Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Vinden jullie het een klein beetje geslaagd allemaal?
Ik verschiet elke dag hoe moeilijk het allemaal te behandelen is![]()
Hoi Stephan
Uiteraard lopen wij, zoals Erik al zegt, zo nu en dan ook tegen problemen aan hoor.
Ik heb daar niet zo veel problemen mee, het dwingt je eigenlijk om de zaken goed uit te zoeken, en dat hoort een beetje bij deze hobby.
Mocht je geen Brass Black hebben, schilderen na goed ontvetten gaat natuurlijk ook.
Brass Black is eenvoudig in een wapenwinkel te bestellen.
Germt
Op zich heb ik ook geen problemen met moeilijkheden. Maar ik vermoed dat jullie problemen van een ander niveau is dan mijn
Goed, ik had dat gewoon nietverwacht en dus was ik er met alle geweld opgevlogen en braaf de handleiding gevolgd... Maar zo werkt het blijkbaar niet..Dat merk je dan als je veel te ver zit.
Goed, op zich is dat de belangrijkste les van dit eerste schipje...
Ikben momenteel wel blij met het resultaat, al zie ik alle fouten gigantisch hard en stoort me dat een beetje... volgende keer zullen die fouten er niet meer inzitten![]()
Goed, ik had dat gewoon nietverwacht en dus was ik er met alle geweld opgevlogen en braaf de handleiding gevolgd... Maar zo werkt het blijkbaar niet..Dat merk je dan als je veel te ver zit.
Goed, op zich is dat de belangrijkste les van dit eerste schipje...
Ikben momenteel wel blij met het resultaat, al zie ik alle fouten gigantisch hard en stoort me dat een beetje... volgende keer zullen die fouten er niet meer inzitten![]()
Bij mij ging het precies het zelfde. Ik ben er begin dit jaar mee begonnen en ben er ook zo ingedoken, er van uit gaande dat de handleiding zo te volgen zou zijn. Ook ik liep tegen problemen op er heb sommige fouten voor lief genomen om toch het hele proces van kiel tot zeilen te doorlopen om te zien of het mijn ding was en of het het waard zou zijn om in wat apparatuur te investeren. En zoals je zegt, zulke fouten maak je niet nog een keer.
zo, we zijn weer een klein stukje verder.
Het roer vind ik zelf helemaal niet geslaagd zo in multiplex, maar het is de handleiding http://s1231.photobucket.com/user/Stefan_Trap/media/Flying fish/IMG_1943.jpg.html
http://s1231.photobucket.com/user/Stefan_Trap/media/Flying fish/IMG_1944.jpg.html
Volgens mij ben je een aardig eind opgeschoten. Zitten de scharnieren al op het roer gelijmd? Ik had verwacht dat er met 0,5mm latjes een laag over de multiplex zou gaan Zou je nog steeds kunnen doen over de kopse kant. Dan valt die in ieder geval al minder op. Ik vind het helemaal niet verkeerd gaan en die masten daar kom je ook wel uit. Adviezen genoeg hier
Wat ik er uihaal is dat 130 een (messing?) ring is, en dat je waarschijnlijk een stuk messing draad van Ø 1,5 mm hebt. Dat draad steek je door de ring in het geboorde gat in de boegspriet, en het uiteinde buig je om waardoor de ring vastgezet wordt (ik denk dat je dat buigen eerst moet doen, 1,5 mm draad buigt niet zo eenvoudig).
Maar heb je geen onderdelenlijst met een omschrijving per onderdeel. Dan kan je ook zien wat 120 is, lijkt zo op tekening ook iets van een ring om de boegspriet.
Groet,
Ad