Traxxas Revo topic

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
hoi chokie
alles is OK, het was niet nodig een single steering servo toe te passen. nadat alles goed droog was ( zat m vooral in de ontvanger) werkt alles verder normaal. :)
morgen ga ik weer s lekker bashen met mijn favoriet, de Traxxas Revo !

Mijn JATO komt van Lars van dit forum. Ik kocht hem een maand geleden bijna nieuw, met de TRX 3.3 die 3 liter gelopen had. Over het inlopen kan ik je dus weinig zeggen, dat was al gebeurd.

Ik was al bekend met de Traxxas motoren door de TRX 2.5R uit mijn REVO. De TRX3.3 lijkt hier erg op. De motoren hebben zeer veel power voor hun inhoud en maken enorm veel toeren. Ik heb het idee dat de TRX3.3 nog hoger jankt dan de TRX 2.5R, maar dat kan ook liggen aan de auto natuurlijk.
Doordat de Traxxas motoren zulke hoge prestaties leveren, heb je daar ook meer onderhoud aan. Dat de drijfstang vervangen moet worden na zo'n 6 liter vind ik niet vreemd.

Tot nu toe zeer tevreden over deze motor. Hele vloeiende vermogensafgifte en ontzettend veel power! Mijn JATO heeft op het oog dezelfde topsnelheid als mijn 1/8 onroads. Ik twijfel dan ook niet aan de 105+ km/u die Traxxas opgeeft. Dit is dan wel onroad uiteraard.
Enige punt met de motor is nu dat ik er nog niet helemaal uit ben welke gloeiplug ik het beste kan gebruiken. De pluggen die ik tot nu toe heb gebruikt (Rossi 4, O'Donnel 5) gaan zeer snel kapot namelijk. De draad verbrand niet, maar vervormt compleet en wordt helemaal de plug ingedrukt :? Daar moet ik dus nog even mee experimenteren.

Nog steeds niemand interesse in mijn RB TM523? Mag buiten voor een spotprijsje nu ik de Picco heb.

Hier een paar foto's van mijn REVO op dit moment en mijn JATO.

REVO is sterk op dieet geweest en heeft bijna alle stalen delen vervangen door aluminium of titanium (tot de kogeltjes toe 8) ) Verder single stuurservo, FOC, 40 series wheels, extended wheelbase rear arms enz. Weegt net iets minder dan 4kg ondanks de zwaardere motor en de buggy Spoiler.

revo_achtertuin3.jpg

revo_achtertuin2.jpg

JATO heeft Pro Line Dirt Paw banden op Pro Line velgen en een Pro Line Crowd Pleazer 2.0 kap. Verder RPM draagarmen en
-bumper.

jato_achtertuin2.jpg

jato_achtertuin3.jpg

jato-revo_achtertuin2.jpg

jato-revo_achtertuin.jpg

Lars zei:
Zow hé!! Mijn ''ouwe'' Jato is veranderd! :)

Krijg je al spijt :lol:

@ Jasje: Hoe rijd de Picco ten opzichte van de RB? En is jouw Picco hand getuned door AB Mods?!

En laten jullie ook eens wat pics zien! Chokie, Nusti, Jasje, Alfaracer enz!

hier alvast eentje, met de originele wielen, die jammer genoeg inmiddels ter ziele zijn.

imgp1490.jpg

Eh, wat betreft die foto's........ik heb alleen een hoop onderdelen te laten zien!
En daar moet ik dan ook nog foto's van maken!
Hebben jullie daar echt zin in?
Is geen mooi gezicht hoor!

chokie :wink:

mijn Revo staat al een tijdje stil, dus om daar nu een foto van te maken, ik ben nog bezig met een nieuwe kap. Een dodge Powerwagon, maar die is net pas gemaakt en moet nog gespoten worden......ik ben bezig geweest met een mini-t projekt dat nu zo goed als klaar is en die harder gaat dan mijn revo....daar kan ik dan wel een foto van maken:
281206001Small.jpg

Hoi,

@Dirk Jan, Alfaracer & Nusti,
Die zien er mooi uit, jullie zijn er druk mee geweest!
Ik heb vooral een zwak voor "Bugs", dus de kever van Nusti is in mijn ogen de winnaar!
Ik zal proberen om vandaag de "onderdelen" te fotograferen!

Groeten chokie :wink:

Dirk Jan zei:
@ Jasje: Hoe rijd de Picco ten opzichte van de RB? En is jouw Picco hand getuned door AB Mods?!
De Picco .26 is een echt BEEST. Meer power wil je niet (ik heb een 17T clutchbell moeten plaatsen samen met een 36T spur gear omdat anders de wheelies niet te controleren waren)
Hij is handgetuned ja, stage 2: http://www.abmods.com/4.html
ABMods heeft hem met behulp van gps getest en hij doet op 17/36 vertanding 51 miles per uur, dus das een kleine 82 km/u ... Zelfs met deze vertanding doe je nog met gemak wheelies bij het schakelen naar 2e versnelling.
Kan je dus echt niet vergelijken met de tm523. Neem het verschil tussen de 2.5R en de tm523. Doe daar nog eens hetzelfde verschil bij en je komt ongeveer in de buurt van deze .26

Edit: ter referentie, dit is wat hij kan met een picco .28, en 18/36 vertanding (doet +55MPH met deze setup, GPS gemeten.) -> http://www.abmods.com/Videos/picco28.wmv
Ik heb er in feite spijt van dat ik die 523 ooit gekocht heb (zeker voor 275 euro), maar goed, dat wist ik natuurlijk niet op voorhand.
Bijgevolg kan ik ook niets meer doen met die 523, dus ben ik nog steeds op zoek naar een koper.

Foto's komen later wel nog eens ;)

Hoi,

Foto's;
p1010001-3.jpg

Met m'n nieuwe aanwinst, de Sensor :yes:
p1010009-2.jpg

Met de piepkleine Tranceiver
p1010003-3.jpg

Dit is de aansturing voor de achterwielen!
Zoals jullie zien, neemt het nogal wat plaats in met als gevolg;
p1010002-2.jpg

Eeen centraal geplaatste pijp (Fantom) die straks uit een R. voorruit blaast.
p1010002-3.jpg

Het uitsteken van de overbrenging valt op zich nog wel mee!
Ik moet nu wel een nieuwe rolkooi construeren voor de zekerheid
Het geheel verdient voorlopig de schoonheidsprijs niet, afwerking volgt bij betrouwbare werking!
site1019.gif

Het valt allemaal niet mee :lol:
Maarja, wie A zegt............

Groeten chokie :wink:

Lol. Mooi projectje :D
Zal wel een paar centjes gekoct hebben.
Ach jah veel succes ermee he(en maak een filmpje)
GReetz, lars

Hey REVO rijders !
ik las ff de lijst met toegestane modellen voor de Truggy-Cup, en daar staat helemaal onderaan, dat de Traxxas Revo OOK is toegelaten !!! Kom op , meedoen ! een unieke kans om elkaar als Revo -rijder eens te ontmoeten, en de fantastische kwaliteiten van de REVO te kunnen laten zien !!

met wel als voorwaarde dat je een FOC hebt en de inoud minimaal 3,5 cc is. Ik heb dat een tijd terug al nagevraagd aangezien ik er hard over na aan het denken ben om mee te doen

Back