T canalyser op andere kisten dan de Oxalys

Na het plaatsen van het kleine vleugeltje op de Oxalys verbeterden de vliegeigenschappen dusdanig , ( zie artikel Dutch F3A ) dat ik mij afvraag of er meer vliegers zijn die overwegen op hun kisten de T canalyser te plaatsen .Wij zijn van plan het op een Alliance een Hyde Away en een Integral te gaan proberen . Ik ben er in afwachting van de leverantie van de F3A X kit een paar aan het bouwen
 
Het is bij ons op een Alliance geprobeerd en de vlieger (niet ik) was niet onder de indruk, merkte geen verschil..
 
De instelhoek van de T kanalyser in combinatie met het zwaartepunt en de positie ten opzichte van het zwaartepunt bepalen het effect van de T kanalyser .
Wij hebben gezien dat een foute positie de vliegeigenschappen negatief beinvloedden.
 
Tsja, ik ben in elk geval erg benieuwd naar je resultaten, met name dan mbt. instelhoek etc.

Er is bij ons ook niet heel lang mee geexperimenteerd, maar dat gaf in elk geval geen aanleiding tot feest.

Instelhoek zal ik eens navragen, ik geloof dat het een graad of anderhalf was, maar weet niet zeker.

Plaatsing was achter de cockpit, uiteraard, ik schat een cm of 4~5.
 
Ed Heemskerk zei:
De instelhoek van de T kanalyser in combinatie met het zwaartepunt en de positie ten opzichte van het zwaartepunt bepalen het effect van de T kanalyser
Wij hebben gezien dat een foute positie de vliegeigenschappen negatief beinvloedden.

En wat is dan de juiste formule? Ik wil het best een keer op een 2.6m bak proberen, maar dan moet ik wel weten hoe precies....

Grt.
 
Van het weekend er nog over zitten praten met diegene die het geprobeerd had, en ik moet nuanceren.. hij merkte wel iets verschil maar heeft er te weinig mee gevlogen om er echt iets zinnigs over te zeggen.

Krijg de canalizers die hij had gemaakt bij m'n alliance geleverd, hij had ze netjes uit carbon gemaakt en op zo'n manier dat je ze gewoon met tape oid even op de romp vast kunt zetten om te proberen..
 
Ik heb net een Synergy gekocht en wil een T canalyser volgend jaar wel eens proberen. Ik zal dan eerst wat vertrouwd moeten worden met het model. Maar ik ben wel benieuwd naar de resultaten van de testen op de andere modellen.

groeten van Erik
 
Nog een passend plaatje gevonden:)

139345d1227618671-ca-models-passport-delux-arc-img_8123.jpg
 
Hans Meij was erg te spreken over de resultaten van het plaatsen van een T-Canalizer op de Synergy. Foto's zijn wel te vinden in de wedstrijddraadjes.

//edit
ff gezocht:

f3autrecht_14_.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
130 euro..........wow..........ik moet geloof ik nog ontdekken of dat het me waard is:p
 
Voor een paar Euro aan plex en balsa ,vaak een paar restjes hout kan je de T kanalysers zelf maken.
Het kost een paar uurtjes en geeft veel voldoening.
Geef maar een mail adres in de prive berichten en ik stuur je een PDF of als je wilt een DWG .
 
Voor een paar Euro aan plex en balsa ,vaak een paar restjes hout kan je de T kanalysers zelf maken.
Het kost een paar uurtjes en geeft veel voldoening.
Geef maar een mail adres in de prive berichten en ik stuur je een PDF of als je wilt een DWG .

Destijds keurig van Ed de scans gehad, en nu weer even erbij gepakt om er toch concreet eens mee te gaan beginnen.

De canaliser zelf, en de steun waar hij op komt, die hoeven toch niet geprofileerd te zijn? Of is dat noodzakelijk voor een maximaal effect?

Ik wil 'm bij de Evolution direct achter de cockpit plaatsen, op aanraden van Ed op 1 graad negatief.

Ff voor de zekerheid bij het printen; wat is normaal de spanwijdte van zo'n ding voor een 2 meter f3a kist?
 
Ik zit er ook al tijden aan te denken zoon ding te maken, omdat ik toch echt wat rudder authority mis en graag experimenteer.

Even voor de duidelijkheid, negatief betekend toch dat de achterlijst hoger is dan de voorlijst.
 
Back
Top