traxxas rustler pas gekocht

• Topicstarter Topicstarter anthonyke
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
100 m is redelijk ver en dat gaat best snel ja
maar ik heb een gewone rustler geen vxl

Laatst bewerkt door een moderator:
in een straat waar openbebouwingen staan met 14 huizen in doodlopende straat
van ongeveer 100 meter lang

Heb je toevallig een open veldje zonder huizen of gebouwen in de buurt?
Ga het dan daar is proberen. Ik had zelf ook een 27mhz zender en kwam ook niet verder dan 30 meter, maar op een open veld geen probleem ging die wel 80-90 meter.

heb pas nieuwe motor gekregen en die zit er nu in ( logis ).
maar is het dan normaal dat hij in het begin zo een raar geluid maakt ?
ik ga hem morgen wel smeren met contactolie .

niet smeren. Je motor eruit halen en een hele accu (of 2) in gedestileerd water in laten lopen! dit moet anders maak je je motor kapot. In laten lopen op half gas. En als je je gearmesh wilt afstellen. Dus de 2 tandwielen van je motor op je auto. een papiertje tussen die 2tandwielen doen en tegen elkaar aandrukken en dan motor vast zetten

maar dat is zo langs de zijkant van de motor door een gaatje van 5 mm of zo .
en de man waar ik mijn auto heb gekocht zij dat dat om de week moest .
en wat bedoel je met de batterijen in water leggen ?? de welke zijn het ??
de batterij met 7 batterijen ??

mijn autootje rijdt terug goed maar maakt een raar geluid.
alles werkt terug.:D
maar nu zit er bij mij een standard tandwieltje in maar er is er ook nog een ander.
hoe snel gaat die ene dat er nu bij mij inzit op volle speed ?
en wat zijn de prestaties van dat andere tandwiel ?

anthony

ik weet niet wat de tandwiel verhoudingen zijn maar ik neem gewoon eentje

10/46 bijvoorbeeld (10=motorpinion 46=spur).
hoe dichter het bij elkaar komt te liggen hoe harder je auto zou gaan, maar minder snel optrekt. neem bijvoorbeeld
13/46. Hiermee gaat ook de temperatuur van je motor/esc omhoog.

neem je bijvoorbeeld 9/46 dan trekt de auto sneller op maar zou de topsnelheid omlaag gaan. Meestal wordt er alleen omlaag gegeared als de motor/esc te heet is. Als alles gewoon op goede temperatuur is en je gaat dan omlaag gearen kan het ook zo zijn dat je motor warmer gaat worden.

Daarom is gewoon het beste een goede gearing te vinden tussen snelheid/temperatuur

ok in men auto zit nu het standard tandwieltje in .
maar kan iemand me zeggen welke van de 3 dit is ? ( 10/46 of 13/46 of 9/46 )

dat zijn voorbeelden van de 4wd auto's, je moet gewoon kijken hoeveel T erop staat dus het aantal tanden of je telt ze. ik dacht dat standaard 23/90 was in de rustler.

ok dank u

maar nu ....
mijn autootje rijdt niet meer zo snel . het is een volle batterij en op volle gas rijdt hij helemaal niet zo snel als een tijdje geleden.
zo iemand mij kunnen helpen ???

anthony

kan aan je vertanding liggen, misschien is die anders ten opzichte dan eerst. Het kan ook aan je Brushed motor liggen, stinkt je motor?

ja mijn motor stinkt wel als ik ermee stop .
wat moet ik dan doen ??
en heeft er nog iemand nog een rc auto ( liefst van traxxas )waar die persoon vanaf wilt ??

ja mijn motor stinkt wel als ik ermee stop .
wat moet ik dan doen ??
en heeft er nog iemand nog een rc auto ( liefst van traxxas )waar die persoon vanaf wilt ??
gratis dus .

Je kan kijken of je motor stroef loopt, dus je motor even los halen. En op die 2de vraag, dat is echt een onzin vraag....:nooo:

[mod] ik raad de topic starter aan eens eerst een paar week alle topics een beetje door te lezen ,vooral de rustler topics ,elektro algemeen topic en de rest .
Ook de gebruiksaanwijzing goed doornemen .
Want ik heb een idee dat de vraag hier maar neerploffen niet echt bevorderlijk is voor het forum.
En antenne buisjes afknippen ,niet doen die blauwe dus.
Dus lees eerst eens alle topics een beetje voordat je alles hier maar post .
Vat dit niet verkeerd op ,posten mag maar wat inzet van jezelf mag ook gezien worden !![/mod]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back