Svenson Westerly

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door veldmuis, 22 aug 2011.

1. veldmuis

veldmuis

Lid geworden:
    22 aug 2011
    Sinds kort ben ik de eigenaar van een Svenson Westerly in aanbouw. Overgenomen van iemand die vanwege de gezondheid helaas de bouw niet kan afmaken.

Het is een type zonder ailerons met het kunststof motorkapje. Ik vermoed een later model Westerly.

Bij het model kocht ik ook een zo goed als nieuwe Enya 40ss. Van wat ik hier al een beetje gelzen heb ben ik dus in het bezit van een stukje nostalgie.

Ik ben zelf helemaal nieuw in de modelvliegwereld. Moet me dus nog helemaal goed orienteren op alles eromheen. Voor mij is het van kind af aan al een wens geweest om model te vliegen en ik heb onlangs besloten dit toch maar eens in de praktijk te brengen.

Wat ik begrijp is de Westerly een fijn model om het mee te leren en goed eigenstabiel van zichzelf. Ik begin nu dus eerst rustig met het voorzetten van de afwerking van de houtbouw. Romp , staart en vleugel zijn al klaar. Lijmverbindingen zijn allemaal prima in orde.

Zaken welke ik nu heb ontdekt:

- Voorzijde vleugel onderzijde is de beplanking oneven. Links balsa en rechts triplex. Hoort dit bij de westerly?
    - Rudder en hoogteroer zijn met kunststof scharnieren reeds bevestigd voor het coveren. Niet handig dus... Is er een manier om hieromheen te werken met coveren of moeten ze los?

De Enya 6,5 cc zou zoals ik lees omdat het een ouder motortje is niet bijzonder overpowered moeten zijn voor deze kist maar graag andere ervaren meningen daarover.

Ook lees ik regelmatig over afkeer bij clubs tegen gloeiplugmotoren. In hoeverre is dit waar?

Fotos zal ik later plaatsen van het kistje. Gaat op dit moment niet helaas.

2. blaauwen

blaauwen

Lid geworden:
    15 aug 2004