ik heb een b 5 lader deze laad max 5a en is standaard in gesteld op 120 min laden hoe krijg ik nu een 10 000 mah accu in een keer vol nu stop hij op de helft en moet ik hem nog een keer aan zetten is dit een goede manier of is het verstandiger om een andere lader te kopen???
Das namelijk meer een soort van beveiliging... Normaal laad je op 1c, of 2c , dus dat geeft maximaal een uur laad tijd, maar met deze dikke jongen kom je niet verder dan ik vermoed een half c, mischien nog minder... Zie ook de lipo faq voor wat meer uitleg..
Imax B5, of broertje daarvan neem ik aan? Kan maar tot 2s die 5Ampère leveren, met toenemend aantal cellen zakt de maximale laadstroom snel. Want de lader heeft vermogen van slechts 50Watt. Jij hebt met je 2s pakket nog de volle laadstroom ter beschikking 10Ah/5A = 2 hour laden, plus nog wat extra omdat er bij laden altijd verliezen zijn. Geen vier uur zoals je dacht. Laadstromen bij meer dan 2s in handig tabelletje. The Script Asylum (zeer handige site voor e-volk, loop maar eens door de diverse menu-items, toevoegen aan favorieten?) ->RC calculations -> electrical -> Lithium battery chargers (Imax B5 kiezen) en -> Charger calculator Ook handig -> LiPo pack wiring en -> System wiring 'Verplicht' leesvoer, bespaart je een keer een LiPo pack, vastgepind-belangrijk bovenaan in het laad-accu subforum Wat is een lipo en hoe gebruik je die. Inhoud Waar is een lipo van gemaakt? Hoe laad ik een lipo? Wat betekent de C waarde? Balanceren Waar Lipo laden Koude LiPo Wat betekent 2p3s? Waar op letten bij aanschaf? Laders Kwaliteit versus prijs Bolle LiPo :sad: :cry: LiPo opslag bij langere tijd niet gebruiken