Ik heb alles nagekeken en uitgezocht maar ik kom er helaas niet uit :-( Het volgende probleem : Rudder links = Linker rudder naar links & rechter rudder naar rechts ipv ook naar links.. Elevon's etc werkt allemaal ( staat op Elevon in het menu dx6i) Iemand een idee? Ik las zelf dat er een kabeltje is om een servo te reversen?? lijkt me toch een rare oplossing..?
Zou toch niet zo moeilijk moeten zijn lijkt me. Ik heb hetzelfde toestel maar dan op mijn DX7 zender. Kwestie van juiste mix functie instellen. Wellicht iets moeten reversen in de servo instelling en klaar is klara. Succes. Vr Gr E
Als beide servo's met een Y kabeltje op 1 kanaal zitten en op voorwaarde dat de configuratie perfect symmetrisch (in spiegelbeeld) tov de langsas opgebouwd is (servo's met servoarmen, stuurstangen en roerhevels) kan het niet anders dan dat beide roeren in dezelfde richting uitslaan.
De juiste mix functie is al reeds ingesteld zoals beschreven. Alles werkt precies zoals het hoort op de rudders na. De rudders zitten via een y-kabel aangesloten. Alleen gaan beide rudders een andere kant op helaas. Je kan dus niks reversen... als je rudder van normal op reverse zet dan gaan ze nog allebei hun eigen kant op. Misschien niet meer links & rechts maar nu rechts & links. Ziet ernaar uit dat de servo zelf gereversed moet worden. Dit kan met artikel SPM6825
Kan je beide rudderservo's niet op een apart kanaal van je ontvanger steken. Via een mix stuur je dan het rudder signaal naar dat andere kanaal, en kun je ook dat andere kanaal desnoods reversen. Als je kan, laat die Y kabeltjes etc links liggen
Als je je reverser hier bestelt, heb je hem binnen een dag in huis: http://www.hobbyking.com/hobbyking/...8482_Servo_Signal_Reverser_EU_Warehouse_.html Ik heb hem zelf ook, en hij doet precies waarvoor ie bedoeld is.
Het gaat hier om een BNF toestelletje. Noch de manual, specificaties, of partslist van Parkzone vermelden iets over een servo reverser... http://www.parkzone.com/Products/Default.aspx?ProdID=PKZU2280 Er zitten lineaire servos op, en de stuurstangen zitten (volgens de foto's) beide aan de binnenzijde van rudders. Dat zou dus betekenen dat beide servo's in een verschillende richting moeten bewegen (de ene naar voor en de andere naar achter). Hoe je dat klaarspeelt met 2 servo's die hetzelfde stuursignaal krijgen is mij een raadsel. <edit> een van beide servo's moet dan achterste voor gemonteerd zitten...
Aansluiten is heel makkelijk hoor. Je haalt de servostekker uit de Y-kabel, steekt hem in de servo reverser kabel en het andere eind daarvan steek je weer in de Y-kabel. Maar de optie van Hansl lijkt me nog handiger. Als het een lineair servo is, is het toch gewoon een kwestie van 1 servo omdraaien?
Als je op de Spektrum website kijkt naar de servo reverser voor dit type servo's en ontvanger dan wordt hij blijkbaar wel gebruikt bij alle UMX toestellen. http://www.spektrumrc.com/Products/RelatedParts.aspx?ProdID=SPM6825&Category=Used+In...&SubCategory= De Stryker staat hier niet tussen, maar dat komt waarschijnlijk omdat hij discontinued is volgens de site van Parkzone http://www.parkzone.com/Search/Default.aspx?Archived=True Ik denk dat er dus niks anders op zit dan inderdaad die Spektrum servo reverser toe te passen (meteen met de juiste connectoren). Vreemd genoeg staat er niks van in de handleiding (althans ik kan niet meteen wat terugvinden).