triplex/multiplex zagen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Ik ben zojuist begonnen met de bouw van mijn Stephens Acro.

Hij is gemaakt van triplex/multiplex en balsa.

Hoe kun je het beste je triplex/multiplex zagen, ik doe het nu met een figuurzaag, maar dat begint meteen te rafelen.

Hoe doen jullie dit, of is er mischien een vervanger voor triplex/multiplex?

Gr,

Arjan de Vries

Laatst bewerkt:
3 laags 3mm triplex
Tri-plex heeft altijd drie-lagen :) Ik bedoelde welke soort hout: berken-, balsa-, vliegtuig-triplex, waaibomen (=populier)triplex van de bouwmarkt?

Hoe erg vezelt het triplex? Foto('s)?

Zaagje met fijnere vertanding gebruiken.
Zaagnaad afplakken met tape.
Zagen in neerwaartse beweging.

Met een mes triplex sneden is niet alleen onhandig, het is ook gevaarlijk omdat triplex hiervoor te hard is. Grote kans op uitschieten als je kracht gaat zetten. Met een beetje geluk schiet het mesje dan door een pees of slagader. (BTW: altijd van je af snijden, nooit naar je toe!)

Ik vond 24 discussies met triplex in de titel. Mochten de drie onderstaande niet genoeg info opleveren dan mag je zelf de resterende 21 discussies zelf zoeken :mrgreen: ;)
ronde-gaten-maken-balsa-en-triplex
berken-triplex
gewoon-triplex-vervangen-door-gamma-balsa-triplex

Laatst bewerkt door een moderator:
Tri-plex heeft altijd drie-lagen :) Ik bedoelde welke soort hout: berken-, balsa-, vliegtuig-triplex, waaibomen (=populier)triplex van de bouwmarkt?

Hoe erg vezelt het triplex? Foto('s)?

Zaagje met fijnere vertanding gebruiken.
Zaagnaad afplakken met tape.
Zagen in neerwaartse beweging.

Met een mes triplex sneden is niet alleen onhandig, het is ook gevaarlijk omdat triplex hiervoor te hard is. Grote kans op uitschieten als je kracht gaat zetten. Met een beetje geluk schiet het mesje dan door een pees of slagader. (BTW: altijd van je af snijden, nooit naar je toe!)

meranti triplex

Ik vond 24 discussies met triplex in de titel. Mochten de drie onderstaande niet genoeg info opleveren dan mag je zelf de resterende 21 discussies zelf zoeken :mrgreen: ;)
ronde-gaten-maken-balsa-en-triplex
berken-triplex
gewoon-triplex-vervangen-door-gamma-balsa-triplex

meranti triplex

Laatst bewerkt door een moderator:
Je zou ook een paar metaal-figuurzaagjes kunnen kopen die hebben een fijnere vertanding en dat zaagt zonder problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back