T-rex 700 LE, Nitro of Elektro??

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Robstez, 16 mrt 2010.

1. Robstez

Robstez

Lid geworden:
    22 feb 2010
    Hallo Mede-modelbouwers, ik ben hier nieuw op het forum en heb me aangemeld om info/ervaringen op te doen en natuurlijk meningen te delen en vragen te stellen. (Heel belangrijk:cool:)

Ik vlieg nu al sinds 2 jaar heli's en vlieg sinds een tijdje met de rex 600E, maar mijn volgende 'project' is alweer in volle gang. Ben nu bezig met het opbouwen van een Trex 700 Limited en wil jullie graag vragen wat ik het beste kan doen?

Nitro motor erin smijten of ombouwen naar Elektro?:confused:

Heb al een aantal conversiekits al gezien, en die van KDE sprak me wel aan, gezien de prijs, plus dat t er ook nog goed uitziet. Maar, wat is wijsheid?

Groeten, Robert

2. EricW

EricW

Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Welkom Robert!

Mooi project :)
    Heeft vooral met persoonlijke voorkeur te maken denk ik.
    Ik heb er zelf een op nitro, en ben daar behoorlijk gek mee!.
    Rook en wat herrie heeft toch ook wel wat. :D
    Elektro is meer power, minder vettigheid en slijtage, dat lijkt me vrij duidelijk.
    Maar wel akelig schoon en toch wat "anders" in de lucht.
    Is maar net waar je zelf naar op zoek bent.

3. Robstez

Robstez

Lid geworden:
    22 feb 2010
    Dankje! Ben zelf meer iemand van Elektro, maar is het een groot punt om het om te bouwen? Heb niet erg veel ervaring met conversiekits etc. Ik vlieg niet 3D, hooguit een beetje stunten zoals loopings, dus vraag niet veel van mijn Heli.

Dus mijn persoonlijke voorkeur zou elektro zijn tenzij dat een 'big issue' is.

Weet wel dat ik nodig heb;
    Kontronik Jive 80HV
    Scorpion 4035-500
    2x 6s 5000 (welke ik al heb)
    Conversie Kit (Kde, oid)

Groet, Robert

4. EricW

EricW

Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Het is geen big issue volgens mij...
    Die setjes passen over het algemeen goed en zijn vrij eenvoudig in elkaar te schroeven.
    Als je dan hier wat foto's plaatst van de omgebouwde heli, krijg je vanzelf tips als er iets beter kan zitten.

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar misschien een idee om bijv. op een meeting te gaan kijken naar een 700E, kan je gelijk vragen stellen en het van dichtbij bekijken.
    Hier bijv.:
    eerste-big-3dhelifreakz-meeting-2010-zon-28-maart

Grt,
    Eric

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  5. brutus

brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Hoi Robert,

Tsja, als ik jou was, je hebt nu een electrische 600, het lijkt me dat je met een 700 die je converteert naar electro eigenlijk alleen maar meer van hetzelfde hebt, buiten dat electro in aanschaf best prijzig is bij die afmetingen. Ik zou als ik jou was, gewoon voor Nitro gaan, dan heb je dat ook eens meegemaakt. want hoewel het vliegtechnisch niet zo heel veel verschil maakt, is de "vliegbeleving" toch wel duidelijk anders. Tenminste, vind ik wel. En bevalt het niet, dan is de conversie later altijd nog uit te voeren. Het dode kapitaal op de plank is dan nog altijd kleiner dan wanneer je andersom zou gaan (vooropgesteld dat je een E-uitvoering om zou bouwen naar Nitro)

Blij dat je 600 goed bevalt trouwens.... Heb je er nog veel aan bij moeten stellen?

Groet, Bert

6. Robstez

Robstez

Lid geworden:
    22 feb 2010
    Ja daar heb je ook wel weer gelijk in Bert, misschien is het handig om in een later stadium eens Elektro te monteren, of meteen een .90 Heli aanschaffen die ervoor gebouwd is. Zoals ik al melde, te twijfel is groots!

De 600 bevalt perfect!! Moest de Gyro gain wel iets omhoog schroeven want de staart begon te swingen als john travolta in grease! Verder allemaal top natuurlijk!

Mijn dank ligt al klaar bij onze welbekende hobbyboer Bert.

Groet, Robert

Deel Deze Pagina