Traxxas Revo topic

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
Hoi Dirk-Jan,

Betreffende de stalen assen, ik heb nog geen enkel positieve post gelezen op het Traxxas forum.
Velen hebben het geprobeerd, maar allemaal klagen ze over extreme slijtage.

groeten chokie :wink:

Als je gaat voor het 3Racing extended chassis, wel oppassen voor chassis-flex, want het aluminium is iets zachter dan het standard chassis. Best de 3.3 of Qoncepts brace gebruiken dus.

Ik heb hier snel een ideetje getekend voor mijn remopstelling, wat denk je van dit Dirk Jan?

revomountie8.jpg

Lijkt me een stuk compacter?

Nu had ik graag de hendeltjes gebruikt vanop een goede buggy, zoals bvb deze: http://www.jamminproducts.com/X1RTRimages/rtr8lg.jpg

Iemand een idee waar ik die kan verkrijgen? Ik heb bij theborder vroeger al een paar throttle linkage kits besteld (oa van Serpent), maar die zijn nooit zo goed en afgewerkt asl deze (ik zou graag een dubbele opstelling hebben)

Die heveltjes zijn ook wel te bestellen bij The Border. Zoek eens bij 1/8 buggy onderdelen bijv. van de HoBao buggies. Als je er echt moeilijk aan kunt komen heb ik het anders nog wel liggen, dus valt er wel wat te regelen.

Die opstelling die je getekend hebt ziet er als ik het zo zie hetzelfde uit zoals ik het momenteel heb zitten. Compacter kan bijna niet met een enkele servo. Er moet toch een 90-graden heveltje inzitten om via de servo de rem aan te sturen.

@ Chockie, bedankt voor je antwoord, dan laat ik die maar zitten! Mijn huidige aandrijfassen zijn wat versleten, waardoor ze erg los zitten op de diff outdrives. Dan koop ik die delen gewoon nieuw en is het ook opgelost.

Wat een ander chassis betreft, ik denk dat ik inderdaad eens naar een 3.3 chassis ga kijken. Die blijken op Ebay goedkoop te worden aangeboden? Ik heb nog geen ervaring met Ebay, maar zal mij er eens in verdiepen.

Verschil met het 3.3 chassis en dat van 3Racing is vrij groot. Het 3.3 chassis is enkel verlengd in het midden, dat van 3Racing is verlengd vooraan, wat een betere gewichtsverhouding geeft.

Dirk jan, ik dacht dat bij jou de link tussen je servo en het 90 graden bochtje ook langs de buitenkant verliep? Ik ga het alleszins zo proberen, kan je me eens zeggen wat je nog liggen hebt? Ik check nu even op theborder.

even een vraagje, ik ga morgen een 2e hands traxxas revo halen.
nu krijg ik de 2.5 versie, maar er is ook een 3.3 versie, wat is nu precies het verschil hiertussen.
de motor is uiteraard 3.3cc inplaats van 2.5cc en het chassis is langer.
welke verschillen zijn er nu nog meer, ik wil die van mij namelijk ombouwen naar 3.3 versie.

Je hebt niet zoveel nodig om over te schakelen naar een 3.3 versie

je kan namelijk by http://www.pkracing.nl/ ( RC winkel - brandstof auto's - Traxxas - 3.5 cc ) daar staat een motor die speciaal is ontworpen voor de Revo ( en de t-maxx ) :D

zo heb je direct de power van de 3.3 versie. Alleen heb je een ander chassis maar als je dat wil moe je de volledige 3.3 versie kope of het chassis apart bestellen.

Ik zou het bij het motorblok houden en de aangepaste steun, heb je volgens mij genoeg
misschien zegt iemand anders dat je nog iets moet aanpassen om de kracht aan te kunnen maar denk het van niet.

grtz sennaloba

het was niet zo zeer de bedoeling om er een 3.3 motor op zetten, ik wil hem namelijk ombouwen naar brushless.
maar het was gewoon de bedoeling om hem dezelfde afmetingen als de 3.3 te geven.

aahzo :P

ik denk dat ik al is hier had gelezen dat er twee verschillende mogelijkheden zijn :D
1. het chassis van de 3.3 zelf deze is naar beide richtinge verlengs en dit is zeer goed maar dan blijft het zwaartepunt op dezelfde plaats
2. dit is van een ander merk (ik zal het probere op te zoeken :) ) hierbij is vooral de voorkant verlengd en zo krijg je een nog betere wegligging :D

kzal het merk proberen te vinden

grtz sennaloba

3Racing

Is het merk dat stond recht hierboven, dus kvermoed dat je dat al wist :S wat wil je dan eig echt wete ?

ik meen ergens iets te hebben gelezen dat de draagarmen van de 3.3 langer/anders zijn.
en ik zal waarschijnlijk ook andere centeraandrijfassen moeten halen?

Sennaloba, die Picco X2 lijkt me niet ideaal wegens verouderd. Tenzij de verkoper de picco .26 maxx bedoelt, maar dat is geen X2.

Wat je wél eventueel kan doen is mijn rb tm523 kopen ( http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=49153 )
Ik ben overgeschakeld op bigblock en daardoor staat deze te koop. Ik werk in Antwerpen dus brasschaat mag geen probleem zijn.

Als de tm523 goed afgesteld is is het een bom. Hiervoor had ik ook de 2.5 motor, en met deze motor maakt hij probleemloos wheelies tijdens het overschakelen naar 2e versnelling... Het enige dat je nodig hebt is een nieuwe (turbo)gloeiplug en je bent vertrokken.

klinkt aanlokkelijk :D

ik zal het nog is verder bekijken ;) maar de examens komen eraan en dan daarna met kerst echt geen enkele volledige dag thuis :D
Ik denk dat ik nog even ga sparen en dan in de zomer een nieuw blokje ga kopen, maar toch bedankt voor je reactie ;)`

grtz sennaloba

ik heb nog een 2.5 blokje te koop staan, hij heeft pas 1,5 liter gelopen :roll:
ook heb ik nog een aantal andere onderdelen te koop staan, zie te koop topic.

ik heb trouwens mijn revo binnen, ik ga vandaag beginnen met het tekenen van een frame.
nu moet ik wachten totdat ik een aantal spullen heb verkocht voordat ik weer verder kan gaan met de brushless revo. :(

ik weet niet of het tegen mij bedoelt is maar een 2.5 blokje heb ik ook nog ;)

was inderdaad min of meer naar jou gericht, ik dacht te begrijpen dat je een nieuw blokje nodig had.

naja, de spullen staan in ieder geval te koop :wink:

ps. hier nog een kleine preview foto van het chassis wat ik aan het tekenen ben.

normal_naamloos.JPG

ik heb weer een nieuwe schets gemaakt.
als je goed kijk kun je zien dat het een schets is omdat de gaten nog niet overeen komen, maar het is om jullie een idee te geven.
hier dan een foto/plaatje.

ontwerp%20prt%20sc.JPG

nee ik ga er maar één gebruiken, op de plaats waar nu de 2e servo zit komt nog een beugel om de ontvanger vast te maken.
maar het is een schets he, dus het wordt nog veranderd :wink:

Back