Traxxas Revo topic

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
heeft iemand toevallig de standaard afstelling van de 323? volgens mij hier ergens gelezen dat dat op de rb site zelf te vinden moet zijn maar zit er denk over heen te kijken 8O

hier :
Factory settings
Main Needle: 5 turns from closed
Idle Needle: 6 turns from closed.

staat op de bijgesloten techn. specificaties van de RB TM 323

de Revo gaat hier geweldig mee, trouwens 8)

vandaag voor het eerst gereden met de revo, mijn eerste reactie was 8O wow 8O

wat een power heeft dat ding, ik rij nog steeds met de standaard vertanding maar die gaat er snel af, ik reed op los zand en trok alleen maar wheely's, en als je dan grip hebt en gaat naar ze 2e versnelling ben je blij dat je een goede rem hebt 8)

ik rij op de truggy tires van topcad met de 23mm meenemers en dat gaat echt supers, verder heeft me buggy vleugel nu ook taak als wheely bar :D

toch ben ik bang dat me motor een beetje moe is, loopt wat slecht stationair en is warm wat moeilijk te starten, toch als je hem een beetje op toeren houd is ie super krachtig en verder vrij goed af te stellen, temperatuur bleef ongeveer op een 130 graden met genoeg mooie blauwe rook.

mischien morgen weer rijden :D

Hoi,

Ik heb vandaag weer 's tijd gehad voor mijn 4WS project.
Ik heb de beugel voor de servo klaar, en het past.
De motor/uitlaat is aangepast zoals jullie al hebben kunnen zien.
Nu nog alleen de overbrenging van servo naar de achterwielen.
Hieronder een paar pics voor de duidelijkheid;

Hier zie je de orginele opstelling;
p1010018.jpg

De opstelling met aangepaste uitlaatsetup;
p1010001-2.jpg

De ruimte waar het allemaal moet gebeuren;
p1010004-1.jpg

De beugel voor de servo;
p1010003-2.jpg

Zo heb ik het in gedachten;
p1010004-2.jpg

p1010006-2.jpg

Met voldoende clearance voor de rockers;
p1010007-1.jpg

Oke, LT rockers passen niet meer.
Maar dat wisten we eigelijk al lang, da's het nadeel als je met RPM A-armen werkt!
Verder laat de fotokwaliteit hier en daar te wensen over, maar ja ik ben Anton Corbijn dan ook niet.
Ik weet ook niet of het hier en daar te zien is maar ik heb de spullen van Teknorc gemonteerd met een wat grotere Hellfire tank (150cc).
Als jullie wat willen weten, dan weten jullie me te vinden.

groeten chokie :wink:

Hoi :D

Zoals sommingen onder jullie wel al gelezen hadden heb ik ook niet stil gezeten. Eindelijk mijn RB TM523 aan de praat gekregen zoals het hoort, dus tijd om wat fotos te posten.

Ik heb namelijk dezelfde buggy-stijl gasservo opstelling ineengeknutseld als Dirk Jan, maar dan zonder gebruik te maken van de originele plastic radiobox. Ook een nieuwe antennepost is geïnstalleerd.

Ziehier de fotos:

revo1bw3.jpg

revo2hi2.jpg

revo3qy0.jpg

revo4ro1.jpg

revo5an0.jpg

Nu ik de afmetingen heb van alles wat ik nodig had, ga ik proberen om al het aluminium te vervangen door carbon. Dit wordt mijn winterprojectje :wink: Voorlopig ben ik zeer tevreden met de opstelling, het was wat werk maar nu heb ik geen enkel probleem meer met de carb van de RB motor.

Ik heb ook een zij-uitlaat gemonteerd (STS 1/8 tuned buggy pipe), en dit geeft een mooi verschil in de lage toeren. Trekt nog nét iets beter op nu.

Volgende upgrades zijn bowties, een verlengd 3Racing chassis (kan ik weer alles opnieuw gaan uitmeten :) ), sterkere gas en stuurservo en eventueel nog een Qoncepts big-block mount, zodat ik er een Novarossi .28 in kan steken.

Groetjes!

@chokie: Ziet er al goed uit. Ik neem aan dat de servo-arm uiteindelijk naar beneden zal wijzen en niet naar de zijkant? Oftewel een direkte besturing met een saver op de servohoorn...

@jasje:
heel netjes...ik hoop dat het alu geen stringen opleverd...je weet dat de linkerwiel met het rechterachterwiel is omgewisseld?? :)

Als gas/rem gebruik ik een hitec 645mg...deze werkt erg goed moet ik zeggen. Zonder buggystyle opstelling trekt het zzonder probleem de carb open...

De zij uitlaat..is dat een standaard bocht? wamt het lijkt mij een zeerpraktische opstelling, zeker om aan de vering te sleutelen...is er nog ruimte voor een trekstarter?

Nusti: wat bedoel je met alu stringen?
Oops, dat wiel moet ik idd veranderen :)

Wat betreft de uitlaat, het is idd een standaard bocht, ik was verbaasd om te zien hoe goed het past zonder aanpassingen. Het is dit model: http://www.the-border.nl/product.php?productid=20719

Als je goed kijkt zie je nog een behuizing voor de traxass trekstarter, die is nog steeds gemonteerd om geen vuil in de achterste backplate te laten komen, maar dan zonder koord. Volgens mij gaat dit dus perfect werken, zoals je kan zien.

