Traxxas Revo topic

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
@Lars: niet schakelen is juist als hij te rijk staat, maar het klinkt eerder als een koppelingsschoen probleem...controleer dat eerst maar eens even. Wat ik ook heb gehad is dat de slipperclutchmoer losgetrild was...bij nader inzien zou ik dat eerst controleren en dan pas de koppelingsschoen

@eef: die veer kun je bij de border bestellen.

Mmm dacht altijd dat als hij te arm stond dat hij dan te lage toeren maakte.. waardoor die niet kon schakelen.

Heb de servo nog niet besteld zal ff kijken of de border ze ook heeft en bestel gelijk die veer mee.

Zit braaf te wachten op de afloop van ebay veiling.
Complete voor en achter armen van rpm voor iets van 20 euro ;-).

Ik zou voor de single stuurservo setup een DS1013 gebruiken. Die heeft meer kracht en is net zo snel en net zo duur. Ik heb hem zelf ook in mijn REVO als single stuur setup en het werkt perfect.

De hoge toeren en weinig acceleratie ligt hoogstwaarschijnlijk aan je slipperclutch. Draai die iets vaster. Het zou kunnen dat hij nog wel schakelt, maar dat je het niet hort omdat hij doorspint (slipper). Dus probeer eerst je slipperclutch wat vaster te zetten.
Schakelt hij dan nog niet, dan moet je je schakelpunt vroeger zetten door met een inbussleutel het inbusje in je transmissie iets linksom te draaien.

over een wing: ik heb een Mugen wing met Mugen steunen op de REVO. Springen is dan een wereld van verschil; nu gaat hij mooi level en is heel goed te controleren in de lucht. dat was zonder wing wel anders.
Of het ook tegen hellen helpt.. ik denk weinig. Dan kan je beter offset velgen nemen zoals Proline 40 series of je wielbasis verlengen door de verlengde achterdraagarmen.

Dirk Jan zei:
The Border verkoopt een JP schuimfilter met 2 elementen en die werkt ook heel erg goed. Het schuim zit zo gemonteerd dat er heel moeilijk zand langs kan en dat heb ik helaas met andere filters wel eens anders gehad... Er zit overigens ook een flesje filterolie bij dat JP filter en kost ongeveer 15 euro.

Je bedoelt waarschijnlijk deze: http://www.the-border.nl/product.php?productid=21839&cat=0&page=1 ?

Dan heb ik een vraagje, past deze zomaar op de revo of moet ik nog een tussenstuk bestellen?

Edit: dan heb ik nog een vraag, door wat geprul met mijn one-way bearing, een kapotte pullstart, etc, ga ik gaan voor een starterbox voor mijn revo. Iemand ervaring met de RD Logics starter box? (misschien iemand van TheBorder zelf?) -> http://www.the-border.nl/product.php?productid=23916&cat=0&page=1

gewoon ff een leuke foto van mijn Revo in actie op het nieuwe kunstgras buitencircuit van Model Racing Club Zeeland in de haven van Vlissingen-Ritthem. 8)

imgp1490.jpg.jpg

Bon, vandaag is mijn bestelling van the-border binnengekomen, genoeg gewacht op antwoorden ivm de starterbox ;-)

Wat hebben we:

- RD Logics starter box voor Revo
- JP Racing 1/8 luchtfilter
- TM luchtfilter header
- Serpent gloeiplug starter
- 3 x RB turbo plugs
- 1 Sirio turbo gloeiplug head
- Proline crowd pleazer 2.0

en al wat ik vergeten ben :-)

Nu heb ik een vraag, ik heb gelezen dat je voor je een motor start met een starbox, je best de piston onderaan zet. Hoe weet ik of mijn piston onderaan de motor staat? Het is een RB TM523.

Hopelijk heb ik tegen het weekend alles up en running, zodat ik eindelijk van mijn beest kan genieten..

Thanks, Jonas

piston onderaan? volgens mij enkel door de plug eruit te doen en in de kop te kijken :|
Maar ik heb ook ander auto's met startbox, en die zetten we er gewoon op en starten maar.... dus niks piston onderaan.

Ja, maar het blijkt iets gemakkelijker te gaan als de piston onderaan staat, zodat je dan meteen over het punt moet met de maximum compressie (toc of hoe heet het).

Je kan vaak ook de startbox even op toeren laten komen door voorzichtig de auto naar beneden te drukken tot de startbox gaat draaien maar nog niet de motor laat gaan en dan pas doorduwen.

Plus dat je wel altijd kan voelen waar je hoogste punt is van de motor. Je kan hier dan tussen in gaan zitten en dan zit je ongeveer op zijn laagste punt.

Zo, nieuwe sloffen voor de revo zijn binnen..
en de nieuwe kap nu nog even wachten op mijn rpm armen voor en achter..

De servo heb ik nog niet besteld maar dat doe ik van de week wel.
Nog 5 dagen werken en dan zal ik de 1 servo setup is gaan toepassen. Bestel ik gelijk een FOC er bij, naar zeggen kan je met een standaard revo + foc wheelies maken, welke veren moet ik er dan op zetten.

ik heb een 39T spur, de FOC, en veren voor std de rode met witte stip, achter de groen stip. olie voor: 45, achter 40.
Ik kan wheelies maken, en soms best wel heftig; je moet wel goede grip hebben, en hem goed afstellen. Pas dan wel op dat hij niet te arm staat.
Ik ga tot temp van 130 gr C.
I love the Revo, van daag net weer wezen bashen en jumpen,,,super... ook met die extra vleugel (zeer sterk, van the border) erop heeft hij mooie balans in de lucht

Hoi,

Weet iemand welke shop in nederland/belgië het snelst het Traxxas 40mm flywheel kan leveren? Bij the-border hebben ze dit niet, en het stock vliegwiel past niet op mijn starterbox.

Ik zou zeggen, ik bestel het bij towerhobbies, maar dan kan ik nog 2 weken wachten alvorens ik kan rijden :cry:

@jasje:
hierzo: http://www.maxx-machines.de/shop/

ga linksboven op de pagina op "tuningteile"staan en klik in het pop-up screentje op Revo.
Het staat op de derde pagina ergens onderaan: "schwungrad gross" à 10,90.
De site is betrouwbaar en levert binnen een paar dagen...het enige nadeel is dat je niet met creditkaart of paypal kan betalen.

Kan nog sneller ;) Ik had een keer wat op Donderdag wwat gewonnen en maandag lag het in de brievenbus :)

Dit kwam ook uit de US. Horizonhobbies ofzo... Weet niet eens meer :oops:

Hey revo owners!

zes maanden geleden ben ik begonnen met het bouwen van een brushless J-truggy. Ik heb verschillende onderdelen gecombineerd. Savage ophanging, carson aandrijflijn en ofna schokdempers. Hier het resultaat:

wing6qq.jpg

Het ontwerpen en bouwen vond ik echt super. Dus ga ik nog een auto ontwerpen. En dit keer op basis van de revo! Daarvoor heb ik de volledige voor en achterophanging nodig, en het chassis voor de afmetingen. Weten jullie een goedkoop adresje waar ik dit kan krijgen? Of heeft iemand nog een rollend chassis te koop?

Thanks!

Even me nieuwe kappie voor de revo laten zien met rpm-armpjes.
De bumper wordt nog vervangen voor een alu bumpertje.
Foto is trouwens gemaakt met telefooncam dus niet echt super scherp.

revo.jpg

Back