer.
ik zit nu te twijfelen of ik dat ook ga doen. het is nogal een contrast straks.
of is dat omdat het mahonie beter te buigen is?

Noten is prima te buigen, heb er net een hele romp mee gedaan dus wat de reden is voor deze keus is :confused: ?
Persoonlijk lijkt me doorgaan met de houtsoort die bovenaan gebruikt is het mooiste.
Maar wat je doet hangt natuurlijk van je smaak en van je budget af en of je het onderwaterschip straks wit schildert.
Als wit geschilder noten en wit geschilderd mahonie er eender uitziet kun je ook het zichtbare deel onder het onderste berghout met noten doen en het volledig geschilderde deel met mahonie dan blijven de extra kosten binnen de perken.

Andy

Ik heb nooit gezien dat ze de tweede beplanking met fineer deden:confused:
Ik zou het overigens in noten doen denk ik, lijkt mij mooier, maar als het onderwaterschip wit wordt, tja dan kun voor de bb kiezen (mahonie dus)

Groet, Germt

even een tussendoortje als aankleding straks, geheel van papier/karton en schaal 1:72
ondertussen ook nog bezig met enkele plankjes aan te brengen op de romp van de Vasa, maar dat zie je nog niet zo.
zodra er meer zichtbare vooruitgang is zal ik weer wat foto's van de Vasa plaatsen

100_8181.jpg

100_8289.jpg

100_8290.jpg

100_8357.jpg

100_8358.jpg

WOW Jan, dat ziet er gaaf uit hoor:cool:
Dat op de achtergrond van de Wasa, lijkt me wel mooi, een soort diorama.
Netjes gemaakt ook trouwens:wink:

Groet, Germt

En vanaf nu blijft alles wat je doet zichtbaar ;)
Ga je straks ook nog vanaf de geschutspoorten naar beneden beplanken en de tussenruimte opvullen of beplank je alles van onder af?

Andy

nu maar weer eens verder met de Vasa
heb de romp nu op zijn kop bevestigd op de bouwplaat en touwtjes gespannen als hulpmiddel voor de beplanking aan te brengen

SDC10110.jpg

komende dagen beginnen met de zandstrook en de overige beplanking

Mooi beplankingssysteem gebruik je daar Jan:cool:
Zo liggen de huidgangen er straks mooi strak op.
Blij dat de WASA weer op de werf ligt;)

Groet, Germt

de blauwe blokjes zijn stukjes kunststof hard, maar flexibel , was oorspronkelijk voor een knutselpakket van de kinderen voor karton prikken, maar daar zijn ze ondertussen te oud voor, dus heb ik het maar in gebruik genomen. in iedergeval beschadigd dit het hout niet.

we gaan er de komende maanden weer lekker tegenaan.

Back