Traxxas Revo topic

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
Even een vraag van de concurrent (Savage rijder :wink:): Wat zijn de velgmaten van een standaard Revo/T-Maxx? Dit in verband met het gebruik van Proline Paddle banden...

De REVO heeft één maatje kleinere velgmeenemers als de Savage. Ik geloof dat de Savage 17mm heeft en de REVO 14mm standaard.

Er zijn Ofna meenemers in 17mm beschikbaar zodat je alle standaard truggy wielen kan gebruiken. Andere optie is omschakelen naar 23mm en dan heb je een grote keuze in proline velgen.

De standaard meenemers van de Savage zijn ook 14 mm. 17 wordt gebruikt in de Savage X. Deze zijn uiteraard ook gewoon te gebruiken op de oudere Savages.

Ik heb RCP Racing Romulin velgen besteld, die zijn 3.2 inch breed en passen dus goed op de 3.3 inch Proline Paddles.

hoe staat het met de 4wsteering en de brushless project(en)..?

welke springs en welke shock olie gebruiken jullie?

masterblaster zei:
hoe staat het met de 4wsteering en de brushless project(en)..?

welke springs en welke shock olie gebruiken jullie?

50WT shock olie wordt heel veel gebruikt, ook door mij en dat werkt goed. Voor de veren ligt het eraan welke rockers je gebruikt. Ik heb de P2 rockers, waardoor je REVO lager ligt en die gebruik ik in combinatie met zwarte veren achter en ik geloof grijze veren voor. Dat is dus een heel stijve setup, maar dat heb je naar mijn mening nodig als je de REVO wat lager hebt liggen.

oke bedankt,

ik heb nog een vraagje hoeveel kilo moet een single steerservo hebben
want de kerstman komt binnekort en ik weet nog wel wat voor hem :wink:

Minimaal 8 kilo. De TT 1013 zoals Psycho zegt is een hele goede servo. Die gebruik ik zelf ook voor mijn single stuurservo setup in mijn REVO. Het is een hele snelle en krachtiger servo die ik je echt kan aanraden. De prijs ligt overigens rond de 90 euro.

Hallo allemaal,

Allereerst allemaal fijne dagen toegewenst!

@ Masterblaster & No-excuse;
Ik heb het nogal druk met andere dingen bij mij thuis, 4WS staat op een laag pitje maar de vooruitzichten zijn erg positief.
De grootste uitdaging zat in het uitdokteren van de uiteindelijke overbrenging van de servo naar de achterwielen, en dat heb ik gelukkig gehad! :D Nu volgt eigenlijk alleen nog het afwerken en in elkaar zetten.
Een ding staat vast, de yanken zullen het wel weer niet geloven...... :lol:

PS; wat betreft een sterke en vooral zeer goedkope digitale servo voor de stuurinrichting, check de TOWERPRO maar 's!

Groeten chokie :wink:

hey jongens, die single servo setup... is daar ergens een tutorial van?
aangezien mijn Revo heeft gezwommen (baaalen !) zal ik de servo's moeten vervangen, dus dacht ik mss dan maar meteen een single stuurservo...?
kost maar 1 nieuwe, maar hoe doe je dat?

Ha die Alfaracer,

Jij zou toch beter moeten weten! :o

Enfin, eigenlijk is het best makkelijk.
Je haalt de servo die je kwijt wilt eruit, en zaagt of Dremelt het gedeelte van de stuurarm weg wat je dan toch niet meer nodig hebt.
Mocht je ooit van stuurzijde willen wisselen, bv servo van rechts op links plaatsen dan is dat nog altijd mogelijk want de stuurarm is geheel symetrisch dus dan ook om te zetten!
Je kunt dan meteen van de gelegenheid gebruik maken om de stuuruitslag wat te vergroten door hier en daar wat weg te dremelen, maar doe dit met beleid.
Verder zou ik zeggen, kijk er Traxxas op na.
Ik weet 100% zeker dat Steve Slayden er een item over heeft in de Vault, waarschijnlijk zelfs met pics!

Kijk voor een servo eens bij www.truggy.nl
Staat een recentie over de Towerpro digitale servo.
Ik heb er 3 ingeslagen.

Succes

groeten chokie :wink:

Rustig hier!?

Ik wil binnekort een Revo 3.3 gaan kopen.
Hiervoor heb ik contact gelegd met Toemen Modelbouw.
Deze levert de auto voor 699,95 , wat ik erg prijzig vind.
Op marktplaats biedt een verkoper uit Haarlem gloednieuwe Revo's aan. Prijs: 525 euro!

