Trex 250

laurens

Forum veteraan
Ik lees weinig op MBF over de Trex 250. Zijn er hier niet zoveel 250jes in Nederland en Belgie? Ik heb een aantal weken geleden 1 gevlogen en dat is zo bevallen dat ik er 1 heb voor erbij. Voor zijn formaat vliegt hij erg strak, bijna zo strak als een 450.

ik heb er ook 1 de super combo en ben er zeer tevreden mee. vliegt strak, snel en precies. en kan nog een aardig stootje hebben. de idiale pick up and fly heli vindt ik.

250

Heb er ook een. staat alleen al tijdje stil omdat ik meer met mijn andere heli's aan het vliegen ben. van het winter weer lekker ermee indoor vliegen.

Lachen ding! Vliegt prima, tail blijft lastig goed te krijgen. Nu net een nieuwe rudder servo binnen gekregen, misschien dat t nu beter is.

Verder is hij vaker kapot dan heel, aangezien je gauw overmoedig wordt met het dingetje. Overmoedigheid resulteert in snelle stuur bewegingen en eindigen op de grond omdat de tail eruit klapt.

Groenten,
Tjerk ;)

Ik heb er ook 1!

Die van mij bestaat uit de super set (iig die met motor, regelaar, gyro en servo's).

Vliegt geweldig, bij mij staat de staart strak, maar dat verschilt per persoon die je er over hoort.
Vlieggedrag ligt aan de afstelling, ik heb hem een tijd redelijk mak afgesteld (throttle ong 60 %), dan is er gewoon erg goed en kalm mee te vliegen. Momenteel vlieg ik hem met 90 %, waar hij best pittig van wordt.
Het wordt dan erg makkelijk hem tegen de grond te parkeren 8O

Enige wat ik veranderd heb en wat ik je ook zeker aan wil raden is om er een set andere schroeven erin te zetten (RCscrewz).
De standaard van align draaien in no time dol, waardoor je weer met een tang in de weer moet, waar alles niet echt beter van wordt.

Ik zit er nog aan te denken om er andere bladen op de staart te zetten, momenteel vind ik dat de staart niet echt snel rond gaat, maar dat zal wel iets van mij persoonlijk zijn :rolleyes:

Al met al vind ik het gewoon een goede heli recht uit de doos
Aanrader

Als je veel over de trex 250 wilt lezen, zul je op de buitenlandse fora moeten kijken, op Helifreak.com - Fun, Learning, Friendship and Mutual Respect hebben ze er een compleet onderdeel in het forum staan.

Mijn 250 bevalt me ook prima. Ook geen problemen met de staart of met de schroefjes alleen de Align servo's waren bij mij waardeloos. De 410's dan wel te verstaan. Constant braken de uitgaande plastic asjes zonder reden. Ook zonder crashen na een aantal vluchten gevlogen te hebben was er wel weer een asje stuk. Geen flauw idee hoe dat kan. Nu hitec's MG erin en nu werkt het super.
En een heerlijk oefenheli'tje. Klein en dus al snel ruimte zat en niet zo intimiderend als mijn 600 hoewel die echt wel stukken mooier vliegt. Maar ja, wat wil je ook ;)

1. schroefjes: zie/zoek mijn posting over de hudy .035 (dus geen .9 mm!)
2. Upgradeset tail instaleren; nieuw middenstuk, en 2 nieuwe lagers voor bladhouders.
3. Tailaansturing: Messing busjes in plastic '8' vastlijmen, of upgrade extreme part
4. Regelaar staat iets te fel, 1 standje terug knuppelen (zie handleiding) makkelijker voor gyro

Tot/met wk3 nog prima buiten te vliegen.

blank kapje gekocht, en met fluor kleuren gespoten, veeel beter zichtbaar.

1. schroefjes: zie/zoek mijn posting over de hudy .035 (dus geen .9 mm!)
2. Upgradeset tail instaleren; nieuw middenstuk, en 2 nieuwe lagers voor bladhouders.
3. Tailaansturing: Messing busjes in plastic '8' vastlijmen, of upgrade extreme part
4. Regelaar staat iets te fel, 1 standje terug knuppelen (zie handleiding) makkelijker voor gyro

Tot/met wk3 nog prima buiten te vliegen.

blank kapje gekocht, en met fluor kleuren gespoten, veeel beter zichtbaar.

