Ik heb in de voorbije jaren met heel veel plezier gevlogen met mijn Taranis XD9. Wat een geweldige zender is dat! En wat een mogelijkheden!
Open Source, OpenTX, Companion. Ik vind het allemaal geweldig.
Het enige waar ik wel mee heb zitten proberen is om een goede plek voor de flightmode schakelaar te vinden. Omdat ik met mijn duimen stuur (als ik met mijn DLG vlieg) kon ik moeilijk blindelings de juiste schakelaar vinden. Dat had 2 redenen. Er waren te veel schakelaars bovenaan, en ik vond zelden de goede (ook al omdat ik veel wisselde) en ik had sowiezo moeite om de schakelaar te vinden. zonder te kijken. En al helemaal als je geconcentreerd aan het vliegen bent. Het resultaat was dat ik vaak gewoon in Cruise vloog, en niet van flightmode wisselde. Dat is niet de bedoeling natuurlijk.
Totdat ik een keer 's nachts er over nadacht en bedacht dat een zender eigenlijk heel raar in elkaar zit. Als je hem vasthoudt, dan zitten je vingers aan de achterkant en je duimen aan de voorkant. En met die vingers kun je uitstekend de schakelaars bedienen. Waarom zitten de schakelaars dan aan de voorkant?
Ik heb dus 2 schakelaars van de voorkant naar de achterkant verplaatst. Ook heb ik 2 schakelaars (die ik toch nooit gebruikte) verwijderd door ze in de zender te laten. Ik heb nu dus 2 driestanden schakelaars aan de voorkant en 2 aan de achterkant (naast de verende schakelaar voor de launch van de DLG). Deel van het probleem is dus ook dat er teveel schakelaars aan de bovenkant zitten. Dat probleem is nu meteen ook opgelost.
Ik heb er nog niet mee gevlogen, maar als ik de zender in mijn hand heb voelt het prima.
Misschien een idee voor anderen.
Voorzijde. Een paar schakelaars minder. (ik moet alleen nog mooie dopjes vinden)
Achterzijde. Met de nieuwe schakelaars (dwars door de Wasserkuppe 'startgenehmigung' heen
)
Zo worden ze bediend:
De schakelaar komt niet voorbij de achterzijde van de zender.
Ik zou zeggen, doe er je voordeel mee
Open Source, OpenTX, Companion. Ik vind het allemaal geweldig.
Het enige waar ik wel mee heb zitten proberen is om een goede plek voor de flightmode schakelaar te vinden. Omdat ik met mijn duimen stuur (als ik met mijn DLG vlieg) kon ik moeilijk blindelings de juiste schakelaar vinden. Dat had 2 redenen. Er waren te veel schakelaars bovenaan, en ik vond zelden de goede (ook al omdat ik veel wisselde) en ik had sowiezo moeite om de schakelaar te vinden. zonder te kijken. En al helemaal als je geconcentreerd aan het vliegen bent. Het resultaat was dat ik vaak gewoon in Cruise vloog, en niet van flightmode wisselde. Dat is niet de bedoeling natuurlijk.
Totdat ik een keer 's nachts er over nadacht en bedacht dat een zender eigenlijk heel raar in elkaar zit. Als je hem vasthoudt, dan zitten je vingers aan de achterkant en je duimen aan de voorkant. En met die vingers kun je uitstekend de schakelaars bedienen. Waarom zitten de schakelaars dan aan de voorkant?
Ik heb dus 2 schakelaars van de voorkant naar de achterkant verplaatst. Ook heb ik 2 schakelaars (die ik toch nooit gebruikte) verwijderd door ze in de zender te laten. Ik heb nu dus 2 driestanden schakelaars aan de voorkant en 2 aan de achterkant (naast de verende schakelaar voor de launch van de DLG). Deel van het probleem is dus ook dat er teveel schakelaars aan de bovenkant zitten. Dat probleem is nu meteen ook opgelost.
Ik heb er nog niet mee gevlogen, maar als ik de zender in mijn hand heb voelt het prima.
Misschien een idee voor anderen.
Voorzijde. Een paar schakelaars minder. (ik moet alleen nog mooie dopjes vinden)
Achterzijde. Met de nieuwe schakelaars (dwars door de Wasserkuppe 'startgenehmigung' heen

Zo worden ze bediend:
De schakelaar komt niet voorbij de achterzijde van de zender.
Ik zou zeggen, doe er je voordeel mee