Na heen en weer gemail met de verkoper uit Haarlem overweeg ik een Revo 3.3 bij hem te kopen. Maar is dat wel verstandig? (ivm garantie etc?)
2BrothersRC vertelde mij dat de garantie via Traxxas verloopt. Kan iemand mij meer daarover vertellen?

(Coenraad Modelbouw raadde mij de auto af vanwege de moeilijk verkrijgbare onderdelen... zij leveren de auto ook niet meer. Ze raadde mij een HPI Savage aan vanwege de grote verkrijgbaarheid van onderdelen)

Gr Willy1986

Hallo Willy1986,

Allereerst welkom op dit Traxxas Revo forum.
Ja, inderdaad rustig.
Waarschijnlijk is iedereen bezig met upgrades!

Betreffende jouw vraag;
idd, garantie gaat via Traxxas zelf!
Als je een nieuwe Revo koopt dan kun je die registreren bij Traxxas.
En neem maar van mij aan dat die service heel ver gaat.

Ik kan de marktplaats verkoper geen ongelijk geven, dan is het hek van de dam.
Neem alleen genoegen met de Revo als je zeker weet dat die nieuw is!!
Ik zou dus persoonlijk de waar gaan controleren voor de betaling.
Laat hem dus niet opsturen, als dat de enige manier is om de Revo te kopen zou ik er vanaf zien!

Betreffende moeilijk verkrijgbare onderdelen;
Als je internet thuis hebt is alles te koop, overal vandaan bv Ebay.
Kijk daar maar eens voor een Revo 2.5!
De mijne komt uit Duitsland voor 545,00

Tja, en wat betreft de concurentie! (Savage)
Daar is het idd raadzaam voor om een goede leverancier om de hoek te hebben! :lol:
Daar word meer aan gesleuteld dan mee gereden!
Kijk maar hier op het Savage-thread, ruim 2 x zoveel post's dan bij de Revo!
Dat is echt niet voor niets!

De Revo is echt onverwoestbaar!
Als ik jou was, dan ging ik deze thread is op mijn gemak doorlezen.
Ook aan te raden is het Amerikaanse forum van Traxxas zelf;
http://monster.traxxas.com/forumdisplay.php?s=1fc79c0a7f36bcccf72d0fe6bce493c5&forumid=55

Succes met je beslissing en als je wat te vragen hebt, aarzel dan niet!

Groeten chokie :wink:

Chokie heeft gewoon gelijk. Vian internet kun je voor de Revo alles krijgen, hier in NL haal ik het van the Border, voor zover er idd iets nodig is, want deze auto is echt super. Ik heb ook 2 Savages, dus ik kan het weten, succes :wink:

Het is rustig omdat het weer gewoon enorm bagger is! Maar mijn REVO staat klaar voor wat klein onderhoud. De cups aan de aandrijfassen die aan de diff-outdrives zitten, moeten worden vervangen en liggen ook al klaar.

Heb sinds een maand het broertje van de Traxxas REVO; de JATO 3.3. Ook weer een superproduct van Traxxas! Ondertussen al wat aangepast met RPM onderdelen, Offroad noppenbanden en een Crowd Pleazer body. Dat ding gaat absoluut als een raket!! In de zomer maar eens wat mooie foto's maken.

Hoi,

@ Alfaracer; hoe is het afgelopen met je single servo steering setup?
Volgende keer goed waterproofen.
@ Dirk Jan; Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen met de Jato, waar heb je hem vandaan?
Hoe gaat het inlopen van de 3.3.Heb er niet al te veel goeds over gelezen op het Traxxasforum ivm veel vastlopers door lagerproblemen en drijfstangbreuk!
Het schijnt dat er ergens in de manual staat dat je de drijfstang om de zoveel gallons moet vervangen!
Toen ik dat hoorde/las besloot ik om nooit te upgraden naar een 3.3, maar waarschijnlijk voor een OS te kiezen.
Ik hoop dat jij betere ervaringen hebt/krijgt dan dat ik net heb opgesomd!
Ben erg benieuwd.

Ik probeer bezig te blijven met de 4 wielbesturing!
Kom helaas veel tijd tekort omdat mijn vrouw een andere praktijkruimte nodig had, met alle gevolgen van dien.(zit er ondertussen op)
Verder zit er voor ons gezin een verhuizing aan te komen, helaas niet vrijwillig en wanneer precies is ook nog onbekend!
Druk, druk, druk........
Ik hoop dat ik tussendoor wat kan afwerken.

btw, wie heeft er toevallig nog een EZ-startsysteem op de plank liggen?
Ik zoek er nog eentje ter overname aan geboden!
Het gaat bij mij om het gedeelte wat aan het motorblok vastzit.
Stuur maar een PM-etje.

groeten chokie :wink:

Back