Nr 1 is me duidelijk, maar de ande geven wat vragen..
2: Welke upgradeset bedoel je, ze hebben nogal wat setjesbij align.. Zorgt dit voor meer overedingskracht van de staart?
3: Wat bedoel je met plastic 8, en waarom moeten deze vastgelijmt worden?
4: Stomme vraag, maar wat bedoel je met de regelaar een standje terugzetten? Ik neem aan dat je hiermee de throttle curve bedoelt?

sorry voor de vragen, maar ik heb de heli graag zo goed mogelijk vliegend :mrgreen:

Ik denk dat throttle gevoeligheid, align raad aan die op zn snelst te zetten. Zelf moet ik nog even wachten met de boel klaarmaken ivm stage.

heb op idle 1 een curve staan van 75-70-65-70-75 hier is hij lekker rustig rond te vliegen zonder het agresieve gedrag.
idle 2 is 100 flat en komt hij tot leven naar een vel machientje waar je alles mee kan uitspoken.

je wordt soms idd iets te overmoedig met de rex250. ik kom laag over de grond aanvliegen en was van plan om een funnel te doen. ging goed totdat ik omhoog wou gaan en een flip wou maken kreeg ik een brainfart. ipv dat ik pitch up gaf. gaf ik vol pitch down. SMAK..... chickendance. en dat ziet er stom uit met zoeen klein formaat heli.

Laatst bewerkt:
heb op idle 1 een curve staan van 75-70-65-70-75 hier is hij lekker rustig rond te vliegen zonder het agresieve gedrag.
idle 2 is 100 flat en komt hij tot leven naar een vel machientje waar je alles mee kan uitspoken.

je wordt soms idd iets te overmoedig met de rex250. ik kom laag over de grond aanvliegen en was van plan om een funnel te doen. ging goed totdat ik omhoog wou gaan en een flip wou maken kreeg ik een brainfart. ipv dat ik pitch up gaf. gaf ik vol pitch down. SMAK..... chickendance. en dat ziet er stom uit met zoeen klein formaat heli.
Heeft iemand al eens de "governor" mode geprobeerd?

De governor of governer mode is een instelling van de speedcontroller waarbij het toerental bij eenzelfde stand van de gasregelaar constant wordt gehouden. Bij de RCE-BL15X regelaar van de Trex 250 is het keuze 2 van de aircraft instelling (de 4 toontjes): gasstick low = airplane, gasstick middle = helicopter 1( soft start), gasstick high = helicopter 2 (soft start + governor mode). Omdat het toerental in governor mode constant wordt gehouden kan je werken met een vlakke gascurve, ongeveer 70 - 90 %. De gyro krijgt het wat moeilijker.

Lachen ding! Vliegt prima, tail blijft lastig goed te krijgen. Nu net een nieuwe rudder servo binnen gekregen, misschien dat t nu beter is.

Verder is hij vaker kapot dan heel, aangezien je gauw overmoedig wordt met het dingetje. Overmoedigheid resulteert in snelle stuur bewegingen en eindigen op de grond omdat de tail eruit klapt.

Groenten,
Tjerk ;)

Heb je er nog veel schik mee ja, ik zie wel dat jij hetzelfde hebt als ik:
"Verder is hij vaker kapot dan heel, aangezien je gauw overmoedig wordt met het dingetje."

De governor of governer mode is een instelling van de speedcontroller waarbij het toerental bij eenzelfde stand van de gasregelaar constant wordt gehouden. Bij de RCE-BL15X regelaar van de Trex 250 is het keuze 2 van de aircraft instelling (de 4 toontjes): gasstick low = airplane, gasstick middle = helicopter 1( soft start), gasstick high = helicopter 2 (soft start + governor mode). Omdat het toerental in governor mode constant wordt gehouden kan je werken met een vlakke gascurve, ongeveer 70 - 90 %. De gyro krijgt het wat moeilijker.

Dank voor de uitleg Karel! Ik ben redelijk nieuw in de hobby en ben bezig door de leercurve te gaan :-D

Groeten,
Arthur.

Ik heb net mijn 250SE gemaidened, op zolder, en daarna ff onder de lantaarnpaal, ben benieuwd naar wat vliegwerk ermee eigelijk,....to be continued...
24092009203.jpg

Back