Ik heb wel gehoord dat de 40-Series velgen die volgens mij iets breder zijn en een andere offset hebben dichter bij de uitlaat zou komen, maar dat zien we dan weer.

Doet er me aan denken dat ik eens kijk hoe het gesteld is met mijn ez-start, dan stuur ik je die wel eens toe.

edit; voor diegene met interesse, in tegenstelling tot Dirk Jan's opstelling heb ik de dual stuurservo's kunnen behouden, omdat ik mijn batterijpack nog onder de gasservo heb kunnen monteren. Dat maakt de 'overstap' misschien iets makkelijker :wink:

met stringen bedoelde ik storingen (typfoutje), als het alu een beetje lostrild en andere metalen onderdelen gaat raken kan het wel eens zijn dat de servo's gaan glitchen. Bijvoorbeeld bij de stangetjes waar je de gas/rem servo op hebt geschroefd.

En ik zou de uitlaat een klein tikje draaien zodat het pijpje naar beneden wijst. op de foto's staat het een klein beetje omhoog....voor mijn gevoel kan overtollige olie en troep er dan makkelijker uit...

Hoe zit het eigenlijk met de kap. Bij mij sluit de kap redelijk strak aan de zijkant van het chassis, maar daarligt bij jij de uitlaat nog een stukje verder, dus past de kap of is het nog dremelen

Over het verlengde chassis: bij deze site kun je ze kopen en redelijk goedkoop: $48 dollar. Ik heb met deze site goede ervaringen. Ik heb hier een hoop spullen gekocht voor mijn mini-t en binnen een week binnen:
http://www.rcxshop.com/default.php?cPath=42_44

Oef als ik dit zo zie beginnen mijn handen te jeuken. Helaas ligt de rc hobby op dit moment nog even stil. Dit vanwege een kleine interne verhuizing.

De hobby kamer is inbeslag genomen door mijn vriendin en fungeert nu als studeerkamer tzt praktijkruimte. De zolder wordt mijn nieuwe domein zodra die af is.

Kan niet wachten tot ik ook weer heerlijk aan de revo kan knutselen.

@ Jasje, ziet er goed uit! Werkt inderdaad een stuk probleemlozer als de standaard setup. Ik zie dat je de rolbeugel compleet hebt weggehaald. Waarschijnlijk kan je hem er wel opzetten, maar moet je er een gat in boren. Dat heb ik ook zo gedaan en het is makkelijk om je auto aan op te pakken en geeft wat extra bescherming natuurlijk.

Als gas/rem servo heb ik ook een Hitec 645MG. Genoeg power voor stoppies 8)
De bowties hebben inderdaad offset en rijden stukken beter dan de standaard banden. Veel betere acceleratie en betere wegligging. Daarnaast maken ze ook een gaaf ruis geluid 8)

Ik had mijn accupakket ook wel ergens anders kunnen plaatsen, maar ik had toch een single stuurservo setup in de planning, dus kwam het zo ideaal uit. Ook qua gewichtsverdeling is het wat gunstiger om aan de andere kant te plaatsen. Daarnaast is een humppack (3cellen onder en 2 boven) een stuk lichter. Ikzelf heb nogal wat gewichtsbesparing in mijn auto toegepast, dus dat kwam mij goed uit.

Misschien dat ik mijn box ook nog eens vervang voor een mooi uitziende carbon plaat. Ik heb nog zeker 85% van de carbonplaat over die ik toen voor de radioplaat heb gekocht.

Aan de hand van jouw fotos had ik al kunnen zien dat er een gat moest komen in de rollbar om de servo linkage door te laten. Ik was hierop voorzien en had de 3Racing rollbar gekocht, die bestaat namelijk uit 2 delen, waardoor er ruimte genoeg is.

Jammer genoeg wordt deze aan de andere kant gemonteerd met een aluminium blokje, dat momenteel tegen mijn vliegwiel schuurt (is een 40mm vliegwiel omdat ik een startbox gebruik). Ik ga dit nog even moeten afschuren zodat het past ;)

@nusti: Ik heb de zij-uitlaat nu 2 standen naar onder gezet, en dat lijkt me inderdaad beter, nu kan de olie er beter uit en maak ik mezelf niet vuil als ik hem start.

Al bij al ben ik heel blij met deze oplossing.

edit:

Nusti, ik heb de body een beetje moeten aanpassen (stuk weggeknipt links), maar voor de rest past het netjes:

revowithbodysn2.jpg

revowithbody2mo8.jpg

ik heb 60 euro te besteden wat kan ik volgens jullie het beste kopen voor mijn revo 3.3

ik zou of
voor iets sterke vering gaan...50wt olie.
of
Een single servo setup
of
een 3racing rollbar
of
een FOC

srry maar ben redelijk nieuw wat is een FOC
en heb ook al aan een spoiler zitten denken alleen kan geen goede site vinden waar ze deze verkopen

Forward only conversion...oftewel je gooit de achteruit uit de versnellingsbak. hierdoor win je aan acceleratie+ dat de tandwielen bijna onverwostbaar zijn.

Spoiler is ook een leuke optie alleen vind ik dat meer een optische verbetering dan prestatiegewijs. Als je er een zwaardere motor inlegt dan kan het een betere prestatie opleveren
Voor een spoiler moet je even kijken bij de border...

Back