Traxxas Revo topic

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
Niemand hier interesse in een RB TM523? Ik ben van plan de mijne eventueel te verkopen en op zoek te gaan naar een échte big block (lees novarossi .28 8) )

Masterblaster, heb je al wat besteld of eventueel al binnengekregen? Ik ben nou wel benieuwd naar wat je erop heb gekocht.

En Chokie, hoe zit het met jouw bouwproject?

ik heb mijn lijstje een beetje aangepast :

Futaba S3305
Adjustable Suspension Arm Set
Heavy-Duty Servo Saver Spring
Rocker Arm Set Progrssive 3
Steel Rocker Arm Posts
Red Aluminum Pushrods
FOC

zit nog net onder de 100 euro zijn er nog meer dingen die een must zijn op dit gebied.(komt ook nog andere olie voor de vering)
een wing en andere banden zijn het volgende op mijn lijstje, en daarna RB 523 of 323 wat is eigenlijk het voordeel/nadeel van de 523?¿

Hoi,

Sorry, nog geen vooruitgang geboekt. :(
We zijn met een ander huis bezig, weet nog niet hoe hard dat gaat lopen.
Misschien morgen wat tijd.

groeten chokie :wink:

beetje off topic.

ik ben nu net zoals jasper bezig met het idee om een brushless revo te gaan maken.

mijn bedoeling is om zelf een frame te ontwerpen waarin ik een center diff van een 1/8 buggy kwijt kan, 16 cellen en een BL motor.
zodra ik wat foto's/ontwerpen heb post ik ze wel (uiteraard in een nieuw topic :wink: ).

dus als iemand nog ergens een revo te koop weet te staan hoor ik het graag, het maakt niet uit welke versie!

Stond er hier onlangs geen Revo op dit forum te koop? Aan een heel goeie prijs als ik me het goed herinner.

Oh ja, dit heb je waarschijnlijk al uitvoerig bekeken?
large__11_02_2006_14_11_TEOHK6shid40B8mG2R_roller.jpg

De welbekende GorillaMaxx

@jasje

ja dat klopt inderdaad, ik had er toen geen geld voor helaas :mad:

en dat GorillaMaxx chassis heb ik al uitvoerig bekeken, mijn ontwerp zal er dan ook veel op gaan lijken.

maar ik moet nu wachten totdat ik mijn vliegtuig verkocht heb, dan kan ik eindelijk zo goed als alles gaan bestellen en beginnen met tekenen natuurlijk. :D

Update:

Ik heb de King Headz radioplaat besteld voor de Hot Bodies lightning stadium pro, samen met King Headz mounts en de Xtreme racing batterijplaat.

revomount1qd3.jpg

revomount2yz6.jpg

Geeft het geheel toch een iets afgewerkter geheel..

revomount3iq4.jpg

revomount4pi6.jpg

revomount5pl4.jpg

Het enige probleem is nu de remopstelling. Ik vind het idee zoals het nu is vrij goed, maar ik zou het graag wat steviger en tegelijk compacter willen.
Heeft iemand nog ideetjes voor een betere opstelling?

Zoals je ziet heb ik ook de rechter stuurservo verwijderd, omdat de plaat anders té hoog ging komen. Nu ben ik op zoek naar een radio ontvanger die minder hoog is dan standaard. Heeft iemand weet van het bestaan daarvan?

Alvast bedankt voor de tips..

Heb gisteren mijn 2e hands RB TM323 geinstalleerd..hij gaat nu als de brandweer..alleen nog maar wheelies. Snel weer 40 tands er op zetten..

@ Kloppie,

40 tands? Ik neem aan dat je nu een tandwiel hebt met minder tanden. Dan moet je juist niet naar 40 tands gaan, want dan wordt het alleen maar erger. 16/38 is een goede setup voor een mooie snelheid en gecontroleerde wheelies.

Weet iemand of je voor de 16tands clutchbell van 3Racing van op the-border andere kogellagers nodig hebt? Ik heb gezien dat je voor grotere tandwielen soms grotere lagers nodig hebt.
Oh ja, tips voor mijn vorige post mogen ook :oops:

mij tip: schoonmaken :wink:

ik ga trouwens een deze dagen ook een 2e hands revo ophalen.
die gaat dan uit elkaar en wordt omgebouwd naar brushless.

ik ga het in het begin heel simpel houden.
2e versnelleing locken zodat ik achteruit, remmen en vooruit op de motor kan regelen, de 1e versnelling wordt dan dus niet meer gebruikt.
ik ga dan gewoon een simpele motormount en battery mount maken voor 14cellen.

als dat rijdt ga ik waarschijnlijk zelf een frame ontwerpen, of het bovenstaande gorillamaxx frame kopen en er een centerdiff in bouwen.

tegen die tijd dat ik ga beginnen maak ik wel een nieuw topic aan onder bouwverslagen, mits er interesse is!

honderden :wink:

kijk hier maar eens http://www.rc-monster.com/forum/
ik haal hier ook al mijn info vandaag.
rc-monster is eigenlijk een winkel die voornamelijk onderdelen verkoopt voor ombouw naar brushless van verschillende auto's.
er zwerven daar trouwens ook nog wat andere nederlands rond op dat forum.

jasje zei:
Weet iemand of je voor de 16tands clutchbell van 3Racing van op the-border andere kogellagers nodig hebt? Ik heb gezien dat je voor grotere tandwielen soms grotere lagers nodig hebt.
Oh ja, tips voor mijn vorige post mogen ook :oops:

Nee, werkt met de originele lagers. Ik heb deze clutchbell en gebruik ook de originele lagers.

Voor je andere vragen: die hevel die tussen je gasservo en je remzit is inderdaad erg groot. Daar kan je makkelijk een kleinere voor gebruiken. Dat ziet er al een stukje compacter uit.

Een hele kleine ontvanger is de nieuwe Spektrum ontvanger. Je hebt dan uiteraard ook een spektrum zender nodig. Als je nog met de originele zender/ontvanger rijdt, kan je beter meteen investeren in een hele nieuwe zenderset en dan een set nemen met een kleine ontvanger. Moderne FM auto zendersets hebben allemaal wel kleine ontvangers. Ik moet ook zeggen dat de originele Traxxas ontvanger wel heel erg groot is...

Ik ben van plan binnenkort mijn gasservo + remaansturing ook op een carbon plaatje te monteren. Ik heb nog carbonplaat liggen, dus dat moet lukken.

Ook zit ik te denken aan een verlengd chassis en metalen CVD aandrijfassen. Die zijn alleen wel erg prijzig en er zit ook behoorlijk prijsverschil tussen de aanbieders (MIP en THS bijvoorbeeld) Heeft iemand hier ervaring mee, of heeft iemand hier ervaringen over gehoord??

Back