uss constitution

Beste Brouwers.
We zijn nog maar eens aan onze boot begonnen.
Hier al direct een vraag .Ik zou rond de masten enkele koperen mastringen moeten solderen maar dit lukt natuurlijk niet zoals het zou moeten.Hebben jullie hier ervaring mee of lijmen jullie die er op.
Alvast bedank.:rolleyes:
Gr Chris

Ik heb nog niet moeten solderen. Heb wel al wat metaal op hout gelijmd zonder problemen. Zolang het metaal niet onder spanning staat lijkt het me geen probleem. Misschien een foto om te laten zien waar het knelpunt zit.

Beste Brouwers.
We zijn nog maar eens aan onze boot begonnen.
Hier al direct een vraag .Ik zou rond de masten enkele koperen mastringen moeten solderen maar dit lukt natuurlijk niet zoals het zou moeten.Hebben jullie hier ervaring mee of lijmen jullie die er op.
Alvast bedank.:rolleyes:
Gr Chris

Kan je iets van metaal op hout solderen?

Kan je iets van metaal op hout solderen?

Nee, dat kan niet. Lijmen is de enige oplossing. Als het niets te houden heeft, en alleen maar op z'n plaats moet bliven zitten kan je vrijwel alle lijmen gebruiken (eerst even een proefje doen). Als er wel kracht op komt te staan is twee componenten lijm (bijv. Bison Kombi Metal) het beste.

Groet,

Ad Bakker

Nee op hout kan je inderdaad niet solderen.De koperen ringen komen rond het hout en aan het uiteinde moeten ze aan elkaar gesoldeerd worden volgens de handleiding .Ik denk dat ik ze zal lijmen lijkt mij ook het beste.
Gr Chris

Het zijn enkele ringen die daarna zwart geschilderd worden.Ik ga gewoon zwart touw gebruiken lijkt mij iets simpeler en is even mooi.
Gr chris

Ik meende er een verslag van gezien te hebben, maar dat is het jouwe van een jaar geleden. Ik zal nog even rondneuzen

Het zijn enkele ringen die daarna zwart geschilderd worden.Ik ga gewoon zwart touw gebruiken lijkt mij iets simpeler en is even mooi.
Gr chris

Ik buig de ringen gewoon dicht en laat het daarbij, dat gaat bijna altijd. Un plaats van zwart verven kun je de koperen ringen ook zwart etsen (?) met bijvoorbeeld Brass Black of Bunierungsmittel te koop bij de groter modelbouwwinkels.

Andy

Ps als je afbeeldingen of foto's plaats komen je vragen duidelijker over.

Back